AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #1 Skrevet 23. oktober 2016 Ser ingen tråd om dette allerede, så tenkte det var på tide. Det er tross alt blitt ganske vanlig å reise med, eller leie ut, med AirBnb. Tenkte det ville vært fint om folk ville dele erfaring og tips til andre verter eller reisende Anonymkode: 863fc...e1e
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #2 Skrevet 23. oktober 2016 Jeg bestilte på AirBnB da jeg var i Canada nylig. Flott og stor leilighet med alle fasiliteter, hyggelig og profesjonell vert, og alt var såre enkelt. Billigere enn hotell i området. Så jeg har bare positive erfaringer så langt! Anonymkode: 862f2...14a
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #3 Skrevet 23. oktober 2016 Jeg har hatt endel gjester på gjesterommet mitt og har jevnt over positive erfaringer. Det jeg derimot har erfart er at det er veeeldig mye enklere med en gjest enn to, og at det generelt er litt mer behagelig med par enn med venner. Det ser også ut til at unge mennesker er mer vant med hele systemet enn godt voksne. Dessverre er jeg også blitt litt mer komfortabel med kvinnelige gjester enn med mannlige (som singel jente). Jeg hadde en fyr her som ble innpåsliten, la meg til på sosialt media etterpå. Nå har jeg booket en gjest som skal kun være en natt, og kommer og drar mens jeg er på jobb. Jeg sa da at jeg vil legge ut nøkkel til ham og han skrev tilbake at han håpet han fikk treffe meg. Slikt synes jeg er stressende... Anonymkode: 863fc...e1e 1
Vesentlig Skrevet 23. oktober 2016 #4 Skrevet 23. oktober 2016 Min erfaring airBnB er veldig bra. Velger alltid leiligheter å leie sammen med venner hvor vi ikke må bo sammen med verten da. Er ganske sjenert så vet ikke om jeg hadde turt om jeg var alene.
splash Skrevet 24. oktober 2016 #5 Skrevet 24. oktober 2016 Har leid flere steder og det har virket veldig bra. Generelt bedre og billigere enn hotel. Skal starte å leie ut leiligheten når jeg er borte, så tips mottas.
Puny Skrevet 24. oktober 2016 #6 Skrevet 24. oktober 2016 5 timer siden, NigBigger skrev: Har leid flere steder og det har virket veldig bra. Generelt bedre og billigere enn hotel. Skal starte å leie ut leiligheten når jeg er borte, så tips mottas. Det har vi vurdert også, eller jeg da (spørs om jeg får med meg samboer på det ). Vil gjerne ha tips fra noen som har leid ut hele leiligheten sin, imens de var borte.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #7 Skrevet 5. november 2016 På 23.10.2016 den 20.48, Vesentlig skrev: Min erfaring airBnB er veldig bra. Velger alltid leiligheter å leie sammen med venner hvor vi ikke må bo sammen med verten da. Er ganske sjenert så vet ikke om jeg hadde turt om jeg var alene. Jeg har leid ut ett soverom selv, og jeg er heller ikke av den utadvendte sorten De fleste som reiser har ikke et utpreget behov for å sosialisere med verten, og de er ute mesteparten av tiden for jobb eller sightseeing uansett. Har sett lite av gjestene mine - noen ikke i det hele tatt. Anonymkode: 863fc...e1e
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #8 Skrevet 5. november 2016 På 24.10.2016 den 10.42, Puny skrev: Det har vi vurdert også, eller jeg da (spørs om jeg får med meg samboer på det ). Vil gjerne ha tips fra noen som har leid ut hele leiligheten sin, imens de var borte. Jeg har leid ut mens jeg ikke har vært der og det har vært uproblematisk. Eneste som irriterer meg iblant er når noen gir rating som ikke er spesielt god, uten grunn. Det har man lite kontroll over, og det er ganske avgjørende mht. å få nye leietakere. Anonymkode: 863fc...e1e 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #9 Skrevet 8. november 2016 Jeg har kjempe gode erfaringer med Airbnb. Lurer faktisk på å leie ut leiligheten min selv Anonymkode: 7a9e3...af5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #10 Skrevet 15. november 2016 Jeg har leid ut leiligheten min via Airbnb mange ganger, og det har uten unntak gått helt problemfritt. Mange borettslag og sameier er dessverre negative til utleie via Airbnb, men de kan ikke uten videre nekte. I tillegg er det en god del ting man bør passe på, f.eks. i forbindelse med skatt og forsikringer. Denne siden gir en fin oversikt hvis man vurdere å leie ut leiligheten sin på Airbnb: http://www.juss.info/hva-ma-man-passe-pa-ved-utleie-via-airbnb/ Anonymkode: c2735...39f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå