AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #1 Skrevet 22. oktober 2016 Forrige helg inviterte han meg på fest hos de (vi har kjent hverandre i mange år. Lenge før de ble sammen) men det ble slutt på onsdag. Jeg ringte henne i går og lurte på om det var greit jeg dro (ville ikke ha noe unødvendig drama og hun skulle bli sur) Hun sa bare gå. Det går helt greit. Men fikk en sur melding fra henne istad "så jeg hører du skal på fest hos xxxx ja?!" Jeg ringte henne, for jeg skjønte ikke mye. Hun sa det var dårlig gjort av meg siden bruddet var nylig og hun var ikke over han. Men du sa jo jeg kunne dra? Nei, det var visst en test! Jeg strøk. Men herregud da. Jeg er ikke synsk akkurat. Du sa jeg bare kunne dra og det gjorde deg ingenting. Så sier hun "men skal du dra da??" Jeg blir hentet kvart over 7 men....... Da slang hun på så jeg fikk ikke sagt mer. Skal jeg bare gi faen og dra, eller bli hjemme for å unngå drama? Anonymkode: 0c8b2...d15 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #2 Skrevet 22. oktober 2016 Hvor gammel er hun egentlig? Anonymkode: 076b1...422 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #3 Skrevet 22. oktober 2016 Dra på fest og kos deg! Hun er nok bare litt ustabil pga bruddet nå, og helt sikkert ikke ved sine fulle fem? Anonymkode: 1b259...8cf 7
Linnpinn9 Skrevet 22. oktober 2016 #4 Skrevet 22. oktober 2016 Herregud, hadde dratt. Dere har vært venner lenge (altså du og han) og hun kan ikke kreve du må holde deg hjemme. Hun sa jo du kunne gå så. Dra og kos deg! Blir hun sur, så er det hennes problem. 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #5 Skrevet 22. oktober 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er hun egentlig? Anonymkode: 076b1...422 24 Men jeg tror jeg drar. Jeg vil feste i kveld og orker ikke å bare sitte hjemme å glo. Anonymkode: 0c8b2...d15 6
Saphyria Skrevet 22. oktober 2016 #6 Skrevet 22. oktober 2016 Eg hadde reist på pur faen, bare fordi ho valgte å "teste" deg. Greit at det er sårt for venninna di siden det er eit nylig brudd, men hvem faen tester vennene sine på den måten? Makan til fjortisfakter. Du og eksen hennes var uansett venner før de to ble sammen, så hvorfor skal du omtrent måtte velge side bare fordi de har slått opp? 10
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #7 Skrevet 22. oktober 2016 Om dette er en god venninne så handler dette om å ha litt "antenner". Og kun det. Selv er jeg en tilhenger av å snakke i klartekst. En del mennesker er ikke tøffe nok til det og mener at de ikke kan kreve at andre gir avkall på noe for ens egen skyld. Men allikevel ligger forventningene der om at en god venn/venninne faktisk velger deg når du har det vondt uten at du må si det med ord. Anonymkode: ca4ea...19c 13
Linnpinn9 Skrevet 22. oktober 2016 #8 Skrevet 22. oktober 2016 13 minutter siden, NordTroll skrev: Eg hadde reist på pur faen, bare fordi ho valgte å "teste" deg. Greit at det er sårt for venninna di siden det er eit nylig brudd, men hvem faen tester vennene sine på den måten? Makan til fjortisfakter. Du og eksen hennes var uansett venner før de to ble sammen, så hvorfor skal du omtrent måtte velge side bare fordi de har slått opp? Enig. Hadde dratt på pur faen jeg og. Synes denne venninnen er barnslig. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #9 Skrevet 22. oktober 2016 Dra på festen, men ta en prat med venninnen din også. I morgen, kanskje? Lytt, se hennes side av saken, fortell hvordan du opplevde situasjonen, -uten å anklage eller kritisere henne. Hun har det sikkert vondt nå. Anonymkode: e5a55...f59 2
