Gå til innhold

Hadde du bytta jobb for 12.000 mer i året?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du bytta jobb til en annen arbeidsplass/kontor som har akkurat samme jobben som du har fra før hvis det andre kontoret tilbyr 12.000 netto kroner mer i året?

Jeg ser ingen grunn til å ikke bytte, er ikke sånn at jeg trives så godt på nåværende arbeidsplass at det er det som holder meg der heller, og jeg kan til og med får kortere reisevei ved å bytte. Men så er det kanskje ikke så populært med for mange jobb-bytter på CVn, vertfall ikke til samme stilling/jobb.

Hadde du byttet?

Anonymkode: 35a9b...3d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke trives noe særlig, og du i tillegg kan få høyere lønn og kortere reisevei ser jeg ingen grunn til å la være.

arbeidsmarkedet i dag er klar over at arbeidstakere bytter arbeidsplass oftere.

• Liker 8
Gjest Margit Spat
Skrevet

Tusen kroner ekstra utbetalt per måned OG kortere reiseveg; jo, da hadde jeg vurdert det sterkt. 

Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg det. 

Anonymkode: c9cbe...42e

Skrevet

Ja. Hadde det vært samme jobb og jeg ikke trivdes spesielt godt i min eksisterende jobb, hadde jeg gjort det. Trives jeg spesielt godt i eksisterende jobb, ville ikke 12 000 mer i året vært nok til at jeg byttet, er mer til en arbeidsplass en bare lønn. 

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du bytta jobb til en annen arbeidsplass/kontor som har akkurat samme jobben som du har fra før hvis det andre kontoret tilbyr 12.000 netto kroner mer i året?

Jeg ser ingen grunn til å ikke bytte, er ikke sånn at jeg trives så godt på nåværende arbeidsplass at det er det som holder meg der heller, og jeg kan til og med får kortere reisevei ved å bytte. Men så er det kanskje ikke så populært med for mange jobb-bytter på CVn, vertfall ikke til samme stilling/jobb.

Hadde du byttet?

Sett deg ned og lag en pro og con liste.

Selv ville 1k i mnd vært for lite for ett jobbskifte men så har jeg det dom plommen i egget der jeg er nå.

Nå vet jeg ikke hvor mange skifter du har på cv'en men hovedregelen er at en bør være Iallefall 18-24 mnd i en jobb før en skifter.

Skrevet

Ja, det tror jeg nok. 

Skrevet

Trivsel betyr mer enn 12000 i året, men den går begge veier om du skjønner :)

Trives du godt der du er, blir du værende. Da er 12000 veldig lite. 

Mistrives du, er 12000 nok til å flytte på deg.

Lykke til!

Anonymkode: 481a6...8a9

• Liker 5
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du byttet?

Du er i tvil. Du kan fortelle ny arbeidsgiver at du er usikker fordi du fungerer godt der du er nå, og at lønnsforskjellen ikke er stor nok til å gjøre nok forskjell. Så kan du få ett tilbud som er noen tusen opp. Da kan du slå til.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde byttet jobb for 12 000,- mindre i året...

Anonymkode: cbe9d...c62

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde byttet jobb for 12 000,- mindre i året...

Anonymkode: cbe9d...c62

Hvorfor?

Skrevet

Penger er ikke alt. Jobbens innhold og arbeidskollegaer betyr og noe. Faktisk så mye at det er mulig å tenke seg ned 12 000 kr. I året ved jobb bytte.

Anonymkode: 530bc...547

• Liker 4
Skrevet

Om du ikke trives spesielt godt der du er nå, og du får kortere reisevei og høyere lønn så ville jeg absolutt byttet. Ser ikke annet en fordeler her. Det med CVen ville jeg ikke bekymret meg for heller.

Skrevet

Ikke for en tusenlapp ekstra i måneden nei, jeg trives utrolig godt i jobben min, både arbeidsoppgaver, kollegaer og frihet, og det veier opp endel for lav lønn. Hadde det vært snakk om 4000-5000 mer i måneden så hadde jeg vurdert det.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Trivsel betyr mer enn 12000 i året, men den går begge veier om du skjønner :)

Trives du godt der du er, blir du værende. Da er 12000 veldig lite. 

Mistrives du, er 12000 nok til å flytte på deg.

Lykke til!

Anonymkode: 481a6...8a9

Dette er et veldig godt svar!

Når det gjelder cv'en kommer det jo an på hvor mange bytter du har over hvor lang tid. Tror ikke det er det arbeidsgiver legger aller størst vekt på, men hvis det ser ut som du "aldri" blir værende noe sted er det jo dumt å bytte igjen.

Anonymkode: 50e4f...8e6

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et veldig godt svar!

Når det gjelder cv'en kommer det jo an på hvor mange bytter du har over hvor lang tid. Tror ikke det er det arbeidsgiver legger aller størst vekt på, men hvis det ser ut som du "aldri" blir værende noe sted er det jo dumt å bytte igjen.

Anonymkode: 50e4f...8e6

Jeg har jobbet 3 år der jeg jobber nå, før det 1,5 år i samme bransje.

Skrevet

Uansett om du trives eller mistrives i nåværende jobb, hadde jeg prøvd å forhandlet meg til høyere lønn hos nåværende arbedisgiver, for så evt forhandlet igjen til høyere lønn hos evt ny arbeidsgiver, for så å vurdert tilbudene opp mot hverandre.

nåværende jobb vet du hva du har å gå til. Ny arbeidsplass vet du jo ikke om du vil trives eller ikke, selvom kortere reisevei alltid er et pluss

Anonymkode: a44fc...5dc

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke byttet for 12 tusen ekstra i året nei. Men som du skisserer, kortere jobbreise og du trives ikke spesielt godt i din nåværende jobb, ja, hvorfor ikke. Trivsel er viktigere for meg. Jeg har derimot byttet jobb jeg trivdes veldig godt i for hundre tusen i året... og det ble lengte reisevei. Men jeg trives heldigvis i min nytt jobb også, viset det seg. :) 

Anonymkode: 3c5f5...2e8

Skrevet

12 000 er ikke så mye når det kommer til årslønn, med tanke på at man skatter og slikt, så sitter man ikke igjen med så mye mer, så for meg hadde 12 000 vært ubetydelig i denne sammenhengen. 
Bytte fra en jobb jeg ikke trives optimalt i, til en som har mye kortere reisevei, er alene god nok grunn.
4,5 år i en bransje, med to arbeidsgivere, er ikke "mye jobb-bytte" på cv...  

Anonymkode: 14ae9...2f8

Gjest Margit Spat
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

12 000 er ikke så mye når det kommer til årslønn, med tanke på at man skatter og slikt, så sitter man ikke igjen med så mye mer, så for meg hadde 12 000 vært ubetydelig i denne sammenhengen
Bytte fra en jobb jeg ikke trives optimalt i, til en som har mye kortere reisevei, er alene god nok grunn.
4,5 år i en bransje, med to arbeidsgivere, er ikke "mye jobb-bytte" på cv...  

Anonymkode: 14ae9...2f8

Siden TS spesifiserer at det er 12000 mer netto, så er jo forskjellen i brutto lønnsnivå atskillig mer enn det. Trolig betyr det et sted mellom 16 og 20000 mer i årslønn. Dette er godt som feriepengegrunnlag, pensjonsgrunnlag og i verste fall også trygdegrunnlag hvis TS skulle bli langvarig syk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...