Gå til innhold

barnebidrag

Gjest gotthard

Anbefalte innlegg

Gjest gotthard

x`n hadde for liten inntekt til og betale bidrag,noe som resulterte i at jeg får minste bidraget fra staten.

hun har nå ny job hvor hun har mer i lønn enn meg faktisk,så hva gjør jeg?

skal jeg angi henne til trygdeetaten?

bare vente til de finner det ut selv eller bare late som ingen ting og smile tappert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Trygdekontoret finner det ikke ut selv. De har mange slike saker, og passer ikke på at akkurat du får det bidraget du skal ha. Det må du selv si ifra om. Du må søke om bidragsendring, siden du vet hun nå tjener mer. Jeg synes hun selv burde sagt ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må som de andre sier fremsette krav om forhøyet bidrag. Vær klar over at bidraget bare blir endret dersom det stiger med mer enn ti prosent, og at hver av dere må betale et endringsgebyr på rundt 750 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

+ 95 kr til Tex. Jeg har akkurat fått svar på søknaden min om endring av barnebidrag. Jeg mener å huske at gebyret nå er på 845 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå er det jo faktisk ikke snakk om å angi noen, bare at rett skal være rett. Det koster å ha barn, om man bor sammen med dem eller ikke. Og begge foreldre skal bidra.

Du må søke om forhøyet bidrag dersom du ønsker dette, men som enkelte andre her har nevnt, er gebyret ganske høyt for dere begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

+ 95 kr til Tex. Jeg har akkurat fått svar på søknaden min om endring av barnebidrag. Jeg mener å huske at gebyret nå er på 845 kr.

Herregud det er helt sykt.

At man i tillegg til å slite med en drittsekk som ikke vil betale, må betale det offetlige for at ungen skal få de pengene h*n har krav på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...