LittleBabyBlue Skrevet 22. oktober 2016 #10 Skrevet 22. oktober 2016 Kan tenke meg at hun dro litt på det før hun sa det var greit, eller sa ok på en syrlig måte. Det er ganske opplagt at man ikke drar på fest til eksen hennes like etter at det blir slutt. Da drar man til venninna si og hjelper henne igjennom bruddet. Hun ble vel litt satt ut over at du i det hele tatt spurte, ville ikke være kjip og sa det var greit. Etterpå merka hun hvor sårende det var at du valgte han over henne (selv om du ikke mente det sånn, så blir det i praksis det du gjør). 13
Gjest antbug Skrevet 22. oktober 2016 #11 Skrevet 22. oktober 2016 Hvis dette er en nær venninne du gjerne vil beholde tror jeg du bør droppe festen, for hun har det vondt og vil oppleve dette som et svik. I en sånn situasjon trenger man vennene sine. Hvis det derimot er en venninne du bare treffer av og til og fint kan leve uten er det bare å feste i vei, for hvis hun ikke kan tilgi deg selv når hun har fått det på avstand gjør det jo ikke så mye.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #12 Skrevet 22. oktober 2016 9 minutter siden, LittleBabyBlue skrev: Kan tenke meg at hun dro litt på det før hun sa det var greit, eller sa ok på en syrlig måte. Det er ganske opplagt at man ikke drar på fest til eksen hennes like etter at det blir slutt. Da drar man til venninna si og hjelper henne igjennom bruddet. Hun ble vel litt satt ut over at du i det hele tatt spurte, ville ikke være kjip og sa det var greit. Etterpå merka hun hvor sårende det var at du valgte han over henne (selv om du ikke mente det sånn, så blir det i praksis det du gjør). Hun er hjemme hos bestevenninna si, vi er ikke nære venninner, jeg er faktisk bedre venn med han. Synes det blir ltt teit du sier jeg valgte han over henne. Kan man ikke være venn med begge? Jeg var hjemme hos henne på torsdag men mener du jeg må droppe festen og heller stikke hjem til bestevenninna hennes hvor hun får nok trøst og hjelp? Ts Anonymkode: 0c8b2...d15 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #13 Skrevet 22. oktober 2016 13 minutter siden, antbug skrev: Hvis dette er en nær venninne du gjerne vil beholde tror jeg du bør droppe festen, for hun har det vondt og vil oppleve dette som et svik. I en sånn situasjon trenger man vennene sine. Hvis det derimot er en venninne du bare treffer av og til og fint kan leve uten er det bare å feste i vei, for hvis hun ikke kan tilgi deg selv når hun har fått det på avstand gjør det jo ikke så mye. Hun er ingen nær venninne. Anonymkode: 0c8b2...d15
LittleBabyBlue Skrevet 22. oktober 2016 #14 Skrevet 22. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun er hjemme hos bestevenninna si, vi er ikke nære venninner, jeg er faktisk bedre venn med han. Synes det blir ltt teit du sier jeg valgte han over henne. Kan man ikke være venn med begge? Jeg var hjemme hos henne på torsdag men mener du jeg må droppe festen og heller stikke hjem til bestevenninna hennes hvor hun får nok trøst og hjelp? Ts Anonymkode: 0c8b2...d15 Er du god venn av eksen, og kun bekjent av henne så drar du. Er du like god venn med begge så er du til støtte for den som faktisk trenger trøst. Takler han bruddet pent og ikke bruker festen for å glemme sorgene, så er det hun som har det vondt. Og ja, det gjør ekstra vondt å høre at venner skiter i din smerte og heller velger å feste og kose seg med personen som knuste hjertet deres. Har du kjent de begge lenge, og du vet hvorfor det ble slutt, så vet du også hvordan begge har det og vet hvem som trenger deg mest. Det kan være han for alt vi vet. Alt dette forutsetter selvfølgelig at du er en empatisk og god venn, og ikke en godværsvenn som bare er der når det er moro. 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #15 Skrevet 22. oktober 2016 Jeg er ikke begeistret for slike dramaqueens som oppfører seg slik, jeg gremmes faktisk. Så å "teste" deg sånn er tåpelig. Forstår egentlig ikke hvordan menn kan finne seg i sånt (for det er gjerne dem dette går utover, som regel). Men samtidig så er dette en uskreven regel at man ikke fester med nylige oppståtte ekser. (Eller gjør andre ting med dem) Men igjen så er han en som har vært vennen din lenge og venninnen din er ikke noen nær venninne og da blir ting litt annerledes igjen. Jeg tror jeg hadde dratt, hun er jo sammen med sin bestevenninne i kveld. Du får heller prøve å forklare/snakke med henne i morgen eller en annen dag. Anonymkode: 2292f...5ea
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #16 Skrevet 22. oktober 2016 Er det slik at alle venninnene hennes må komme hjem til henne hvor alle trøster og holder henne i hånda? Ts var jo venn med han lenge før de ble sammen og sier de ikke er nære venner. Ser ikke helt problemet. Skal ts ringe han å si "hei, sorry jeg kommer ikke likevel pga eks dama de vil ikke jeg skal komme" ? Det er jo hun som er urimelig. Hadde vært en helt annen sak om de ikke var venner fra før av. Anonymkode: 7b37f...369 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #17 Skrevet 22. oktober 2016 Det er ingen som blir sur for det. Anonymkode: 65c27...7e3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #18 Skrevet 22. oktober 2016 30 minutter siden, LittleBabyBlue skrev: Er du god venn av eksen, og kun bekjent av henne så drar du. Er du like god venn med begge så er du til støtte for den som faktisk trenger trøst. Takler han bruddet pent og ikke bruker festen for å glemme sorgene, så er det hun som har det vondt. Og ja, det gjør ekstra vondt å høre at venner skiter i din smerte og heller velger å feste og kose seg med personen som knuste hjertet deres. Har du kjent de begge lenge, og du vet hvorfor det ble slutt, så vet du også hvordan begge har det og vet hvem som trenger deg mest. Det kan være han for alt vi vet. Alt dette forutsetter selvfølgelig at du er en empatisk og god venn, og ikke en godværsvenn som bare er der når det er moro. Hvordan vet du hun sørger og har det vondt? Du vet ingenting om det. Vi vet heller ikke hva hun gjør. For alt vi vet har hun det helt fint hos bestevenninna hvor de drikker og hygger seg Anonymkode: 7b37f...369
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #19 Skrevet 22. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forrige helg inviterte han meg på fest hos de (vi har kjent hverandre i mange år. Lenge før de ble sammen) men det ble slutt på onsdag. Jeg ringte henne i går og lurte på om det var greit jeg dro (ville ikke ha noe unødvendig drama og hun skulle bli sur) Hun sa bare gå. Det går helt greit. Men fikk en sur melding fra henne istad "så jeg hører du skal på fest hos xxxx ja?!" Jeg ringte henne, for jeg skjønte ikke mye. Hun sa det var dårlig gjort av meg siden bruddet var nylig og hun var ikke over han. Men du sa jo jeg kunne dra? Nei, det var visst en test! Jeg strøk. Men herregud da. Jeg er ikke synsk akkurat. Du sa jeg bare kunne dra og det gjorde deg ingenting. Så sier hun "men skal du dra da??" Jeg blir hentet kvart over 7 men....... Da slang hun på så jeg fikk ikke sagt mer. Skal jeg bare gi faen og dra, eller bli hjemme for å unngå drama? Anonymkode: 0c8b2...d15 Det er da ingen som blir sur for det der. Anonymkode: 65c27...7e3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #20 Skrevet 22. oktober 2016 Dump henne. Hun har ingen integritet. Anonymkode: 78edd...a99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå