Gå til innhold

Mennesker som behandler andre ulikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre her inne som har opplevd det? Jeg ble tyrannisert til helvette av en person. Ble sykemeldt i flere mnd etter dette. Problemet er at denne personen er ikke sånn mot alle. Virker som h*n velger seg ut noen å herje med, og er hyggelig mot alle andre. Det er så mange som ikke tror på meg når jeg forteller om hva dette menneske har gjort, for de kjenner vedkommendes på en helt annen måte. Det er en veldig vanskelig tilleggsbelastning å ikke bli trodd etter alt denne personen gjorde mot meg. Ikke så mye jeg får gjort noe med, men jeg skjønner ikke hvordan det går ann. Hvorfor blir noen mennesker sånn? Hadde vært bedre om h*n var jævlig mot alle, så hadde man sluppet å stå i det alene.

Anonymkode: 40fae...707

Videoannonse
Annonse
Gjest Supersol
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen andre her inne som har opplevd det? Jeg ble tyrannisert til helvette av en person. Ble sykemeldt i flere mnd etter dette. Problemet er at denne personen er ikke sånn mot alle. Virker som h*n velger seg ut noen å herje med, og er hyggelig mot alle andre. Det er så mange som ikke tror på meg når jeg forteller om hva dette menneske har gjort, for de kjenner vedkommendes på en helt annen måte. Det er en veldig vanskelig tilleggsbelastning å ikke bli trodd etter alt denne personen gjorde mot meg. Ikke så mye jeg får gjort noe med, men jeg skjønner ikke hvordan det går ann. Hvorfor blir noen mennesker sånn? Hadde vært bedre om h*n var jævlig mot alle, så hadde man sluppet å stå i det alene.

Personen er vel psykopat da og så deg som en skyteskive/  et offer. Sånne personer suger ut energi fra andre. 

Skrevet
13 minutter siden, Supersol skrev:

Personen er vel psykopat da og så deg som en skyteskive/  et offer. Sånne personer suger ut energi fra andre. 

Psykopat eller ikke. Det er hvertfall en person med noen forstyrrelse av noe slag. Bare helt jævlig at slike personer får herje videre uten noen konsekvenser...

• Liker 3
Skrevet

Har ei på jobb som er sånn. Hun er "nederst på rangstigen" hvis man kan si det på den måten i forhold til arbeidsoppgaver og ansvar i bedriften. For tiden er det meg som er hakkekyllingen hennes og jeg har nå skrevet flere avvik på hennes oppførsel og det blir snart personalsak ut av det hele. Forrige hakkekylling var dessverre ikke like tøff og sluttet på grunn av henne. En annen ble sykemeldt. At ikke det er gjort noe med henen for lenge siden er et mysterium for mange, men regner med at det går på feig ledelse som ikke vil ta ubehangelige samtaler. Har heldigvis alle mine kolleger i ryggen når det gjelder hennes agenda mot meg, men irriterende er det likevel når det stadig kommer kommentarer på mitt arbeid og så videre.

Anonymkode: 3f2e9...a23

Skrevet

Meg over her. Glemte jo å si at hun slikker sjefene i ræva til den store gullmedalje og er bestevenn med alle som betyr noe.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så personen er bare sånn mot deg?

Anonymkode: e1e52...0d5

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så personen er bare sånn mot deg?

Anonymkode: e1e52...0d5

Nei, men mot veldig få. Kjenner en annen som beskrev hva dette menneske var i stand til, men jeg trodde som mange andre ikke på henne. Er anselig å tro på når man ikke har opplevd vedkommende slik selv, men nå som jeg har gått igjennom det samme, så skjønner jeg hvordan hun andre har hatt det. Ingen andre tror på meg, bare hun som var offeret til dette menneske før meg. Ts

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Meg over her. Glemte jo å si at hun slikker sjefene i ræva til den store gullmedalje og er bestevenn med alle som betyr noe.

