AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #1 Skrevet 23. oktober 2016 Jeg vet ikke om det er jeg som overreagerer, men svigerforeldrene mine har en tendens til å baksnakke andre, noe som jeg føler bare blir mer og mer ubehagelig. Nesten hver gang jeg er der så baksnakker de sin egen nære familien. De ler av familien fordi de kjører en eldre bil, de klager hver gang familien har vært på besøk fordi det visstnok er så kjipt. Moren til mannen min er verst, og har flere ganger kommentert hvor slitsom hun syns broren hennes er (onkelen til mannen min). Hun sier de er håpløse. Hun baksnakker også fetterne til mannen min - hvordan de ser ut, går kledd, hvordan de oppfører seg. Når hele familien er samlet så ser det alltid ut som at svigerforeldene mine koser seg, men med en gang man møter de under fire øyne, så hvisker de typisk "håper vi snart kan dra herfra" eller "herregud, så du...". Det verste er at familien det til mannen mine er hyggelige og normale mennesker. Mulig det har skjedd noe i fortiden som jeg ikke vet om, men jeg kan ikke se for meg hvorfor det skulle trigge en så overfladisk form for baksnakking. Problemet er at de har lyst til å arrangere en stor familiesamling, slik at de kan treffe hele min familie (tanter, onkler, besteforeldre og alt). Mest sannsynlig fordi de er så sykt nysgjerrige av seg. For min del virker det veldig unaturlig og rart, men det største problemet er likevel baksnakkingen. Jeg vet at de kommer til å snakke nedsettende om min familie i etterkant, og det irriterer meg skikkelig. Uff, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Til nå har jeg satt meg på bakbeina og sagt at jeg ikke vil være med på et sånt selskap, og det har gjort at dem har blitt litt kalde mot meg, noe som jeg for så vidt ikke bryr meg noe om. Men hva tenker dere? Hva ville dere gjort? Anonymkode: fc7f6...714 1
Vinky Skrevet 23. oktober 2016 #2 Skrevet 23. oktober 2016 (endret) Jeg ville tatt en prat med svigerforeldre og sagt hva jeg syns om den baksnakkingen. Endret 23. oktober 2016 av Vinky 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #3 Skrevet 23. oktober 2016 Kan sønnen deres ta en prat med dem? Anonymkode: e0874...a3a 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #4 Skrevet 23. oktober 2016 Min familie du snakker om? Neida, men det kunne ha vært. De baksnakker søsteren min og familien hennes. Også familien til mannen hennes får gjennomgå. Så da baksnakkes nok jeg også. De har ingen uhøflige kommentarer av typen du nevner, men kan være hard mot de som ikke er tilstede. Mye negativt snakk om det andre gjør feil og hvor stygge enkelte er osv. De kan også komme med en del stikk til de som er i rommet. Gjøre seg dumme. Som om de ikke forstår at det de snakker negativt om gjelder en i samme rom, og at denne andre forstår eller aner at det er myntet på seg. De tenker det er bra de snakker indirekte negativt til andre for da kan disse andre skjerpe seg og bli bedre. Høflige normale folk som jeg er glad i. Men det blir for mye baksnakking. Syns det er trist og tungt. Kan ikke ta det opp. Da blir det latterliggjort. Jeg får høre jeg er vanskelig og nærtakende. Anonymkode: b0532...d4d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå