fruktnøtta Skrevet 22. oktober 2016 #1 Skrevet 22. oktober 2016 Hei. Da jeg ble skilt for noen år siden fikk jeg overgangsstønad,bostøtte osv. Jeg går fortsatt på arbeidsavklaringspenger og har det trangt økonomis. Er nå i et samboerskap som ikke er bra, men bryter ikke ut pga økonomien. Vet virkelig ikke hvordan jeg skal kunne ha tak over hodet på meg og mine barn da.... er det noe økonomisk støtte å få denne gangen? Overgangsstønad el.lignende?
fruktnøtta Skrevet 22. oktober 2016 Forfatter #2 Skrevet 22. oktober 2016 Er det ingen som vet??? Føler meg helt rådvill!!!
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #3 Skrevet 22. oktober 2016 Hvor gamle er barna? Anonymkode: 8c459...d0c
Mr_White Skrevet 22. oktober 2016 #4 Skrevet 22. oktober 2016 Du kunne kanskje ringt til et krisesenter. Selv om du ikke er utsatt for noe, så kan de kanskje hjelpe deg med å finne et nytt sted å bo/ hvordan du skal få støtte til dette og så videre.
Gjest Margit Spat Skrevet 22. oktober 2016 #5 Skrevet 22. oktober 2016 (endret) Siden du går på AAP har du en saksbehandler i NAV. Spør ham/henne hvilke stønader som er aktuelle for akkurat deg. Her er en oversikt fra NAV over stønader for enslige forsørgere: https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far/oversikt-over-stønader-til-enslig-mor-eller-far--1038 Foruten dette, kan det også være aktuelt med bostøtte. Endret 22. oktober 2016 av Margit Spat
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #6 Skrevet 22. oktober 2016 Om du har krav på bostøtte kan du sjekke her: http://www.husbanken.no/bostotte/hvem-kan-fa-bostotte/ Bostøtten har blitt kraftig innskrenket. Du kan ellers ha krav på supplerende sosialstønad, hvis inntekten din er lavere enn satsene. Dette er veiledende retningslinjer for økonomisk stønad. https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/rundskriv-a-12015-statlige-veiledende-retningslinjer-for-okonomisk-stonad-2016/id2469018/ Anonymkode: dc3b5...3ce
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #7 Skrevet 22. oktober 2016 Hva med faktisk å skaffe seg en jobb? Eller overlate ansvaret for barna til deres far? Anonymkode: 039de...0a9 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #8 Skrevet 22. oktober 2016 Overgangsstønad kan du kun ha i tre år til sammen, så du må trekke av tiden du allerede har hatt det fra de tre årene. Ellers så er det jo bostøtte fra Husbanken og evt supplerende stønad til livsopphold fra NAV Sosial. Anonymkode: f6f18...ef2
fruktnøtta Skrevet 23. oktober 2016 Forfatter #9 Skrevet 23. oktober 2016 Så fantastisk, utrolog provoserende komentar om å skakke seg jobb og la far få ansvar for barna!!!! E
fruktnøtta Skrevet 23. oktober 2016 Forfatter #10 Skrevet 23. oktober 2016 Ufattelig at du kan slenge ut av deg noe sånt!!! En ting er at du vet ingenting om personen du slenger det til....
Gjest Baremenneske Skrevet 23. oktober 2016 #11 Skrevet 23. oktober 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med faktisk å skaffe seg en jobb? Eller overlate ansvaret for barna til deres far? Anonymkode: 039de...0a9 Ikke sikkert det er bare bare å gjøre sånt for alle..hun har sikkert en grunn til at det ble aap også!
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #12 Skrevet 23. oktober 2016 17 timer siden, fruktnøtta skrev: Hei. Da jeg ble skilt for noen år siden fikk jeg overgangsstønad,bostøtte osv. Jeg går fortsatt på arbeidsavklaringspenger og har det trangt økonomis. Er nå i et samboerskap som ikke er bra, men bryter ikke ut pga økonomien. Vet virkelig ikke hvordan jeg skal kunne ha tak over hodet på meg og mine barn da.... er det noe økonomisk støtte å få denne gangen? Overgangsstønad el.lignende? Kontakt de som styrer med bolig i kommunen din. Alternativt Nav. Begge har veiledningsplikt eetter forvaltningsloven. Anonymkode: 620da...a7d
Gjest Baremenneske Skrevet 23. oktober 2016 #13 Skrevet 23. oktober 2016 3 minutter siden, fruktnøtta skrev: Så fantastisk, utrolog provoserende komentar om å skakke seg jobb og la far få ansvar for barna!!!! E ...var det jeg mente også.. Ikke bry deg om det,TS! Er bare noen innpå her som egentlig ikke har så mye peil på diverse ting og ikke tenker lengre enn nesa er lang.. Sånn er det på KG..og litt andre steder..- forsøk bare overse det. Klem, og lykke til☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå