AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #1 Skrevet 23. oktober 2016 Jeg er nyutdannet adjunkt og har en toårig master i barnevern. Jeg har nå fått jobb i barneskole som kontaktlærer. Vil jeg få lønn som adjunkt, eller vil min master i barnevern gjøre at jeg får høyere lønn? Mvh Nyutdannet Anonymkode: 06769...dc6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #2 Skrevet 23. oktober 2016 Nei og nei. Anonymkode: f0f88...ad9
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #3 Skrevet 23. oktober 2016 vil tro det er opp til skolen om de vil gi deg tillegg for masteren din eller ikke. Det er nok ikke noe du har krav på. Anonymkode: 06769...dc6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #4 Skrevet 23. oktober 2016 Opp til jobben/kommunen din,ja. Du har ikke krav på lektorlønn, men du kan få det hvis de er litt greie. Anonymkode: b5590...1c6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #5 Skrevet 23. oktober 2016 Din master i barnevern er ikke relevant for undervisningskompetansen din (les: fagkompetansen). Her det blir helt opptil kommunen. Med tanke på den stramme øknomomien de aller fleste kommuner har, er det nok heller tvilsomt. Din lønn skal stå i arbeidskontraken. Den skal du ha (og skriver under) før du starter. Anonymkode: 200ae...375
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #6 Skrevet 23. oktober 2016 Jeg vil tro den kombinasjonen du har vil være ettertraktet,og derfor godt mulig du får tillegg Anonymkode: 06769...dc6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #7 Skrevet 23. oktober 2016 Du skal lønnes som lektor med tilleggsutdanning om du har 360 studiepoeng (noe jeg vil tro om du er adjunkt og har mastergrad i barnevern (300 poeng+ adjunkt utdanning). Det står ingenting i stillingsbeskrivelsen som relevant mastergrad o.l. Dette reguleres av avtaleverket hvor det kun står "godkjent mastergrad". Det er mye feilinformasjon ute å går når det gjelder dette blant både lærere og skoleledere. Det er kun om du tar videreutdanning etter ansettelse, via arbeidsgiver, at det stilles krav til innplassering i ny stillingskode at mastergraden eller utdanningen skal være i ett av skolens fag/relevant for skolen. Fra Hovedtariffavtalen: Stillingskode 7966 Lektor med tilleggsutdanning Tilsatte i undervisningsstilling som har godkjent faglig og pedagogisk utdanning og godkjent mastergrad, hovedfagseksamen og som samlet har godkjent utdanning fra universitet eller høgskole tilsvarende 6 års normert studietid (360 studiepoeng/120 vekttall) eller mer, innplasseres i stillingskode 7966 Lektor med tilleggsutdanning Anonymkode: 71ea4...99d 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #8 Skrevet 23. oktober 2016 Forøvrig håper jeg virkelig ikke andre som svarer her sitter i en posisjon hvor de gir råd om slikt til andre, for i denne tråden var det virkelig mye rart som ble skrevet... Blir oppgitt av at en del ser ut til å tro at arbeidsgiver kan mer eller mindre se på hvilke studiepoeng de selv vil. Vi har da vitterlig enkle og greie avtaler å forholde oss til! Hilsen en tillitsvalgt Anonymkode: 71ea4...99d 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #9 Skrevet 23. oktober 2016 Visst det er slik vil jo en adjunkt med master i markedsføring få lektorlønn.. er ikke det litt rart? Anonymkode: 06769...dc6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #10 Skrevet 23. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Visst det er slik vil jo en adjunkt med master i markedsføring få lektorlønn.. er ikke det litt rart? Anonymkode: 06769...dc6 Nei, kompetanselønnssystemet tar utgangpunkt i at du har godkjent praktisk pedagogisk utdanning (60 poeng)+ evt bachelor og master som gir innplassering i stilling. Master i markedsføring er selvfølgelig lektor, f.eks på vgs hvor markedsføring er et fag ville man fått det også som videreutdanning. Anonymkode: 71ea4...99d 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #11 Skrevet 23. oktober 2016 Tusen takk for hjelpen! Det virker som om skolen jeg skal starte på oppfatter meg som adjunkt og ikke lektor med tillegg. Det er jo ganske stor forskjell i lønn.. men da har jeg krav på lønn som lektor med tillegg? Anonymkode: 06769...dc6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #12 Skrevet 23. oktober 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal lønnes som lektor med tilleggsutdanning om du har 360 studiepoeng (noe jeg vil tro om du er adjunkt og har mastergrad i barnevern (300 poeng+ adjunkt utdanning). Det står ingenting i stillingsbeskrivelsen som relevant mastergrad o.l. Dette reguleres av avtaleverket hvor det kun står "godkjent mastergrad". Det er mye feilinformasjon ute å går når det gjelder dette blant både lærere og skoleledere. Det er kun om du tar videreutdanning etter ansettelse, via arbeidsgiver, at det stilles krav til innplassering i ny stillingskode at mastergraden eller utdanningen skal være i ett av skolens fag/relevant for skolen. Fra Hovedtariffavtalen: Stillingskode 7966 Lektor med tilleggsutdanning Tilsatte i undervisningsstilling som har godkjent faglig og pedagogisk utdanning og godkjent mastergrad, hovedfagseksamen og som samlet har godkjent utdanning fra universitet eller høgskole tilsvarende 6 års normert studietid (360 studiepoeng/120 vekttall) eller mer, innplasseres i stillingskode 7966 Lektor med tilleggsutdanning Anonymkode: 71ea4...99d Det betyr at man ikke får denne lønnen om man har 360 stp uten mastergrad? Jeg har allmennlærerutdannelsen i bunn, med ulike årsenheter ved siden av. Anonymkode: f07b3...e9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå