Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #1 Skrevet 22. november 2004 Leste en liste i et dameblad for noen måneder siden, der det sto opplistet hvilke produkter man "burde" kjøpe dyrt, og hvilke man kunne spare penger på. Bl.a sto det at ansiktskrem ikke burde kjøpes billig, men at renseprodukter godt kunne kjøpes billig, fordi de ikke "trekker inn i huden". Noen som har komplett liste? (Ja, hører på "eksperter" i enkelte saker) Mener å huske at det sto der at hårprodukter godt kunne kjøpes billig?
Gjest Ethereal Skrevet 22. november 2004 #2 Skrevet 22. november 2004 Jeg vil TRO at shampo og balsam kunne kjøpes billig, hvis man ikke har spesielle behov. Shampo skal først og fremst rengjøre håret grundig, men skånsomt, og balsam skal glatte det ut så det blir lettere å gre. Hårkurer, derimot, er det nok lurt å kjøpe dyrt. Når det gjelder ansiktet, tror jeg at du har et poeng; billige renseprodukter (så lenge de er skånsomme), de skylles tross alt av. Kremer, derimot, bør være av høyere kvalitet, og tilpasset huden. De blir sittende på huden, og kan irritere eller tørke ut hvis de er for parfymerte, osv. Peeling, masker o.l. kan vel også kjøpes billig, såfremt du tåler produktene. Sminke: her bør man prioritere foundation og pudder. Mascara kan kjøpes billig (den skal allikevel byttes ut hver tredje måned, pga bakterievekst). Dyre øyenskygger har ofte mer pigmenter, og er lettere å legge (men ingen unntak: L'Oreal, Revlon og Max Factor er billige, men bra). Leppestifter og gloss bestemmer du selv. Parfyme bør kjøpes dyrt. Holder lenger, har mer ekte ekstrakter i seg, og har mer "dybde". Dette er mine tanker, ikke innholdet i artikkelen.
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #3 Skrevet 22. november 2004 Takk! Er vel omtrent det samme som jeg tenker. Men følger jeg det?
Gjest Ethereal Skrevet 22. november 2004 #4 Skrevet 22. november 2004 Jeg gjør både-og. Har for eksempel en billig(ere) ansiktsrens stående i dusjen (Vichy, fjerner sminke bra uten å tørke ut), og bruker Herbal Essences renseshampo, fordi den gjør jobben bra, til 30 kroner. Mascara bruker jeg billig og dyrt om hverandre, og merker egentlig ikke noen stor forskjell (så hvorfor kjøper jeg de dyre?), det samme med sminkefjerner, hvor jeg har både Lancome og Simple stående. Og listen fortsetter....
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #5 Skrevet 22. november 2004 enig med dere...MEN jeg syns det er viktig å bruke en god og "riktig" øyensminkefjerner. bruker ikke noe fra billigmerkene der for jeg merker utrolig god skånsomhet på huden under øyet fra dermalogica sin øyensminkefjerner. de andre river nesten i stykker huden min der under i tillegg sklir bare mascaraen av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå