Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Høybråten, Lørenskog, Lillestrøm, Gamle Stovner...

Er alle disse bra område som man kan vara stolt av å kjøpe hus i? Noen av disse som har dårlig rykte? Jag er ikke fra Oslo og kjenner ikke områdene så bra, så ønsker å gjøre en bra investering då jeg kanske må selge igjen om 3-4 år og ser at disse områdene har hus i prisklassen jeg ser på..

Endret av mmjau
Videoannonse
Annonse
Skrevet

eller om du flytter deg ett kvarter ifra Lillestrøm, med tog,til dal,Råholt,eidsvoll verk,eidsvoll.jessheim er jo også i stor vekst og har fått bystatus.

Forholdsvis fortsatt bra priser ennå,men er i enormt vekst.

Skrevet

Takk for tipset, ønsker å hålle meg max 25 minutter til Oslo S med kollektivtrafikk (Til jobb) og såg at Lillestrøm ligger best til med direkttog 10 minutter til Oslo S... Men har hittils bare funnit ett hus i Høybråten. Er det et bra område?

Skrevet

Lillestrøm er faktisk kjempe koselig! Eneste stedet du nevnte med litt kulturliv (barer, uteservering, gågate osv)

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, mmjau skrev:

Takk for tipset, ønsker å hålle meg max 25 minutter til Oslo S med kollektivtrafikk (Til jobb) og såg at Lillestrøm ligger best til med direkttog 10 minutter til Oslo S... Men har hittils bare funnit ett hus i Høybråten. Er det et bra område?

Høybråten er bra. Rolig, fint og barnevennlig. Det eneste jeg hadde å utsette på området var at det var litt utenfor allfarvei. Det var stort sett bare toget som går kollektivt, og litt lite butikker med utvalg. Tenker at Lillestrøm og også Lørenskog er bedre i så henseende. 

Anonymkode: 6bea0...964

• Liker 2
Skrevet

Høybråten er kjempefint, har leid her i fem år, og hadde absolutt kjøpt i samme område, dersom jeg hadde råd. Stille og rolig,barnevennlig, gode skoler, og hyggelige folk jevnt over. Som bruker over skriver, ofte litt langt til kollektivt, men det går både tog og busser, jeg pendler til jobb i sentrum, tar meg ti minutter til togstasjonen + 20 minutter så er du på Oslo S. Men kjekt å ha bil også, så kan man storhandle på lokale sentre, feks Stovner, Strømmen (Norges største) eller på Skårersletta. 

Anonymkode: 28870...593

• Liker 2
Skrevet

Rett ved Høybråten ligger Munkebekken på Ellingsrud. Utrolig koselig rekkehusområde, rett ved marka, veldig barnevennlig, super barnehage rett ved. T-bane 5 - 15 min å gå (komme an på hvor i området du bor). Kan virkelig anbefales.

Anonymkode: 71c59...5c1

• Liker 4
Skrevet
20 timer siden, nybegynneren skrev:

eller om du flytter deg ett kvarter ifra Lillestrøm, med tog,til dal,Råholt,eidsvoll verk,eidsvoll.jessheim er jo også i stor vekst og har fått bystatus.

Forholdsvis fortsatt bra priser ennå,men er i enormt vekst.

Bystatus er vel noe kommunestyret vedtar og ikke noe en får?

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høybråten er bra. Rolig, fint og barnevennlig. Det eneste jeg hadde å utsette på området var at det var litt utenfor allfarvei. Det var stort sett bare toget som går kollektivt, og litt lite butikker med utvalg. Tenker at Lillestrøm og også Lørenskog er bedre i så henseende. 

Anonymkode: 6bea0...964

Ja det var en god poeng, ser det er nesten ingen cafeer, butikker eller restauranter på Høybråten..

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, nybegynneren skrev:

På ‎24‎.‎10‎.‎2016 den 10.33, Illuminatum skrev:

Bystatus er vel noe kommunestyret vedtar og ikke noe en får?

Bystatus innebærer at en kommune, et tettsted, anerkjennes som «by». Det formelle innholdet som følger med bystatus varierer fra land til land, og gjennom historien. At et sted har status som by betyr historisk sett at det har oppnådd denne status gjennom en allmenn aksept (sedvane) (i de fleste land frem til renessansen), eller at det fikk det som en fyrstelig/kongelig gunstbevisning/markedsplan. Dette betyr at; status er ikke noe man gir seg selv, det må altså kongebrev (kongelig resolusjon) eller tilsvarende, eller en allmenn anerkjennelse til.

Byer er knyttet til handelsvirksomhet, og retten et lokalsamfunn fikk til å kalle seg by ved å inneha såkalt bystatus var nært knyttet til retten til å drive handel, og nasjonalstatens eller statsoverhodets ønske om å regulere og skattlegge handelsvirksomhet

Skrevet
På 23.10.2016 den 13.02, mmjau skrev:

Hei!

Høybråten, Lørenskog, Lillestrøm...

Er alle disse bra område som man kan vara stolt av å kjøpe hus i? Noen av disse som har dårlig rykte? Jag er ikke fra Oslo og kjenner ikke bydelene så bra, så ønsker å gjøre en bra investering då jeg kanske må selge igjen om 3-4 år og ser at disse områdene har hus i prisklassen jeg ser på..

Disse har ikke noe dårlig rykte, bare å ta seg en tur og sjekke selv. Jeg bor i et av disse områdene, det tar meg ca 10 min med buss til Lillestrøm, deretter tar jeg tog visere der. Å bo nære Lillestrøm er lurt, og både Lørenskog og Strømmen er ganske nære. Boligprisene her har også steget mye i det siste

Anonymkode: 7eb9c...abe

Skrevet
22 timer siden, nybegynneren skrev:

Bystatus innebærer at en kommune, et tettsted, anerkjennes som «by». Det formelle innholdet som følger med bystatus varierer fra land til land, og gjennom historien. At et sted har status som by betyr historisk sett at det har oppnådd denne status gjennom en allmenn aksept (sedvane) (i de fleste land frem til renessansen), eller at det fikk det som en fyrstelig/kongelig gunstbevisning/markedsplan. Dette betyr at; status er ikke noe man gir seg selv, det må altså kongebrev (kongelig resolusjon) eller tilsvarende, eller en allmenn anerkjennelse til.

Byer er knyttet til handelsvirksomhet, og retten et lokalsamfunn fikk til å kalle seg by ved å inneha såkalt bystatus var nært knyttet til retten til å drive handel, og nasjonalstatens eller statsoverhodets ønske om å regulere og skattlegge handelsvirksomhet

I Norge som vi er i er det kommunestyret som bestemmer om et tettsted i kommunen skal kalle seg by.

Skrevet

Lørenskog er veldig koselig, men dersom du vil bo i nærheten av toget så pass litt på hvor i Lørenskog du ser på hus, det er langt å gå til toget ifra f.eks Rasta. Det er ganske bra med busstilbud i resten av kommunen da :)

Anonymkode: fd437...5ac

• Liker 1
Skrevet

Lørenskog bygger som bare pokker! Samme med Strømmen og Lillestrøm. Vil bli dyrt der snart. Er ikke billig nå, men blir nok Oslopriser ganske snart. Jeg har kjøpt på Rasta, eller i nybyggene kan man si. Dyrt her, men er blitt skikkelig fint og området er under utvikling. Et stykke unna toget, men veldig lett å ta buss! Buss herfra til Oslo sentrum på 20 min. Med den tilflyttinga Nedre Romerrike har nå, så må Oslo/Akershus vurdere Ahus/Romeriksbanen snart (mars tror jeg?) og hvor den eventuelt skal inn i Oslopakke 3. Kommer det bane hit, så vil det bare bli en forlengelse av Oslo. 

Anonymkode: 852be...2a1

Skrevet
På 10/23/2016 den 13.02, mmjau skrev:

Hei!

Høybråten, Lørenskog, Lillestrøm...

Er alle disse bra område som man kan vara stolt av å kjøpe hus i? Noen av disse som har dårlig rykte? Jag er ikke fra Oslo og kjenner ikke bydelene så bra, så ønsker å gjøre en bra investering då jeg kanske må selge igjen om 3-4 år og ser at disse områdene har hus i prisklassen jeg ser på..

Lørenskog og Lillestrøm er ikke bydeler i Oslo. Men når det er sagt kommer man seg gjerne til byen raskere fra Lillestrøm enn Høybråten. Men hvorfor er det viktig å være stolt av huset, er det ikke viktigere at det er et godt sted å bo? 

Anonymkode: 0038e...270

Skrevet

Høybråten er fint med store hus og alt det der,men ikke like lett med kollektivtrafikk med mindre du bor rett ved togstasjonen eller Folkevangveien.

Lørenskog vokser og blir enda mer populært. Kollektivtrafikken er bra og har flere sentre der.

Lillestrøm er jo en by og med kjapp vei til Oslo med tog (når det går da...)

• Liker 1
Skrevet

Fjellhamar er jo også fint, kort vei til Oslo, Strømmen(storsenter) og Lillestrøm.  Men relativt dyrt da.

Anonymkode: c8cb9...9de

• Liker 1
Skrevet

Många goda tips! Tusen takk. Hva med "Gamle Stovner"? Ser ut att vara på lik linje med Høybråten, eller har Gamle Stovner dårlig rykte? Läste noe om drabantbyer..

Skrevet

Altså, det spørs jo hva du mener med dårlig rykte. Hva er et dårlig rykte? Kriminalitet? Høy innvandringsprosent? Stygt nabolag? Gamle blokker? Hva definerer "dårlig rykte"?

Stovner/Romsås/Grorud osv domineres jo selvfølgelig av blokkbebyggelse. Områdene har høy innvandringsprosent og deler har nok i "gamle dager" hatt mye kriminalitet. Men Oslo er i forandring. Hele Oslo er dyrt og det settes av mye penger til å bedre parkarealer, oppgradere sentre osv. Så det spørs jo helt hva du mener. Det er fortsatt forskjell på Frogner og Stovner hvis det er det du tenker på. Hadde nok heller sett på hvorvidt et boområde oppfyller dine krav, enn hva slags rykte det har. 

Anonymkode: 852be...2a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...