AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #1 Skrevet 23. oktober 2016 Sitter her og ser på barnet mitt. Han sover godt og trygt og er heldig pga han ble født her og har et trygt og sikker fremtid. Vi har mer enn nok. Tenker på at det er mange barna der ute som gråter av sult og har ingen fremtid. Jeg sitter og blar gjennom nettbutikker, opptatt av alle merkene og alt det nye.... Kommer plutselig på at jeg ønsker å donere en sum med penger,kanskje det hjelper noen. men hvem skal jeg velge ? Unicef ? Er allerede redd barna fadder. Noen tips ? Anonymkode: 21b76...46f
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #2 Skrevet 23. oktober 2016 Jeg støtter ved å sende klær og utstyr/leker med div lokale organisasjoners/menigheters hjelpesendinger. Da føler jeg meg litt tryggere på at hjelpen kommer frem dit den skal. Disse tar jo også mer enn gjerne imot økonomiske gaver. Kan dessverre være litt snusk bland de lokale også, så man må gjerne se an og forhøre seg litt før man hjelper. Men jeg stoler hvertfall på de jeg støtter nå. Jeg kan ikke hjelpe alle, men samvittigheten føles hvertall litt bedre med at jeg støtter de jeg gjør. Anonymkode: 3057c...983 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #3 Skrevet 24. oktober 2016 Ellers hjelper du de barn som er her i Norge som ikke har det bra. Mange organisasjoner der ute nå som får masse penge men kun en brøkdel blir brukt til formalet, mens ingen bryr seg om barn i eget land. Anonymkode: 8547a...17d 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #4 Skrevet 24. oktober 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ellers hjelper du de barn som er her i Norge som ikke har det bra. Mange organisasjoner der ute nå som får masse penge men kun en brøkdel blir brukt til formalet, mens ingen bryr seg om barn i eget land. Anonymkode: 8547a...17d Og der kom svadaen igjen. Langt det meste av pengene du gir, kommer faktisk fram. Sjekk Innsamlingskontrollen. Det er heller ikke slik at "ingen bryr seg om barn i eget land". Det er mange som gjør det. Det er også mange som evner å ta innover seg både at det er trist med barn i Norge som faller utenfor eller har det vanskelig på andre måter, og at det er en smule ubehagelig at det akkurat nå sulter 1,2 millioner barn i Jemen. Hvorfor du har glede av å sette disse to svake gruppene opp mot hverandre, er meg en gåte. Anonymkode: e4e2a...4cc 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #6 Skrevet 24. oktober 2016 Jeg er allede fadder i redd barna og planfadder. Har tenkt mer å betale en større sum til en organisasjon som hjelper barn i nød. Det er helt uaktuelt å bruke det på barn i Norge. Her får man tak over hodet og mat på bordet. Beklager, men jeg synes ikke synd på barn som bor i Norge med lavlønte foreldre. Det er noe som staten og barnevernet bør ta seg av. Jeg vil hjelpe de som har nesten ingenting. ts Anonymkode: 21b76...46f
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #7 Skrevet 24. oktober 2016 Kan du tenke deg å sponse en stor organisasjon, eller en liten? Denne organisasjonen ble sponset av min tidligere arbeidsgiver. http://www.maishamema.org En normann driver et barnehjem i et slumområde i Kenya. En gang i året reiste de som driver barnehjemmet til Norge og besøkte de som støtter dem, og forteller om dagliglivet og barna som bor der. Noen av mine kollegaer reiste ned dit i ferien og bodde der i 2-3 uker og hjalp med det som måtte gjøres - en fantastisk opplevelse. Ellers har du Streetlight, barnehjemmet på Fillipinene som ble startet av en normann og rasert av tyfonen.http://www.streetlight.org Anonymkode: e76ea...46b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå