Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg som egentlig ikke tror på spøkelser.

Det som har fått meg til å tvile litt er:

- Jeg hører mange merkelige lyder, spesielt om natta. Jeg forstår at hus ofte lager lyder av seg, og tidligere har jeg tenkt at det bare er normale "hus-lyder". Men sånn som i natt hørte jeg lyder som hørtes ut som om at de kom fra soverommet mitt, altså det samme rommet som jeg lå og sov i. Det var akkurat som om noen krøllet et papir og kastet det på gulvet. Lyden var veldig nærme. I tillegg har jeg hørt dunkelyder som jeg ikke aner hva er for noe. Jeg tror jeg også har hørt pustelyder. En annen natt hørte jeg lyder fra pc-en min som var på stua, jeg hørte at den slo seg på.

- Jeg bråvåkner mye. I natt våknet jeg mye og jeg følte at det var noen i rommet, og jeg følte at noen stirret på meg; denne følelsen har jeg ofte hjemme.

- På natta kan det kanskje være litt vanskelig å identifisere hva som er drøm og hva som er virkelighet. Men uansett har jeg ofte sett merkelige "skygger" ol. på rommet mitt om natta (blant annet i natt). Skygger som beveger på seg, det er skikkelig ekkelt. Jeg prøver å avfeie det med at det er noe jeg har drømt eller at det er noe jeg innbiller meg, men jeg blir selvsagt litt i tvil.

- Jeg har sett "skygger" på dagtid. Her om dagen så jeg noe som lignet på en slags svakt lys/skygge/røyk bevege seg i gangen hjemme. Det var ikke noe vindu i nærheten så jeg vet ikke hvor skyggen kom i fra.

- Mye mareritt om overnaturlige ting.

- En følelse av at det er noe galt, noe som ikke stemmer.

De fleste tenker sikkert at jeg bare innbiller meg ting, og at alt har en naturlig forklaring. Det kan sikkert hende. Men det er uansett skikkelig ubehagelig, og jeg var skikkelig redd i natt. Dette går utover nattesøvnen min. Jeg har aldri vært husredd før, egentlig aldri trodd på det overnaturlige, men tror ting er i ferd med å endre seg nå.

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Noen som har noen ideer til hva det kan være?

Anonymkode: 00157...d73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett på en lydopptaker du :)

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som at det spøker hjemme hos deg, og at ånden ønsker å kanskje advare deg om noe, om det er så tydelig for tiden. 

Anonymkode: f821c...9ab

Skrevet

Rotter og mus.

Skrevet

Prøv med husrens, røkelse osv. Det er mange ritualer man kan gjøre, f.eks å legge ut salt i hjørner o.l.

Les gjerne mer på paranormal.no 

Hvis ikke slike renselser fungerer ville jeg kontaktet et medium for hjelp. Eventuelt Åndenes makt? 

Anonymkode: 0024c...ce0

Skrevet
10 minutter siden, prt90 skrev:

Sett på en lydopptaker du :)

Det skal jeg gjøre. Har vurdert det en stund, men ikke turt fordi jeg er redd for at jeg skal få bekreftet mine mistanker.

11 minutter siden, Silfen skrev:

Rotter og mus.

Det håper jeg virkelig ikke at jeg har. Men det kan uansett bare forklare noen av tingene jeg har merket i det siste. Nesten så jeg heller vil ha spøkelser enn rotter :P

• Liker 1
Skrevet

Det forklarer jo lyder og sånt. Resten er jo bare i hodet ditt etter at fantasien går amok av lyder du har hørt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er litt som deg, vil egentlig ikke innrømme at jeg er åpen for at sånt finnes, men av og til skjer det jo uforklarlige ting. Du kan jo få noen til å rense huset. Trenger ikke å si det til noen andre.

Anonymkode: 8c400...9c1

• Liker 1
Skrevet

Når jeg tenker meg om så har jeg merket at lysene på soverommet mitt går til stadighet. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har skiftet lyspære. Taklampa gikk for et par uker siden, har ikke orket å bytte den enda.

Jeg fryser mye. Og jeg har følt meg sliten og tung i kroppen.

Huff, jeg gruer meg nesten til å legge meg. Skal sette på lydopptaker i natt, og ta sovemedisin slik at jeg forhåpentligvis får sove i natt og forhåpentligvis ikke våkner.

Jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger. Uansett er det ubehagelig å være redd i eget hjem. Det verste er egentlig følelsen av at det er noen andre i rommet og at noen stirrer på meg.

Gjest WeirdAlien
Skrevet

Jeg tror på det overnaturlige på grunn av egne erfaringer, men kan det være mulig at disse skyggene du så hendte under søvnparalyse? Mange ser skyggemennesker under søvnparalyse.

Skrevet
8 minutter siden, WeirdAlien skrev:

Jeg tror på det overnaturlige på grunn av egne erfaringer, men kan det være mulig at disse skyggene du så hendte under søvnparalyse? Mange ser skyggemennesker under søvnparalyse.

Det er selvsagt mulig. Men er man ikke ute av stand til å bevege seg under søvnparalyse? Jeg kunne jo bevege meg.
Det er selvsagt mulig at det hele var en drøm, men det føltes så virkelig. Og jeg har heller aldri vært typen til å innbille meg slike ting. Jeg er egentlig svært rasjonell. :P

Hva slags egne erfaringer har du med det overnaturlige?

