AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #1 Skrevet 22. oktober 2016 Har nettopp funnet ut at jeg er gravid og til jul er det tid for å fortelle familie og venner om nyheten. Tenkte det kunne være koselig å sende julekort med bilde som sier dette. Men trenger tips til motivet. Vi er ikke så fotogene, så ønsker ikke bilde av oss selv eller magen. Vi har en katt da som blir "storebror". Noen som gode ideer? Anonymkode: dcecf...1cc 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #2 Skrevet 22. oktober 2016 Blir det ikke litt sært å sende julekort for å annonsere graviditeten? Send heller julekort neste år, forhåpentligvis med en søt liten baby på. 😊 Anonymkode: c8bd4...c02 16
Rumle Skrevet 22. oktober 2016 #3 Skrevet 22. oktober 2016 Jeg synes det er en kjempesøt ide! Hva med noe sånt? Og gratulerer! 10
Rumle Skrevet 22. oktober 2016 #4 Skrevet 22. oktober 2016 Eller noe ala disse, for å inkludere storebror pus 10
Juliannaos Skrevet 22. oktober 2016 #5 Skrevet 22. oktober 2016 (endret) Hva med å ta bilde av en stekt bolle i ovnen? Endret 22. oktober 2016 av Juliannaos 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #6 Skrevet 22. oktober 2016 Tja, vi har ikke tenkt å poste det på Facebook, så tenkte julekort var en grei måte for å få det rundt til familien. Tusen takk for mange gode tips! Anonymkode: dcecf...1cc
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #7 Skrevet 23. oktober 2016 Synes heller dere skulle fortalt det på julaften istedet. Synes ikke slik hinting som vist i tråden, er noe videre gøy Anonymkode: 8cda5...ab5 5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #8 Skrevet 23. oktober 2016 Jeg ville tatt vanlig bilde, og skrevet "Julehilsen fra oss to, som til sommeren blir tre!" Anonymkode: 15526...230 7
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #9 Skrevet 23. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes heller dere skulle fortalt det på julaften istedet. Synes ikke slik hinting som vist i tråden, er noe videre gøy Anonymkode: 8cda5...ab5 Foreldre, søsken og besteforeldre får selvsagt vite det på julaften eller dagene etterpå face to face! Men har tanter og onkler som bor andre steder i landet og som vi ikke kommer til å se i julen. Anonymkode: dcecf...1cc
Kamikatze Skrevet 23. oktober 2016 #10 Skrevet 23. oktober 2016 Kjempeide med julekort! Hva med å photoshoppe nisselue på ultralydbildet? 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #11 Skrevet 23. oktober 2016 Dødsteit. Hadde jeg fått noe slikt i posten hadde jeg himlet med øynene og tenkt at eksponeringsbehovet hos enkelte er som vanlig enormt. Anonymkode: dedeb...86b 12
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #12 Skrevet 24. oktober 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dødsteit. Hadde jeg fått noe slikt i posten hadde jeg himlet med øynene og tenkt at eksponeringsbehovet hos enkelte er som vanlig enormt. Anonymkode: dedeb...86b Haha! Kan love deg at vi ikke har et stort eksponeringsbehov, og det er nok alle i familien vår klar over. Og jeg tror ikke mine tanter på 50+ har samme tankegang som deg, heldigvis. Anonymkode: dcecf...1cc 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #13 Skrevet 24. oktober 2016 Nei, det er kleint. Dette er en type nyhet som man forteller over telefonen eller personlig til de nærmeste, og så sprer det seg nok av seg selv skal du se. Eventuelt skriver man det personlig i julekortet. Men ikke gjør det til hovedsaken i julehilsenen, vær så snill - en graviditet er en helt "vanlig" nyhet som man bare sier "så hyggelig, gratulerer" til - (kanskje med unntak av enkelte besteforeldre som har ventet lenge på å bli det). Det virker veldig selvsentrert å blåse det opp på den måten. Anonymkode: ba35c...36c 9
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #14 Skrevet 24. oktober 2016 Bare en liten tanke som slo meg. Hvis de aller nærmeste skal få vite det på julaften, så vil tanter og onkler mest sannsynlig ha fått julekortet før de aller nærmeste får vite det. Ja, med mindre dere sender julekortene sånn at de kommer i romjulen. Er jo litt kjedelig hvis gammeltante Oline ringer bestemor å gratulerer med å skulle bli oldemor, også vet ikke bestemor noen om det. Anonymkode: 47625...058 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #15 Skrevet 24. oktober 2016 Kleint, kleint, kleint KLEINT!! Har dere ikke "for vane" å sende julekort til vanlig så vil det å sende julekort nå, bare for å fortelle om graviditet, bare virke som en skikkelig oppmerksomhetssyk melking av venner og familie for å fylle på ego-kontoen. Å få barn er faktisk ikke en så jævla stor deal for andre enn dere selv og den forrige generasjonen innad i familien. Fortell det ansikt til ansikt eller over telefonen! Anonymkode: 3cd59...d06 7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #16 Skrevet 24. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kleint, kleint, kleint KLEINT!! Har dere ikke "for vane" å sende julekort til vanlig så vil det å sende julekort nå, bare for å fortelle om graviditet, bare virke som en skikkelig oppmerksomhetssyk melking av venner og familie for å fylle på ego-kontoen. Å få barn er faktisk ikke en så jævla stor deal for andre enn dere selv og den forrige generasjonen innad i familien. Fortell det ansikt til ansikt eller over telefonen! Anonymkode: 3cd59...d06 Veldig, veldig enig! Anonymkode: 283c8...12e 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #18 Skrevet 24. oktober 2016 For øvrig - ideen om at katten skal bli "storebror": Det betyr jo at dere skal få en ny kattunge, det. Anonymkode: dedeb...86b 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #20 Skrevet 24. oktober 2016 Skjønner ikke hvorfor det er mer kleint å sende julekort for å fortelle om graviditet enn å sende bilde av ungene sine/fortelle hva som har skjedd siste året. Det er mer kleint for meg å ringe for å fortelle nyheten, men jeg hater å snakke i telefon. Så så lenge ingen er døde kommuniserer jeg på andre måter når jeg kan. Kommer til å poste de på julaften sånn vi er sikre på at de ikke kommer frem for tidlig. Ultralydbilde blir litt for mye for min del, vil ha noe som er litt mer subtilt. Om katten blir avbildet blir det f.eks ved siden av et par babysko som vist over her. Og så med en hilsen fra baby XX i tilfelle de ikke skjønner greia. TS Anonymkode: dcecf...1cc 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå