Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Timaras
Skrevet (endret)

Hvem er egentlig Oppmerksomhetssyk?

Er det trådstarter?

Eller de som kommenterer med latterliggjøring. Person hets.  Og ellers frekk og ufine i kommentarer her inne?

Er det sjalusi som  gjør at det stadig blir brukt personangrep og latterlig gjøring mot trådstarter.?

Hva er egentlig Oppmerksomhetssyk person ?

Personlig har jeg nå lagt noen på ignorere  for jeg opplever stadig stygg adferd fra de samme personene. De blir rapportert.   Hvorfor er det de samme hele tiden som må plage andre med personangrep? Og hvorfor den oppførselen?

Endret av Jaikkesant
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvordan vi ser det.

Jeg har sett tråder som har et tema som bevisst skal provosere for å få lesere. Det er trådstartere som gnager og gnager på samme tema igjen og igjen. Og som legger ut akkurat de samme temaene opp og i mente. Det er tråder som jeg tror skal provosere.

Jeg har lest mange eksempler i de ulike diskusjonstrådene hvor det er trådstartere som er frekk og spydi mot de som har svart når svarene fra brukerne ikke faller i god jord. Det trennger ikke være stygge kommentarer.

Og jeg har lest saklige og velbegrunnede svar fra brukere som blir beskyldt ut fra det blå fra en trådstarter at den som har svart har latterliggjort og gått til personangrep.

Ta et eksempel med diskusjonene om Therese Johaug sin dopingsak. Det florerte av tråder hvor hun ble diskutert. I mange trådene er det klare eksempler på stygge og usaklige svar. Og ikke bare til de som støtter Therese Johaug. Men også dem som har valgt å vende ryggen til Therese Johaug. Personangrep vil jeg ikke kalle det. Et personangrep mener jeg er rettet mot en bestemt person som du identiteten til. Ikke en hvilken som helst bruker på kvinneguiden.

Det går ikke an å bli sjalu på noen her inne. For det første er vi alle anonyme brukere med et brukernavn, eller med ab-funksjonen. Sjalusi oppstår mot dem som du kjenner godt fra før. Ikke en bruker på et diskusjonsforum som dette. Og jeg tror ikke at sjalusi er inne på et forum som kvinneguiden.

Jeg tror alt bunner i misforståelse her inne. Det kan være at de som leser en diskusjonstråd ikke skjønner hva trådstarter vil fram til. Og kanskje har ts ordlagt seg på en gal måte. Ts kan også misforstå svarene til brukerne som svarer på tråden.

Alt i alt går det begge veier på diskusjoner. Hvis ts har en diskusjon må ts forvente ulike svar. Og det er ingen fasit på diskusjenene.

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep, persondebatt og avsporinger, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Skrevet

Det er de som har et stort behov for oppmerksomhet. De som alltid ønsker fokuset flyttet på seg og at alle skal følge med på hva de gjør hele tide. Noen ganger kan det være trådstarter, hvis trådstarter for eksempel lager veldig mange like tråder eller intetsigende tråder hele tiden.

Anonymkode: ceb0b...cb2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...