Gå til innhold

Hvordan er geofag 1 privatist eksamen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen dager siden fikk jeg vite at jeg fikk "time" til privatist eksamen i Geofag 1 (muntlig praktiskk).
Skal ha den 9 November, og synes at jeg fikk brevet veldig sent.

Hvordan er det geofag 1 eksamen foregår? Jeg har ikke fått noe informasjon annet enn det brevet om at jeg skulle møte opp.
Har lest på andre forumer at man skal skrive en oppgave, noe som jeg ikke har visst noe om. Man burde vel få beskjed om man skulle gjøre det? Er så sinnsykt stressa, og det er jo bare litt over 2 uker til. 

Anonymkode: 287b1...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SuperSonic

Du har et ansvar selv, og skulle lest deg opp på eksamensinformasjon. Det ligger på udir. Du får sette i gang i kveld, ikke mer sosialt før eksamen er over og så klarer du det nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SuperSonic skrev:

Du har et ansvar selv, og skulle lest deg opp på eksamensinformasjon. Det ligger på udir. Du får sette i gang i kveld, ikke mer sosialt før eksamen er over og så klarer du det nok!

Jeg har lett overalt på udir og privatistweb, finner ingenting. Det eneste stedene jeg har sett noe om en oppgave er her på kg og på diskusjon.no.

Hva skjer om jeg kommer på eksamen uten denne oppgaven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSonic

Du får trekk i karakter hvis du ikke kan svare på oppgaven. I verste fall så stryker du hvis du ikke kan svare nok på alle delene og derfor mangler vurdering

Endret av SuperSonic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, SuperSonic skrev:

I følge udir så er det kun geofag 2 som har en skriftlig del, geofag 1 har muntlig-praktisk

Nettopp. Det eneste jeg har fått vite er at jeg skal ha muntlig praktisk eksamen, ikke noe mer enn det. Og finner ikke ut noe mer om det heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Det eneste jeg har fått vite er at jeg skal ha muntlig praktisk eksamen, ikke noe mer enn det. Og finner ikke ut noe mer om det heller

På en generell privatist muntlig eksamen så får man et møtepunkt som gjerne et utpå ettermiddagen. Flere andre privatister møter opp og det går alfabetisk, så det er altså mulig at du må vente et par timer for å gjennomføre eksamen.

Man trekker et tema som man skal presentere og får 30 minutter til å skrive notater på et ark og lære hva man skal si. Man presenterer og får spørsmål. Etterpå er det en praktisk del (vet ikke ikke hvordan dette fungerer i geofag) men i kjemi og fysikk skal man enten vise frem et forsøk eller forklare hvordan forsøket skal utføres, og komme med resultater osv. Den siste delen så får man et nyt tema, men ikke tid til å forberede seg. Sensor ber deg om å snakke om dette temaet og gir deg oppfølgingsspørsmål.

Når du er ferdig går du ut, og 5-10 min senere vil sensor fortelle deg karakter og begrunnelse. 

Anonymkode: 63c45...bea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...