AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #1 Skrevet 23. oktober 2016 Har valp på 14 uker. Er usikker på foringen.. hvor mye og hvor ofte. Har ikke fått kjøpt meg målebeger enda, men nå får hun 2 spiseskjeer for, 3 ganger til dagen. Hun er blandingshund og veier 3,5 kg. Tror ikke hun blir større enn en havanais... er dette lite eller passelig? Bør jeg gå ned til mirgen og kveld eller fortsette 3 ganger daglig? Anonymkode: 63680...157
MrsPiggyBank Skrevet 25. oktober 2016 #2 Skrevet 25. oktober 2016 De fleste fôrmerker vil ha anbefalte mengder basert på hundens vekt, så det avhenger litt av merke og selvsagt hvordan hunden vokser - er hun tynn? Jeg ville fôret tre ganger daglig i en stund til, mener å huske at det anbefales til de er i hvert fall 4 mnd? Jeg posjonerer ut måltidene til min 7 mnd gamle valp i form av to "måltider" til morgens og middag, servert i Kong-leker slik at hun må jobbe litt for det, samt en frossen Kong eller en tyggeting og en posjon som deles ut når vi trener. Sånn sett får hun egentlig 3-4 måltider om dagen, selv om de to Kong-foringene er de eneste jeg har rutine på.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #3 Skrevet 25. oktober 2016 43 minutter siden, MrsPiggyBank skrev: De fleste fôrmerker vil ha anbefalte mengder basert på hundens vekt, så det avhenger litt av merke og selvsagt hvordan hunden vokser - er hun tynn? Jeg ville fôret tre ganger daglig i en stund til, mener å huske at det anbefales til de er i hvert fall 4 mnd? Jeg posjonerer ut måltidene til min 7 mnd gamle valp i form av to "måltider" til morgens og middag, servert i Kong-leker slik at hun må jobbe litt for det, samt en frossen Kong eller en tyggeting og en posjon som deles ut når vi trener. Sånn sett får hun egentlig 3-4 måltider om dagen, selv om de to Kong-foringene er de eneste jeg har rutine på. Hun får to forskjellige for siden jeg holder på å bytte. Royal canin og orijen. Har regnet ut ut hun skal ha 100 gram mat iløpet av en dag. Det blir da 33 gram per måltid. (er ikke så nøye at det må være på grammet altså). De 2 spiseskjeene jeg har gitt tilsvarte 26 gram. Så da har hun ikke fått så veldig mye for lite heldigvis. Men jeg gir også en del godbiter.. både pølse, frolic og baconost på tube... dette skal jo trekkes av maten igjen... syns det hele er litt vanskelig jeg. Haha... Anonymkode: 63680...157
Gjest O.G. Skrevet 25. oktober 2016 #4 Skrevet 25. oktober 2016 Bonnie får et halvt kilo vom rundt klokken halv ti hver kveld. Hun er 23kg.
MrsPiggyBank Skrevet 25. oktober 2016 #5 Skrevet 25. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun får to forskjellige for siden jeg holder på å bytte. Royal canin og orijen. Har regnet ut ut hun skal ha 100 gram mat iløpet av en dag. Det blir da 33 gram per måltid. (er ikke så nøye at det må være på grammet altså). De 2 spiseskjeene jeg har gitt tilsvarte 26 gram. Så da har hun ikke fått så veldig mye for lite heldigvis. Men jeg gir også en del godbiter.. både pølse, frolic og baconost på tube... dette skal jo trekkes av maten igjen... syns det hele er litt vanskelig jeg. Haha... Anonymkode: 63680...157 Hehehe, det er vanskelig å være helt presis. Og det er jo lurt å trene lydighet og bruke godis til å trene inn gode vaner mens de er små Det viktigste er jo å følge med på hunden din og hvordan hun virker. Jeg tror også det er viktigere å gi hyppigere måltider til hunder som har en tendens til å lett tape vekt.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #6 Skrevet 25. oktober 2016 41 minutter siden, MrsPiggyBank skrev: Hehehe, det er vanskelig å være helt presis. Og det er jo lurt å trene lydighet og bruke godis til å trene inn gode vaner mens de er små Det viktigste er jo å følge med på hunden din og hvordan hun virker. Jeg tror også det er viktigere å gi hyppigere måltider til hunder som har en tendens til å lett tape vekt. Jeg får prøve å se hun er heldigvis ikke typen til å overspise. Takker fint nei til godbit hvis hun er veldig mett. Hun har kun lagt på seg 100 gram på ei uke.. er ikke det litt lite? Det er en blanding så hvor stor hun blir vet vi jo ikke men søsteren veier 1,5 kg mer Anonymkode: 63680...157
Baktusen Skrevet 27. oktober 2016 #7 Skrevet 27. oktober 2016 Min veide 2 kg ved 10 ukers alder. og nådde 5,2 kg cirka ved 10 mnd. det har holdt seg stabilt, og holder seg på 5,2-5,3 kg nå ved 1,5 år. Ga mat tre ganger daglig fremtil ca 5 mnd.. og godbiter osv går det mye av i starteN for å få inn gode rutiner. men hunden skal legge på seg og vokse, så jeg hadde ikke vært urolig på dette stadiet angående overforing , men alt innen rimelige grense. Du har kanskje vært på kontroll med hunden nylig.. da kommenterte vel veterinær hundens vekt ?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #8 Skrevet 27. oktober 2016 14 minutter siden, Baktusen skrev: Min veide 2 kg ved 10 ukers alder. og nådde 5,2 kg cirka ved 10 mnd. det har holdt seg stabilt, og holder seg på 5,2-5,3 kg nå ved 1,5 år. Ga mat tre ganger daglig fremtil ca 5 mnd.. og godbiter osv går det mye av i starteN for å få inn gode rutiner. men hunden skal legge på seg og vokse, så jeg hadde ikke vært urolig på dette stadiet angående overforing , men alt innen rimelige grense. Du har kanskje vært på kontroll med hunden nylig.. da kommenterte vel veterinær hundens vekt ? Var når hun var 12 uker for vaksine og 14 uker for noe annet. Ved 12 uker veide hun 3,1 og ved 14 uker veide hun 3,6. Vetrinæren sa ingenting på det. Veide henne hjemme ved 15 uker og da veide hun 3,7. Anonymkode: 63680...157
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå