Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva man må gjøre når han søkt før på et lån fra banken med en med-søker og fått den for en sum av 500.000kr  , men senere  med-søkeren trekket seg selv fra lånen. 

Hvordan kan man betale regningen etter at med-søkeren trekker seg ? 

Takk 

Anonymkode: 02c36...bb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går ikke klart fram hva som er greia her. Har dere søkt og fått finansieringsbevis, eller har dere allerede lån sammen? Kontakt uansett banken, det beste du kan gjøre er å opprettholde en dialog med dem. De kan forklare deg dine rettigheter og plikter, og gi deg klart svar på hva som kan gjøres. Dersom du ender opp med å sitte med hele regninga sjøl (høres merkelig ut dersom dere allerede har lån. Dere har jo begge skrevet under på en avtale, medlåntaker er jo ansvarlig for sin del?), kan du for eksempel be om avdragsfri måned til du får detaljene på plass. Snakk uansett med banken. 

Anonymkode: 15be9...a0d

• Liker 1
Skrevet

Ja , vi har søkt og fått finansieringsbevis og vi har fått pengene ett år siden nå. Men etterpå med søkeren har bestemt seg å trekke seg og seglet huset som var garantien (til bank) nå betaler jeg til lån , med-søkeren vil ikke betale sin del :(  

Tatt kontakt med banken men de fortsetter å sende fakturaer bare til meg . Føler meg lurt her ... Takk for svar

Skrevet

Så dere har solgt huset? Har dere ikke da innfridd lånet?

Skrevet

Det var huset til med-søker egentlig ... Nei har ikke innfridd lånet :( 

Med-søker har solgt huset og ikke nevnte noe til banken ...

Skrevet

Så du tok opp et boliglån uten at du faktisk kjøpte deg inn som medeier i huset? Jeg skjønner ikke hvordan banken kunne godta at du fikk lån uten at de fikk garanti i boligen.

Skrevet

Vi var samboer derfor 

Skrevet

Men du ble aldri ført opp som medeier til huset? Er det mulig?

Og vil ikke banken høre på deg når du forklarer situasjonen? Kan du innfri din del av lånet ved å ta opp et annet lån, slik at medlåntaker blir ansvarlig for sin del, og kun den?

Her var mosa full av ugler...

Skrevet

Ja vel, det var mulig for banken et jeg er ikke en med-eier ! (komplett)

Jeg har ikke den mulighet du sa om, fordi det krever en med-søker igjen :( 

Takk at du svarer 

Skrevet

Så din medlåntaker solgte huset og sitter igjen med all fortjeneste og nekter nå å betale på lånet dere tok opp sammen og du får ingenting for hussalget?

Vil det si at i praksis så har du ingen verdier banken kan ta pant i? Ikke at jeg oppfordrer til mislighold av lån, men...

Dette høres ut som det er på kanten av det som er lovlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...