Gå til innhold

Hvordan overleve? 78,- til 15. nov

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 78,- å leve på frem til 15. november, hvordan skal jeg klare det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde spurt foreldrene mine om hjelp. 

Anonymkode: 141b4...6b7

• Liker 9
Skrevet

Sier seg jo selv at det ikke går. Har du foreldre eller noe som kan hjelpe litt?

Anonymkode: 16500...e97

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil si det ikke er mulig, om man tenker på hva som er helsemessig forsvarlig.

Spør om å få låne fra noen, selg noen eiendeler eller finn en småjobb på finn.no.

Hvordan har du havnet i denne knipa?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Poppie skrev:

Jeg vil si det ikke er mulig, om man tenker på hva som er helsemessig forsvarlig.

Spør om å få låne fra noen, selg noen eiendeler eller finn en småjobb på finn.no.

Hvordan har du havnet i denne knipa?

mcdonalds og konsert er grunnen til at jeg havnet i denne knipa

Skrevet
Akkurat nå, kokkosbanan skrev:

Aha, Da får du null sympati fra meg, men rådene står fortsatt.

• Liker 6
Skrevet

Be om et lån fra foreldre eller søsken.

Skrevet
2 minutter siden, kokkosbanan skrev:

Prioriteringer :tommelopp:

• Liker 7
Skrevet

Hver gang jeg fikk lignende spørsmål fra klassekamerater eller kolleger viste det seg at det var brukskontoen det var lite penger på, for sparekontoen rører man jo ikke.

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, applestories skrev:

Hver gang jeg fikk lignende spørsmål fra klassekamerater eller kolleger viste det seg at det var brukskontoen det var lite penger på, for sparekontoen rører man jo ikke.

Har desverre ikke sparekonto

Skrevet

Spør om skalker i butikker. Finn flasker å pante. Gjør noen en tjeneste for penger eller mat. :)

Skrevet

1) Tøm alle skap og skuffer, fryser og kjøleskap for mat. Skaff deg oversikt over hva du har.

2) Tøm alle lommer for småpenger, samle alt du har av tomgods, og pant det.

3) Kontakt sosinav og frelsesarmeen.

4) Samle tomflasker rundt kjøpesentre etc.

5) Selg ting du likevel ikke bruker.

Kjøp ris og havregryn.

Fortell venner og slekt at du er blakk og sulten.

Kontakt en prest, foreta en nødkonfirmasjon, og gi kontonummer til slekta for gaver.

Sett deg utenfor kjøpesentre og tigg, sånn som sigøynerne fra Romania.

Kontakt restauranter og hoteller, spør om de trenger hjelp i oppvasken eller som "gårdsgutt" etc.

• Liker 9
Skrevet
22 minutter siden, kokkosbanan skrev:

Har 78,- å leve på frem til 15. november, hvordan skal jeg klare det?

Du får nødhjelp på NAV.

Skrevet
Akkurat nå, kokkosbanan skrev:

Har desverre ikke sparekonto

Ikke sparekonto og ikke kredittkort? Kredittkort er jo ikke djevelen selv om man bare betaler før renten påløper - selv har jeg både bruks- spare- og kredittkortkonto i samme bank, og fører bare frem og tilbake uten å ha noen renter eller gebyrer å forholde meg til.

Har du ikke mulighet for det, har du knappe 3,40 å spise for hver dag. Det er jo selvsagt mulig å overleve på billig ris og pasta.

• Liker 2
Skrevet

Prøv å selg noe du ikke trenger.

pant flasker 

Bruk opp mat og div du har i skapene 

hvis det kun er vanlig forbruk og du har betalt alt av regninger så går det nok bra. 

I værste fall eller skulle no uforutsett skj så må du be noen om ett lite lån. 

Skrevet

Spis havregrøt(laget av havregryn og vann) til alle måltider. Som også har vært nevnt;pant flasker. Det tar sikkert litt tid å lete etter flasker, men det skal ikke mange flaskene til før du har råd til en ny havregrynspose. 

Anonymkode: 5bb41...227

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, applestories skrev:

Ikke sparekonto og ikke kredittkort? Kredittkort er jo ikke djevelen selv om man bare betaler før renten påløper - selv har jeg både bruks- spare- og kredittkortkonto i samme bank, og fører bare frem og tilbake uten å ha noen renter eller gebyrer å forholde meg til.

Hvis noen bare har 78 kroner å leve på i nesten en måned fordi de har brukt opp resten på McDonalds og konsert er kredittkort det siste de bør begynne med.

Anonymkode: 451ba...852

• Liker 14
Skrevet
13 minutter siden, O.G. skrev:

Du får nødhjelp på NAV.

Man får vel ikke nødhjelp fra nav pga dårlige prioriteringer? 

Anonymkode: 4dfcc...d00

• Liker 8
Skrevet

Er det kun mat du skal kjøpe i denne perioden, TS? Du kan prøve dumpster diving, butikkene kaster masse mat før det har gått ut på dato, og det holder jo lenge dersom man fryser det ned. En del matvarer holder seg jo veldig lenge etter holdbarhetsdato selv om det står i romtemperatur også.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen bare har 78 kroner å leve på i nesten en måned fordi de har brukt opp resten på McDonalds og konsert er kredittkort det siste de bør begynne med.

Anonymkode: 451ba...852

Det er jo sant. Da er det tross alt bedre å kun ha 78 kroner å forholde seg til.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...