Gjest Bare meg! Skrevet 22. november 2004 #1 Del Skrevet 22. november 2004 Jeg blir så sliten av alt julemas, og julestress! Føler julen blir "dyttet" på oss tidligere og tidligere for hvert år. I Julen skal alt være så utrolig fantastisk koselig, fin og flott at jeg blir nesten kvalm! Hvorfor i alle dager skal man være så mye snillere mot hverandre, og ha det så mye finere akkurat de få dagene i året?? Syns heller man skal prøve å kose seg og være mer snille mot hverandre i hverdagen, istedetfor å samle opp all kosen til ei lita juleuke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Copy Skrevet 22. november 2004 #2 Del Skrevet 22. november 2004 Kan man ikke gjøre begge deler da? For meg så er julen en måte å overleve vinteren på. Jeg synes det er koselig å kunne lage litt stemning og det å ha noe å glede seg til. Hvor mye man lar seg presse av stresset velger man selv! Selv om butikkene selger julemarsipan i oktober, så betyr det ikke at man må kjøpe det. Min måte å gjøre det på er å begynne tidlig og ta det litt og litt. Da får jeg tid til å glede meg også, istedet for at jula "plutselig" er der og jeg må stresse som en gal. Nå har jeg planer om å bruke hele desember til koselige juleforberedelser sammen med mine 3 barn. På den måten får man litt mer ut av jula enn bare pakker. Som jeg sa så er alt hva man gjør det til selv. Og snille mot hverandre bør man jo være hele året uansett. Det er du som skaper din egen jul og med negative tanker rundt det, så blir det jo ikke noe kos allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica Skrevet 23. november 2004 #3 Del Skrevet 23. november 2004 For meg er julen kos i hele desember. Fra 1. advent til Nyttårsaften. Synes ikke det er noe stress, synes bare det er moro å pynte, bake og kjøpe julegaver! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 23. november 2004 #4 Del Skrevet 23. november 2004 Det er jo opp til en selv hvor stress ting skal bli, det er jo snakk om prioritering av tid.Det viktigste er etter min oppfatning å tilbringe tid sammen med venner og familie, og det har man mulighet til i julen når det er masse fridager. ikke like lett å få det til i den vanlige hverdagen. i tillegg er det som Copy sier, det er godt med et virkelig lyspunkt i en ellers lang vinter. Det er ikke meningen at juleforberedelser skal være tjas og mas, men det blir fort det hvis man utsetter alt til lille julaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 23. november 2004 #5 Del Skrevet 23. november 2004 Julen er hva du gjør den til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Bø Skrevet 24. november 2004 #6 Del Skrevet 24. november 2004 Julen er hva du gjør den til. Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå