Gå til innhold

Klumper og vondt etter hull i ørene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok hull i ørene for snart to måneder siden nå, og det er fortsatt veldig sårt og vondt. I tillegg har jeg fått en svær "klump" på baksiden av begge ørene, der hullene er, som vist på bildet (litt vanskelig å få bra bilde av det). Har vært flink til å rense med saltvann, Pyrisept og bacimycin, men begynner å bli noe lei. Har hatt ute øredobbene for å få rensa skikkelig en del ganger, og sovet uten et par netter, da det er veldig ubehagelig å ha de på om natta. (er noe vanskelig å få øredobbene inn igjen etter en natt uten, så gjør ikke dette for ofte) 

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? 

Vil det bli bedre?

Må jeg bare la de gro igjen? 

IMG_1122.JPG

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du har nikkelallergi? Det så vondt ut hvertfall. Hør på apoteket ang bacimycin om du skal bruke den så mye. Av og til bør det få lufttørke. Når man pøser på med kremer så får det ikke sjans og gro skikkelig. Eller ta turen til legen og den se på det. 

Anonymkode: 09a78...0c8

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke tatt ut og inn dobben,  da det blir veldig irritert av slikt.  Ville bare renset forsiktig en gang om dagen og holdt ut til det har grodd.

Jeg fikk en slik da jeg tok helix, og hadde vel den klumpen i et par år, men nå et den helt borte. Ha i et litt lengre smykke slik at det ikke blir for trangt.

Anonymkode: 5745b...2b1

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du har nikkelallergi? Det så vondt ut hvertfall. Hør på apoteket ang bacimycin om du skal bruke den så mye. Av og til bør det få lufttørke. Når man pøser på med kremer så får det ikke sjans og gro skikkelig. Eller ta turen til legen og den se på det. 

Anonymkode: 09a78...0c8

Er ikke så godt nei:icon_frown: Jeg har i øredobber av hvitt gull, tok i egne øredobber hos "piercer", hadde 4 hull i ørene fra tidligere, og ikke hatt noe særlig problemer da ....

Takk for råd, tenker jeg tar turen innom apoteket og hører! 

Skrevet

Ikke ta ut piercingen før det er grodd skikkelig. Du ender opp med en klump som ikke kommer til å forsvinne. Har du mulighet til å bytte til en ring frem til det er grodd? Mye enklere å rense. Bruk saltvann til rensing, kok opp vann og havsalt. Rens to-tre ganger til dagen. 

Anonymkode: 303b0...8f1

Skrevet

Kom deg til lege på en hastetime i morgen. Dette er av en alvorlighetskarakter som ikke kan vurderes av amatører på kg. 

Anonymkode: a55b5...812

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke tatt ut og inn dobben,  da det blir veldig irritert av slikt.  Ville bare renset forsiktig en gang om dagen og holdt ut til det har grodd.

Jeg fikk en slik da jeg tok helix, og hadde vel den klumpen i et par år, men nå et den helt borte. Ha i et litt lengre smykke slik at det ikke blir for trangt.

Anonymkode: 5745b...2b1

Vært veldig usikker på om det er lurt å ta den ut eller ikke ja, men føler veldig behov for å få renset både øredobben og sårene, og er godt å få de ut litt.. Men burde vell la dem være ja :P 
Godt å høre at det er håp da, hvertfall :) 

Skrevet
7 minutter siden, _Carine skrev:

Tok du hjå frisør med "pistol"?

Nei, tok hos en tatovør

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ta ut piercingen før det er grodd skikkelig. Du ender opp med en klump som ikke kommer til å forsvinne. Har du mulighet til å bytte til en ring frem til det er grodd? Mye enklere å rense. Bruk saltvann til rensing, kok opp vann og havsalt. Rens to-tre ganger til dagen. 

Det var ikke en dum ide å bytte til ring! Eneste er at jeg fikk diamanter av min kjære, som da skulle ha sin "hedersplass" her:cry3: Får ta de en annen plass i mellomtiden! Takker!

Gjest _Carine
Skrevet
Akkurat nå, TineLive skrev:

Nei, tok hos en tatovør

Eg ville tatt meg ein tur til legen og latt han sjå på det dersom det ikkje gir seg. Kan det være ein idè å prøva ring istadenfor dobb? Ikkje overdriv rensinga heller, og eg trur det vil irritere meir om du tek dobbane ut i blant, så betre om dei får væra i fred.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom deg til lege på en hastetime i morgen. Dette er av en alvorlighetskarakter som ikke kan vurderes av amatører på kg. 

Anonymkode: a55b5...812

Setter veldig pris på tips. Mener du det er så alvorlig altså? Ser ikke helt den, men nå har ikke jeg peiling selv da. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Off, er nok det jeg gjort feil. Har tatt de ut en del ganger :/ Ja, jeg skal få byttet til ring, høres veldig lurt ut! 

Skrevet (endret)

*

Endret av TineLive
Skrevet (endret)

Jeg ville ikke gått til lege med det,  kanskje tilbake til piercer hvis jeg var bekymra, men det er meg. Du må gjøre det du føler for.

LA det være, og bytt gjerne til slike smykker du får hos piercere. 2 mnd er ikke nok til å få det til å gro,  i hvertfall ikke når du har styra så mye med det. Rens med saltvann (du får kjøpt pipetter på apotek) og la det få roe seg ned.

Bytter du til ring unngår du hår som sitter fast og klær osv. Sov på ryggen en stund så går det nok fint. 

Diamantøredobbene kan vente eller så får du bytte de til en annen plass. Hr du fire fra før har du nok å ta av liksom,  jeg har 8 og det har ikke akkurat vært et problem.  Hullene må få gro,  det er trossalt et sår. Du kan jo tenke deg hva som skjer når du piller på skorpen på en annen plass på kroppen

Endret av Cershae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...