Gå til innhold

Dere som studerer på private skoler, hvordan klarer dere økonomisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett på flere private høgskoler, men synes det er veldig dyrt. Hvordan klarer dere økonomisk med stipend fra lånekassen? Må jo bruke opp alt på det, og da er det ingenting igjen til husleie, mat osv, hvordan løser dere dette? Jobber dere mye ved siden av? Får dere hjelp fra foreldre? Vil ikke måtte jobbe for mye ved siden så det går utover studier heller. 

Anonymkode: 861e4...10b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi får ekstra lån fra Lånekassen som dekker skolepengene. Dvs, de vanlige 100 000kr, pluss utgiftene du betaler for skole. Med andre ord så ligger vi likt med andre studenter når det gjelder studenthverdag, men ender opp med mer lån etter endt studie. 

Skrevet
25 minutter siden, Pavilion skrev:

Vi får ekstra lån fra Lånekassen som dekker skolepengene. Dvs, de vanlige 100 000kr, pluss utgiftene du betaler for skole. Med andre ord så ligger vi likt med andre studenter når det gjelder studenthverdag, men ender opp med mer lån etter endt studie. 

Kan du si litt mer spesifikt? Jobber du noe ved siden av studier? 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du si litt mer spesifikt? Jobber du noe ved siden av studier? 

Jeg jobber ved siden av studiet (forøvrig på BI), og tjener alt mellom 6000-12000 i måneden. Jeg jobbet også en god del når jeg gikk på videregående, så har med andre ord allerede oppsparte midler som jeg har brukt til å betale skolepengene med. Lønnen jeg får ved siden av går til hverdagslige ting og små-ferier. Jeg betaler ikke for å bo, så det jeg kun bruker på er kollektivt trafikk-mat-trening- div abonnement på DN, Spotify osv. 

Pengene jeg får fra lånekassen har jeg hittill satt i egen konto, bare stipendet fra i fjor er brukt i forbindelse med møbelkjøp når jeg flyttet ut. Ettersom jeg sparer så og si alt av penger jeg får fra Lånekassen er jeg heller ikke bekymret for ekstra mye lån når jeg er ferdig utdannet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...