Gå til innhold

Bare tynn utflod eller vannavgang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg reiser meg opp fra sofaen eller har ligget i sengen, så renner det blank væske ut av skjeden.. Og jeg er fuktig støtt og stadig der nede. Alltid hatt mye utflod i svangerskapet, men den har vært tykk og hatt en form for farge.. Så er det jeg som lekker fostervann? Bør man da ta kontakt med føden? Er over 38 uker på vei..

Anonymkode: 440f5...6b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med føden og spør dem direkte..? 

Skrevet
4 minutter siden, Forundret.. skrev:

Ta kontakt med føden og spør dem direkte..? 

Skal inn til kontroll på fredag, så tenkte bare å høre om noen her hadde erfaringer først.

Skrevet

Det beste er vel å ringe inn til føden, er jo en stund til fredag..

Skrevet

Selv så var jeg ikke klar over at vannet hadde gått hjemme første gang jeg fødte, da fikk jeg det slik du beskriver. 

Bruk bind, jordmødre pleier å kjapt se/lukte om det er fostervann. 

Skrevet
7 timer siden, Forundret.. skrev:

Selv så var jeg ikke klar over at vannet hadde gått hjemme første gang jeg fødte, da fikk jeg det slik du beskriver. 

Bruk bind, jordmødre pleier å kjapt se/lukte om det er fostervann. 

Det lukter søtt, syns jeg.. Ikke at jeg har for vane å lukte på utflod, men dette lukter på en måte annerledes.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det lukter søtt, syns jeg.. Ikke at jeg har for vane å lukte på utflod, men dette lukter på en måte annerledes.

Har det farge? Hadde veldig vannete utflod i dagene før fødselen, men vannet hadde en svak rosa farge i bindet. Ta på et bind og ring føden. Hvis du reiser inn ka jordmor lett lukte forskjell. 

Skrevet

Fostervann har en litt søtlig lukt. Kontakt føden så får du komme opp for en rask sjekk. Det er veldig vanskelig å bedømme selv hva som er fostervann og hva som er tynn utflod. 

Anonymkode: b5de8...c0e

Skrevet
51 minutter siden, Bokdamen skrev:

Har det farge? Hadde veldig vannete utflod i dagene før fødselen, men vannet hadde en svak rosa farge i bindet. Ta på et bind og ring føden. Hvis du reiser inn ka jordmor lett lukte forskjell. 

Helt blank.. Utfloden min har tidligere vært gulaktig/hvit og slimete..

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fostervann har en litt søtlig lukt. Kontakt føden så får du komme opp for en rask sjekk. Det er veldig vanskelig å bedømme selv hva som er fostervann og hva som er tynn utflod. 

52 minutter siden, Bokdamen skrev:

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk beskjed om å ta på et bind og ringe om en times tid. Skal jeg ligge, sitte, stå eller gå? 🙊

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk beskjed om å ta på et bind og ringe om en times tid. Skal jeg ligge, sitte, stå eller gå? 🙊

Bare gjør som du pleier :)

Jeg hadde det helt likt og var inne på føden for sjekk. Hos meg luktet det ikke søtt, så antakelig var det ikke fostervann men det fant de aldri ut av (fødte dagen etter jeg hadde vært på sjekk, da hadde jeg hatt det sånn i flere dager).

Skrevet
4 minutter siden, A4-livet skrev:

Bare gjør som du pleier :)

Jeg hadde det helt likt og var inne på føden for sjekk. Hos meg luktet det ikke søtt, så antakelig var det ikke fostervann men det fant de aldri ut av (fødte dagen etter jeg hadde vært på sjekk, da hadde jeg hatt det sånn i flere dager).

Kanskje jeg skal begynne å pakke fødebagen da😁

Så du ble bare sendt hjem? Gøy at du fødte dagen etter da😃

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg skal begynne å pakke fødebagen da😁

Så du ble bare sendt hjem? Gøy at du fødte dagen etter da😃

Det er sikkert lurt å pakke den for sikkerhets skyld. Ja, jeg ble sendt hjem og fikk ny time dagen etter (Var der klokka ti på kvelden). Men så begynte fødselen noen timer etterpå i stedet :) De tok forresten ultralyd og ctg. Ctg viste rier, men jeg kjente de ikke så var ikke forberedt på at jeg skulle føde så snart :fnise:

Skrevet
1 time siden, A4-livet skrev:

Det er sikkert lurt å pakke den for sikkerhets skyld. Ja, jeg ble sendt hjem og fikk ny time dagen etter (Var der klokka ti på kvelden). Men så begynte fødselen noen timer etterpå i stedet :) De tok forresten ultralyd og ctg. Ctg viste rier, men jeg kjente de ikke så var ikke forberedt på at jeg skulle føde så snart :fnise:

Oi, såpass ja! Da var du nesten litt heldig da😁 

Skrevet
På 24.10.2016 den 10.44, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvordan det har gått med deg ? 

😊

Skrevet
8 timer siden, Forundret.. skrev:

Lurer på hvordan det har gått med deg ? 

😊

Vann var det, ble innlagt i håp om rier, hvis ikke skulle jeg blitt satt i gang.. Men et par timer etter jeg ble lagt inn, sa det pang og vannet gikk skikkelig! 10 minutter senere kom riene tett som hagl og innen fem timer kom det en liten krabat!😃

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vann var det, ble innlagt i håp om rier, hvis ikke skulle jeg blitt satt i gang.. Men et par timer etter jeg ble lagt inn, sa det pang og vannet gikk skikkelig! 10 minutter senere kom riene tett som hagl og innen fem timer kom det en liten krabat!😃

Gratulerer 😍

Skrevet

Gratulerer! :rodmer:

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer så mye! Håper alt står bra til med dere begge 😄

Skrevet
På 26. oktober 2016 den 8.53, Bokdamen skrev:

Gratulerer 😍

På 26. oktober 2016 den 10.53, A4-livet skrev:

Gratulerer! :rodmer:

På 26. oktober 2016 den 12.26, Forundret.. skrev:

Gratulerer så mye! Håper alt står bra til med dere begge 😄

Tusen takk! Helt utrolig hva kroppen vår klarer😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...