Skrevet

Vel hjernen er ganske flink til å plukke opp ting og spille videre på det om man føler frykt. Hjernen kan oppfatte en liten lyd, gjenkjenne den, altså kategorisere lyden der den mest sannsynlig hører hjemme, og deretter spille av en sekvens som fullfører lyden. Feks. at du har hørt noe som ligner på lyden som oppstår når man krøller sammen papir og deretter fullfører hjernen lydsekvensen slik at du tror du hørte noen krøllet sammen et papir og kastet det på gulvet. Akkurat slik som at du kan lese bare den første bokstaven i et ord og så kan hjernen predikere ordet og fullføre det "før" øynene. 

Frykt kan egentlig forklare mesteparten av det du skriver her. Følelse av at noen ser på deg, at noe er galt etc. 

Har du det rolig på soverommet ditt? Har hørt at hørsel plukker opp mer når man er litt redd og det er stille. Da "oppfatter" man oftere slike ting. En mild form for tinitus kan også forårsake slike lyder. 

Mareritt om overnaturlige ting er ikke unormalt når du går på dagtid og funderer i om det kanskje er noe overnaturlig hos deg. Når jeg kuttet ut sukker fra kostholdet pleide jeg ofte å drømme at jeg spiste haugevis med sukker og ble lettet når jeg våknet og innså at jeg ikke hadde spist noe :P Man drømmer ofte om ting man tenker på og er bekymret over på dagtid.

Overnaturlige ting er veldig interessant. Håper egentlig at det finnes noe der ute.  

Anonymkode: 60487...dfe

Skrevet

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg satt telefonen på lading, og skrudd på "lydopptak" på telefonen. La den stå på natten gjennom. For eksempel en kveld med opptak på soverom og andre netter andre steder i boligen. Jeg har gjort dette, men har faktisk ikke turt å spille av enda. Ser på opptaket at det har vært lyd/bevegelse iløpet av natten. Kanskje lettere å høre den sammen med en venn, eventuelt midt på lyse dagen på en kafe eller andre steder du føler deg trygg og tøff :) 

Skrevet (endret)

Jeg tror på det paranormale, hatt mange sprøe opplevelser selv.. Jeg ville iallefall forsøkt å undersøke dette nærmere - om ikke annet for å få bekreftet eller avkreftet det som skjer.. 

Vet du at det er folk som undersøker hus med teknisk utstyr og sånt?  Kanskje du kan få fatt i noen som driver med dette som kan hjelpe deg. Er jo mange som synes det er kult å finne bevis på at det spøker. Om det er noe hos deg så kan du jo få noen til å utføre en husrens for å fjerne ånder/gjenferd.  Ta deg et Google søk og se. 

Uansett skal du ikke bekymre deg for mye om dette, det er mest sannsynlig en naturlig forklaring.  Hvis ikke så er det noen som ønsker kontakt med deg og det er viktig at du ikke lar deg skremme, det er kun din egen frykt som virkelig er skadelig for deg. Ånder kan ikke skade oss..

Ønsker deg masse lykke til 

Endret av Engasjertmenneske
Skriveleif
Skrevet (endret)

Rosmarin; Lag et avkok eller ta bad med om du har badekar. Kopper (må være 100% kopper) renser og beskytter. 

Dette høres sikkert rart ut, men har du prøvd å be vedkommende forlate hjemmet ditt? Om du er redd og ingenting virker kan du og google seglet til erkeengelen Mikael (arch angel Michael sigil), meditere med det og be om hjelp til å fjerne det uønskede. 

Lykke til!

Endret av Snøvott
Skrevet

Jeg har en sykdom der jeg noen mindre perioder har mer angstfølelse i kroppen. Har ikke angst til vanlig, men i de periodene kan jeg stresse over ting som vanligvis ikke plager meg. I slike perioder "hører" jeg som regel mer skumle lyder og jeg ligger nesten halvt på vakt etter lyder som kan være innbruddstyver eller monstre. Tro meg, det er følelsene dine som tuller med deg. Når disse periodene er over, så går alle lydene og fryktfølelsene bort. Da føler jeg meg helt trygg og knirket i trappa plager meg ikke et gram. Når jeg er inne i periodene tenker jeg at det KAN være noe skummelt. Når jeg er frisk så klarer jeg å tenke at det selvsagt ikke er noe.

Stress og angst kan få deg til å tro at der er spøkelser i huset

Anonymkode: d6472...427

• Liker 1
Skrevet
På 24.10.2016 den 10.32, AnonymBruker skrev:

Det skal jeg gjøre. Har vurdert det en stund, men ikke turt fordi jeg er redd for at jeg skal få bekreftet mine mistanker.

Det håper jeg virkelig ikke at jeg har. Men det kan uansett bare forklare noen av tingene jeg har merket i det siste. Nesten så jeg heller vil ha spøkelser enn rotter :P

Hvis du klarer å bevise at du har spøkelser i huset ditt er veien meget kort til en nobelpris i et eller annet. Sett opp opptaksutstyr og kryss fingrene for at dette er ekte spøkelser!!

• Liker 1
Skrevet

Last ned appen Sleep Talk som tar opp nattlyder som snorking, promping og søvnprat, den registrerer med andre ord alle lyder som dukker opp når det er stille i huset. Da slipper du å å gå igjennom et langt opptak dagen etter, du vil kun avspille de registrerte lydene.

Anonymkode: 64e22...8ce

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror absolutt på deg, jeg har evner og kan se og føle døde mennesker. Så det er godt mulig det spøker / går igjen folk hjemme hos deg. Ta litt bilder rundt omkring, de kommer ofte opp på bildene. :) Sett på lydopptaker osv...

Anonymkode: 28051...570

Skrevet

spennende

Anonymkode: c2d82...a04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...