Gå til innhold

Hjelp...hva skjer med meg??!!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg har hele mitt liv slitet med fet hud ( har også endel kviser ). Men plustselig de siste 2 ukene har jeg fått veldig tørr hud. Den flasser hver gang jeg har vaska ansiktet. Men det er ike problemet. Saken er at jeg får sånn utslett lignende på kinnene. Først var det tørr, så flasser huden og nå er den VELDIG rød. Ligner litt på solbrent :roll: Det ligner også litt på eksem. Åh....jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Er det noen som kan anbefale noe krem som hjelper å få bort rødheten og "merket" som ligger igjen ( det merket eller arret ligner veldig mye som på Mette-Marit da hun fikk solbrent )

Plz, ikke anbefal kremen som inholder hudrokortison (mildison). Jeg brukte den 1 mnd siden, for jeg fikk høre at den hjalp mot kvisete hud, men førte til kun den huden jeg har idag!Uslett, rødhet, eksemaktig....... :cry:

Også lurer jeg på hvor jeg får kjøpt aloe vera juice? Jeg har aloe vera gel, men det svirr sinnsykt når jeg smører på kinnene...au..au.. :-x

Håper noen kan gi råd og tips? :cry:

nb:har også vært hos lege, men han ga meg resept krem som innholder hydrokortisson....men de tør jeg ikke bruke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noe godt råd til hvordan du unngår det i fremtiden, men for å dempe rødheten i huden skal man visstnok bruke grønn krem. Om du finner det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

åh?..takk!Trodde måtte bestille via nett eller sånn :oops:

Vet du om det hjelper å smøre aloe vera gel selv om det svir? Det gjør litt vondt ja, men hvis det hjelper så kan jeg holde ut :roll:

Jeg er mest opptatt av å ikke la noe merke/arr bli igjen. Mette-Marit`s hud virker helt fint nå ( etter den greie solbrentepisoden )....hm..lurer på hva hun brukte? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå har jeg fått kjøpt aloe vera juice! :hoppe:

Er det noen her som vet hvor mye man drikker hver dag? H :roll: or mye er tilstrekkelig nok for å få fin hud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Du burde ta en tur til hudlege, for det der høres ut som en slags betennelsesreaksjon i huden, og da trengs det noe annet enn hydrokortison (som er svakt, men heller ikke så veldig virksomt).

Jeg har hørt om noe som heter rosacea, du kan prøve å søke etter bilder på nettet, for å se om det passer utseendet på utslettet ditt. For meg høres det ut som noe mer alvorlig enn bare kviser, selv om det på overflaten kan likne litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...