AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #1 Skrevet 22. oktober 2016 Jeg har ei venninne som i alle år har snakket dritt om andre, til og med kjærester, foreldre og bestevenner. Hun vrir om på ting så hun blir satt i et godt lys, og jeg er selvfølgelig redd for at hun snakker dritt om meg til noen nye potensielle venner for meg. Dette er hyggelige mennesker som gjør seg opp en egen mening, men man vet jo aldri, gud vet hva de tenker om meg om hun har sagt noe dritt. Hun er god på bunn og er der alltid for deg, uansett, men hun har også en tendens til å fortelle ting litt mer overdrevent enn det egentlig var for å få oppmerksomhet. Bortsett fra dette så ønsker jeg virkelig å ha henne i livet mitt, men jeg begynner å lure på om det er verdt det. Jeg er lei av at hun konstant (!) snakker dritt om andre, jeg kommer liksom aldri til ordet pga dette. Hva tenker dere? Anonymkode: b51b4...bd0
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #2 Skrevet 22. oktober 2016 Har en venninne som er nøyaktigsom henne! Hun er veldig god og tolerant, men man får ikke sagt så mye. Pluss at jeg tør jo aldri betro meg til henne fordi man kan jo kanskje bli baksnakket selv? Føler jeg likevel ofte at jeg "går i fella" og blir med på baksnakkingen fordi hun får meg til å føle meg så viktig siden hun betror så mye til meg og forteller hva hun "egentlig synes" om folk til meg. Lar meg rive med. Etterpå innser jeg alltid at hun gjør sånn med alle og at hun sikkert går til noen andre sier "vet du hva hun sa?!" Anonymkode: bdc24...a22
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #3 Skrevet 22. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en venninne som er nøyaktigsom henne! Hun er veldig god og tolerant, men man får ikke sagt så mye. Pluss at jeg tør jo aldri betro meg til henne fordi man kan jo kanskje bli baksnakket selv? Føler jeg likevel ofte at jeg "går i fella" og blir med på baksnakkingen fordi hun får meg til å føle meg så viktig siden hun betror så mye til meg og forteller hva hun "egentlig synes" om folk til meg. Lar meg rive med. Etterpå innser jeg alltid at hun gjør sånn med alle og at hun sikkert går til noen andre sier "vet du hva hun sa?!" Anonymkode: bdc24...a22 Oisann! Jeg vil helst ikke snakke stygt om andre, det ble jeg ferdig med for lenge siden, men som du sa, man går i fella og blir med på det. Har ofte fått hørt av andre "hun sa at du hadde sagt det og det om meg!" Får helt vondt inni meg for hun spyr ut de mest syke ting om folk, sykt Anonymkode: b51b4...bd0
Jordbæra Skrevet 22. oktober 2016 #4 Skrevet 22. oktober 2016 Vi jenter har vel alle tendenser til å bli litt slik da. 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #5 Skrevet 23. oktober 2016 3 timer siden, Jordbæra skrev: Vi jenter har vel alle tendenser til å bli litt slik da. Nei... Ikke alle av oss.. jeg hadde også ei slik venninne. Når jeg skjønte at hun gikk til andre å sladret lukket jeg meg mer og mer. Var ikke interessert i å bli bli dagens underholdning og trekkplaster for hennes oppmerksomhetsbehov fra andre. Tilliten forsvinner sakte men sikkert i slike vennskap. Anonymkode: 94722...538 1
Jordbæra Skrevet 23. oktober 2016 #6 Skrevet 23. oktober 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei... Ikke alle av oss.. jeg hadde også ei slik venninne. Når jeg skjønte at hun gikk til andre å sladret lukket jeg meg mer og mer. Var ikke interessert i å bli bli dagens underholdning og trekkplaster for hennes oppmerksomhetsbehov fra andre. Tilliten forsvinner sakte men sikkert i slike vennskap. Anonymkode: 94722...538 Jeg har også opplevd mange sånne jenter. Og jeg sier ikke at alle er like ille, men jenter har generelt de tendensene. 2
Gjest O.G. Skrevet 23. oktober 2016 #7 Skrevet 23. oktober 2016 14 timer siden, Jordbæra skrev: Vi jenter har vel alle tendenser til å bli litt slik da. Vi? Snakk for deg selv.
Gjest antbug Skrevet 23. oktober 2016 #8 Skrevet 23. oktober 2016 Når hun kritiserer og baksnakker andre til deg kan du være ganske sikker på at du er samtaleemnet når hun treffer felles kjente. Sånn er det bare. Siden hun tross alt er en god venninne du gjerne vil beholde kan det kanskje hjelpe å ta en prat med henne. Er det mulig at hun ikke selv forstår hvordan hun oppfattes av andre? Jeg holder meg unna sånne folk selv om de kan være både hyggelige og morsomme, og hvis jeg må omgås dem unngår jeg å snakke om personlige ting. Det er sikkert også egnet til baksnakking, da. "Hun er så overfladisk og byr overhodet ikke på seg selv"...
Jordbæra Skrevet 23. oktober 2016 #9 Skrevet 23. oktober 2016 29 minutter siden, O.G. skrev: Vi? Snakk for deg selv. Noen er ærligere med seg selv enn andre 😉
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #10 Skrevet 23. oktober 2016 Oppmerksomhetssyke jenter som snakker dritt om andre... Har møtt noen av dem. Trekk som går igjen er at de bygger falske fasader for å fremstå som perfekte, og evner å lure veninnne sine til å tenke det samme. Alt er et spill for å fremheve seg selv. Har ofte mange venner på en overfladisk nivå, er ivrige på å "legge til folk" på sosiale medier, men har sjelden veldig gode venner som de kan være sammen med over lengre perioder. Dette er egosentriske mennesker som driter i dine og andre sine følelser dersom de kan sette seg selv i et godt lys. De mangler empati rett og slett. Gidder ikke den type mennesker. Anonymkode: 3c75a...f64 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #11 Skrevet 24. oktober 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppmerksomhetssyke jenter som snakker dritt om andre... Har møtt noen av dem. Trekk som går igjen er at de bygger falske fasader for å fremstå som perfekte, og evner å lure veninnne sine til å tenke det samme. Alt er et spill for å fremheve seg selv. Har ofte mange venner på en overfladisk nivå, er ivrige på å "legge til folk" på sosiale medier, men har sjelden veldig gode venner som de kan være sammen med over lengre perioder. Dette er egosentriske mennesker som driter i dine og andre sine følelser dersom de kan sette seg selv i et godt lys. De mangler empati rett og slett. Gidder ikke den type mennesker. Anonymkode: 3c75a...f64 Ahh fy faen, så enig! Anonymkode: 94722...538
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå