Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nyutdannet adjunkt og har en toårig master i barnevern. Jeg har nå fått jobb i barneskole som kontaktlærer. Vil jeg få lønn som adjunkt, eller vil min master i barnevern gjøre at jeg får høyere lønn?

Mvh

Nyutdannet

Anonymkode: 06769...dc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei og nei.

Anonymkode: f0f88...ad9

Skrevet

vil tro det er opp til skolen om de vil gi deg tillegg for masteren din eller ikke. Det er nok ikke noe du har krav på.

Skrevet

Opp til jobben/kommunen din,ja. Du har ikke krav på lektorlønn, men du kan få det hvis de er litt greie. 

Anonymkode: b5590...1c6

Skrevet

Din master i barnevern er ikke relevant for undervisningskompetansen din (les: fagkompetansen). Her det blir helt opptil kommunen. Med tanke på den stramme øknomomien de aller fleste kommuner har, er det nok heller tvilsomt.

Din lønn skal stå i arbeidskontraken. Den skal du ha (og skriver under) før du starter.

Anonymkode: 200ae...375

Skrevet

Jeg vil tro den kombinasjonen du har vil være ettertraktet,og derfor godt mulig du får tillegg 

Skrevet

Du skal lønnes som lektor med tilleggsutdanning om du har 360 studiepoeng (noe jeg vil tro om du er adjunkt og har mastergrad i barnevern (300 poeng+ adjunkt utdanning).

Det står ingenting i stillingsbeskrivelsen som relevant mastergrad o.l. Dette reguleres av avtaleverket hvor det kun står "godkjent mastergrad". Det er mye feilinformasjon ute å går når det gjelder dette blant både lærere og skoleledere. Det er kun om du tar videreutdanning etter ansettelse, via arbeidsgiver, at det stilles krav til innplassering i ny stillingskode at mastergraden eller utdanningen skal være i ett av skolens fag/relevant for skolen.

Fra Hovedtariffavtalen:

Stillingskode 7966 Lektor med tilleggsutdanning

Tilsatte i undervisningsstilling som har godkjent faglig og pedagogisk utdanning og godkjent mastergrad, hovedfagseksamen og som samlet har godkjent utdanning fra universitet eller høgskole tilsvarende 6 års normert studietid (360 studiepoeng/120 vekttall) eller mer, innplasseres i stillingskode 7966 Lektor med tilleggsutdanning

Anonymkode: 71ea4...99d

• Liker 2
Skrevet

Forøvrig håper jeg virkelig ikke andre som svarer her sitter i en posisjon hvor de gir råd om slikt til andre, for i denne tråden var det virkelig mye rart som ble skrevet...

Blir oppgitt av at en del ser ut til å tro at arbeidsgiver kan mer eller mindre se på hvilke studiepoeng de selv vil.

Vi har da vitterlig enkle og greie avtaler å forholde oss til!

Hilsen en tillitsvalgt

• Liker 2
Skrevet

Visst det er slik vil jo en adjunkt med master i markedsføring få lektorlønn.. er ikke det litt rart?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visst det er slik vil jo en adjunkt med master i markedsføring få lektorlønn.. er ikke det litt rart?

Nei, kompetanselønnssystemet tar utgangpunkt i at du har godkjent praktisk pedagogisk utdanning (60 poeng)+ evt bachelor og master som gir innplassering i stilling. Master i markedsføring er selvfølgelig lektor, f.eks på vgs hvor markedsføring er et fag ville man fått det også som videreutdanning.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for hjelpen! Det virker som om skolen jeg skal starte på oppfatter meg som adjunkt og ikke lektor med tillegg. Det er jo ganske stor forskjell i lønn.. men da har jeg krav på lønn som lektor med tillegg?  

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal lønnes som lektor med tilleggsutdanning om du har 360 studiepoeng (noe jeg vil tro om du er adjunkt og har mastergrad i barnevern (300 poeng+ adjunkt utdanning).

Det står ingenting i stillingsbeskrivelsen som relevant mastergrad o.l. Dette reguleres av avtaleverket hvor det kun står "godkjent mastergrad". Det er mye feilinformasjon ute å går når det gjelder dette blant både lærere og skoleledere. Det er kun om du tar videreutdanning etter ansettelse, via arbeidsgiver, at det stilles krav til innplassering i ny stillingskode at mastergraden eller utdanningen skal være i ett av skolens fag/relevant for skolen.

Fra Hovedtariffavtalen:

Stillingskode 7966 Lektor med tilleggsutdanning

Tilsatte i undervisningsstilling som har godkjent faglig og pedagogisk utdanning og godkjent mastergrad, hovedfagseksamen og som samlet har godkjent utdanning fra universitet eller høgskole tilsvarende 6 års normert studietid (360 studiepoeng/120 vekttall) eller mer, innplasseres i stillingskode 7966 Lektor med tilleggsutdanning

Det betyr at man ikke får denne lønnen om man har 360 stp uten mastergrad? Jeg har allmennlærerutdannelsen i bunn, med ulike årsenheter ved siden av.

Anonymkode: f07b3...e9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...