Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Til mitt «forsvar» - jeg har kun vært på en innendørskonsert, og det var Kent i Oslo Spektrum idag. Hadde sitteplass sådan.

Men en ting jeg reagerte på, er at folk f**n ikke klarer å sitte i ro. Fra konserten startet til den sluttet, så var det folk som vandret for å kjøpe drikke konstant. Er dette virkelig vanlig? For min del som var der for musikken, så var det ganske forstyrrende å måtte løfte på seg i hvertfall hvert 10-20 minutt fordi noen skulle frem (eller tilbake) til plassen sin. Og det er ikke akkurat god plass mellom seteradene der heller... 
Og var det ikke noen på min rad, så var det raden foran så man ikke så noen ting. Jeg forstår at 2 timer+ at man kan bli tissetrengt og tørst, men allikevel.

Dagens frustrasjon :fnise:
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Spektrum er litt annerledes enn andre scener, synes jeg. De har begynt å ta inn litt mer spennende artister, som kanskje ikke alltid er ment for, eller flinke til, å spille på store scener. Det er mer folk, og jeg opplever det som vanskeligere for artister å gjøre hele konserten "spennende" for alle sammen. Det blir litt for "upersonlig" og "stort" på mange måter. Det er vanskelig med publikumskontakt når det er et større (og gjerne mer blandet) publikum. Og ja, når folk kjeder seg, kjøper de drikkevarer. Kjøper de drikkevarer, må de på do, og så må de fylle på med mer drikkevarer. Og så må de på do igjen. Så da har du det gående... Dessverre. Det skal sies at dette er rimelig likt over hele verden, det er ikke bare her i Norge folk ikke klarer å sitte rolig.

Konserter med sitteplasser oppleves ofte sånn, nettopp fordi du må reise deg hele tiden. Det er mye flying på konserter med ståplasser også.

Endret av Cathj
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg var på den samme konserten (var på begge avskjedskonsertene forøvrig), men hadde ståplass. Holdt på å KLIKKE hver gang noen dyttet seg forbi med fulle ølglass og totalt uten hensyn.

Jeg var også der for musikken (for meg var dette en veldig sørgelige og intense konserter, jeg er kjempestor Kent-fan), men jeg måtte bare innse at ganske mange ser på konserter som rene vorspiel.

Jeg ble mest sint på den første konserten. Til dagen etter hadde jeg lært meg at jeg måtte komme meg så langt fram at jeg sto blant andre som også var der for musikken. Endte med å stå med bare fem rader med folk foran meg, der var kulturen en helt annen. Lite drikking, mer lytting og respekt for andre, det ble en fantastisk og uforstyrret opplevelse. Kan tenke meg at det kanskje er slik på de aller fleste konserter med mange band. Jo lenger fram, jo mer dedikerte lyttere :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns norsk konsertkultur = festkultur. Det skal drikkes og snakkes, veldig bygdefest-tendenser. Jeg drikker selv på konserter, men da er det snakk om to-tre øl, gjerne før selve konserten, jeg er jo på konsert for musikkopplevelsen og artistens tilstedeværelse, hvis ikke kan jeg jo bare sette på en cd og drikke vin fra kartong. Er ikke noe galt med det heller, men alt til sin tid. Mister litt essensen av en konsert når man er i baren hver halvtime.

Anonymkode: c2ebe...815

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 23.10.2016 den 0.53, Titania skrev:
Til mitt «forsvar» - jeg har kun vært på en innendørskonsert, og det var Kent i Oslo Spektrum idag. Hadde sitteplass sådan.

Men en ting jeg reagerte på, er at folk f**n ikke klarer å sitte i ro. Fra konserten startet til den sluttet, så var det folk som vandret for å kjøpe drikke konstant. Er dette virkelig vanlig? For min del som var der for musikken, så var det ganske forstyrrende å måtte løfte på seg i hvertfall hvert 10-20 minutt fordi noen skulle frem (eller tilbake) til plassen sin. Og det er ikke akkurat god plass mellom seteradene der heller... 
Og var det ikke noen på min rad, så var det raden foran så man ikke så noen ting. Jeg forstår at 2 timer+ at man kan bli tissetrengt og tørst, men allikevel.

Dagens frustrasjon :fnise:

Typisk, det der. Jeg er ofte på Inferno festivalen når den går, og kjenner meg godt igjen. 'Alle' bare går på hverandre. 

Anonymkode: 10d1e...b47

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er vanlig. Det er veldig lenge siden jeg var på en konsert uten å bli konstant skubbet og tidvis nedsølt av ølkjøpere.

Anonymkode: af490...ef1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...