AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #1 Skrevet 23. oktober 2016 Før jeg ble gravid hadde jeg et vikariat. Jeg begynte med studier i mammapermen, og vitende om at jeg ikke skulle tilbake i arbeid etter endt permisjon så har jeg søkt deltidsjobb som går an å ha ved siden av studier. Snakket med NAV og de anbefalte meg det. De jeg har søkt på har jeg sagt ifra om at jeg har permisjon til midten av desember. Nå har jeg fått tilbud om en perfekt stilling. Den passer med studier og barn, og er veldig nære her jeg bor. Problemet er at om jeg takker ja så må jeg begynne ganske snart (altså før permisjonen går ut). Hvis jeg begynner, mister jeg da resten av permisjonen min? Jeg har to lønningen "igjen" av permisjonen, og jeg ønsker helst ikke å miste dem. Har hørt at jeg kan søke om gradert uttak, men det må gjøres i god tid, og problemet er at jeg ikke har god tid. De ringte i stad og tilbydde meg jobben mot at jeg begynner i løpet av de to neste ukene. Jeg har til i morgen å bestemme meg. Dette er en by det er vanskelig å finne deltidsjobber i (studentby) så dette er en gylden mulighet med en god stilling jeg kan ha ved siden av studiene, som jeg nesten er avhengig av for at vi skal slippe å leve på samboer (far til barnet) sin lønn. Dette er en jobb hvor det ikke er faste dager. Kan være 2 kvelder en uke, og 5 en annen. Så det er ikke faste timelister. Hvordan kan jeg da søke om gradert uttak? Hvis jeg gjør det, vil da permisjonstiden min forlenges til alt jeg har krav på er betalt ut? Hjelp? Anonymkode: 469bb...76b
Kanutte Skrevet 23. oktober 2016 #2 Skrevet 23. oktober 2016 https://www.nav.no/fleksibeltuttak#chapter-2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #3 Skrevet 23. oktober 2016 46 minutter siden, Kanutte skrev: https://www.nav.no/fleksibeltuttak#chapter-2 Men der står det jo at jeg må søke i god tid, hva skjer når jeg ikke har god tid? Anonymkode: 469bb...76b
Kanutte Skrevet 23. oktober 2016 #4 Skrevet 23. oktober 2016 Det vet jeg ikke. Du må nesten sjekke med NAV. Trolig mister du permisjonspengene for den perioden om det ikke løser seg med NAV. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #5 Skrevet 23. oktober 2016 Takk ja til jobb og søk NAV om endring med en gang. https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter+du+barn/Foreldrepenger/husk-å-søke-til-rett-tid Syns det ser ut som det holder å ha sendt søknad før endringen skal inntreffe. Anonymkode: 1e09c...392
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #6 Skrevet 24. oktober 2016 Evt ikke ta ut lønn før permisjonen er omme, dersom arbeidsgiver går med på det? Anonymkode: 5d94c...5a8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #7 Skrevet 24. oktober 2016 Ring å snakk med nav du kan vel å overføre permisjonen til pappaen.... Anonymkode: a66b8...a5b
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #8 Skrevet 24. oktober 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ring å snakk med nav du kan vel å overføre permisjonen til pappaen.... Anonymkode: a66b8...a5b Snakket med NAV, men hun jeg snakket med skjønte ikke situasjonen!! Problemet er at far er i fast jobb, jeg hadde et vikariat, som vil si at om han går over i permisjonen så mister jeg mine to siste utbetalinger fra vikariatet. Det er snakk om over 50k, som hadde gjort seg godt med når studier og hardere tider er i vente. Altså, han får jo like mye utbetalt i permisjonen som i jobben så for han er det ingen forskjell, men om vi bytter så mister vi over 50k. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Evt ikke ta ut lønn før permisjonen er omme, dersom arbeidsgiver går med på det? Anonymkode: 5d94c...5a8 Er ikke det litt "krevende" å spørre om med en gang? Er det i det hele tatt lov? Vil ikke be arbeidsgiver gjøre noe ulovlig for meg når jeg ikke har begynt en gang. Forklarte situasjonen for arb.giver og fikk et par ekstra dager på å bestemme meg. Har sendt mail til NAV, men vurderer egentlig å bare reise ned på kontoret deres i morgen for å snakke med de. Hun jeg snakket med på telefonen var ikke til hjelp i det hele tatt (ikke fordi jeg ikke fikk det svaret jeg ønsket, men fordi hun ikke klarte å forstå situasjonen i det hele tatt). Anonymkode: 469bb...76b
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #9 Skrevet 25. oktober 2016 Lykke til. Regner med det ordner seg. Nav var i alle fall veldig fleksible når jeg endret gradering på kort varsel. Anonymkode: 15e98...ec3
Nuith Skrevet 25. oktober 2016 #10 Skrevet 25. oktober 2016 På 10/24/2016 den 18.09, AnonymBruker skrev: Evt ikke ta ut lønn før permisjonen er omme, dersom arbeidsgiver går med på det? Anonymkode: 5d94c...5a8 Det er ikke bare "litt krevende" å spørre om det, det er faktisk helt ulovlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå