Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Da jeg ble skilt for noen år siden fikk jeg overgangsstønad,bostøtte osv. Jeg går fortsatt på arbeidsavklaringspenger og har det trangt økonomis. Er nå i et samboerskap som ikke er bra, men bryter ikke ut pga økonomien. Vet virkelig ikke hvordan jeg skal kunne ha tak over hodet på meg og mine barn da.... er det noe økonomisk støtte å få denne gangen? Overgangsstønad el.lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen som vet??? Føler meg helt rådvill!!!

Skrevet

Hvor gamle er barna?  

Anonymkode: 8c459...d0c

Skrevet

Du kunne kanskje ringt til et krisesenter. Selv om du ikke er utsatt for noe, så kan de kanskje hjelpe deg med å finne et nytt sted å bo/ hvordan du skal få støtte til dette og så videre. 

Gjest Margit Spat
Skrevet (endret)

Siden du går på AAP har du en saksbehandler i NAV. Spør ham/henne hvilke stønader som er aktuelle for akkurat deg. 

Her er en oversikt fra NAV over stønader for enslige forsørgere: https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far/oversikt-over-stønader-til-enslig-mor-eller-far--1038

Foruten dette, kan det også være aktuelt med bostøtte.

Endret av Margit Spat
Skrevet

Om du har krav på bostøtte kan du sjekke her: http://www.husbanken.no/bostotte/hvem-kan-fa-bostotte/

Bostøtten har blitt kraftig innskrenket. 

Du kan ellers ha krav på supplerende sosialstønad, hvis inntekten din er lavere enn satsene. Dette er veiledende retningslinjer for økonomisk stønad.

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/rundskriv-a-12015-statlige-veiledende-retningslinjer-for-okonomisk-stonad-2016/id2469018/ 

Anonymkode: dc3b5...3ce

Skrevet

Hva med faktisk å skaffe seg en jobb? Eller overlate ansvaret for barna til deres far?

Anonymkode: 039de...0a9

• Liker 6
Skrevet

Overgangsstønad kan du kun ha i tre år til sammen, så du må trekke av tiden du allerede har hatt det fra de tre årene.

Ellers så er det jo bostøtte fra Husbanken og evt supplerende stønad til livsopphold fra NAV Sosial.

Anonymkode: f6f18...ef2

Skrevet

Så fantastisk, utrolog provoserende komentar om å skakke seg jobb og la far få ansvar for barna!!!! E

Skrevet

Ufattelig at du kan slenge ut av deg noe sånt!!! En ting er at du vet ingenting om personen du slenger det til....

Gjest Baremenneske
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med faktisk å skaffe seg en jobb? Eller overlate ansvaret for barna til deres far?

Anonymkode: 039de...0a9

Ikke sikkert det er bare bare å gjøre sånt for alle..hun har sikkert en grunn til at det ble aap  også!

Skrevet
17 timer siden, fruktnøtta skrev:

Hei. Da jeg ble skilt for noen år siden fikk jeg overgangsstønad,bostøtte osv. Jeg går fortsatt på arbeidsavklaringspenger og har det trangt økonomis. Er nå i et samboerskap som ikke er bra, men bryter ikke ut pga økonomien. Vet virkelig ikke hvordan jeg skal kunne ha tak over hodet på meg og mine barn da.... er det noe økonomisk støtte å få denne gangen? Overgangsstønad el.lignende?

Kontakt de som styrer med bolig i kommunen din. Alternativt Nav. Begge har veiledningsplikt eetter forvaltningsloven.

Anonymkode: 620da...a7d

Gjest Baremenneske
Skrevet
3 minutter siden, fruktnøtta skrev:

Så fantastisk, utrolog provoserende komentar om å skakke seg jobb og la far få ansvar for barna!!!! E

...var det jeg mente også.. Ikke bry deg om det,TS! Er bare noen innpå her som egentlig ikke har så mye peil på diverse ting og ikke tenker lengre enn nesa er lang.. Sånn er det på KG..og litt andre steder..- forsøk bare overse det. Klem, og lykke til☺

Skrevet

Takker for svar😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...