Jeg vet.. Det som er så jævlig med slike personer. De velger seg ut noen få som de piner til selvmord omtrent. Ts

Skrevet

Det er flere som er slik, -skikkelig ekkelt. Kan tenke meg det ikke er godt å ikke bli trodd. 

Anonymkode: e39ef...973

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere som er slik, -skikkelig ekkelt. Kan tenke meg det ikke er godt å ikke bli trodd. 

Anonymkode: e39ef...973

Nei, det er helt jævlig. En enorm tillegsbelastning å ikke bli trodd etter noe sånt. Ts

Skrevet

Man kommer ikke overens med alle.

Skrevet
3 minutter siden, whatever10 skrev:

Man kommer ikke overens med alle.

Nei, men det er ikke det dette handler om! Denne personen gikk bevisst inn for å pine meg og gjorde alt for å mobbe meg så grovt som overhode mulig, uten at jeg hadde gjort vedkommendes noe eller hadde noen relasjon fra tidligere. Ts

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er ikke det dette handler om! Denne personen gikk bevisst inn for å pine meg og gjorde alt for å mobbe meg så grovt som overhode mulig, uten at jeg hadde gjort vedkommendes noe eller hadde noen relasjon fra tidligere. Ts

Er dere alene når personen oppfører seg slik mot deg? Hvis det er konkrete ting personen gjør, har du noe å vise til. Hvis det er på jobb dette foregår, har dere kanskje medarbeidersamtaler o.l., eller et verneombud du kan be om å få snakke med.

Anonymkode: 6a427...d6a

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det første, man velger selv hvem man vil omgås og ikke, er bare å styre unna dem man ikke vil omgås. Skulle det være noen man ikke enkelt kan unngå, som kollega eller familiemedlem, så er det forholdsvis enkelt å også her stenge ute personen fra å kunne påvirke enn følelsesmessig, man velger altså hva man vil ta til seg og ikke. Hvis noen ikke liker meg og sier noe stygt så tenker jeg at det sier personen for å såre, altså har personen sunket lavt og jeg kan heve meg ved å ikke besvare angrepet og slik komme vinnende ut, hvorfor skulle jeg la noen jeg ikke ville ha med å gjøre påvirke meg?

Nå har jeg aldri opplevd mye av slikt, aldri med noen som står meg nær i alle fall, mulig det er noe som skjer svakere personligheter enn meg selv da noen synes jeg at opplever slike ting i mange relasjoner.

---

Når det er sagt, mennesker har forskjellige roller i ens liv. Jeg har "finne på ting sammen med"-venner som jeg ikke nødvendigvis er like fortrolig med som andre, noen jeg diskuterer meg i større eller mindre grad, etc... Vennskap kan være så forskjellig at noen av mine har jeg fortrinnsvis drevet ekstremsport og festet med, aldri snakket om noe dypt med dem, andre igjen har jeg aldri festet med men vi kan ha hatt dypere samtaler.

Relasjoner skal ikke sammenlignes, de dekker forskjellige behov enn har, så hvordan du opplever en person kan være ganske så annerledes fra hvordan andre opplever det - altså har dere forskjellige roller, noe som ikke burde overraske deg.

Skrevet

Jeg kjenner en slik ja.. Det er egentlig skikkelig ekkelt. Man blir liksom så maktesløs mot sånne mennesker, fordi så mange folk ser på personen som så uskyldig, søt og hyggelig, mens det nesten er som et monster i forkledning. 

Skrevet

Saml bevis, hvis dette er ting som er muntlig, så ta opp lyd på telefonen. 

Anonymkode: a079e...2fb

Skrevet
16 timer siden, Verena skrev:

Jeg kjenner en slik ja.. Det er egentlig skikkelig ekkelt. Man blir liksom så maktesløs mot sånne mennesker, fordi så mange folk ser på personen som så uskyldig, søt og hyggelig, mens det nesten er som et monster i forkledning. 

Ja!!! De er så slure når de plukker seg ut ofre også. Tar de som ikke har så god selvtillit eller står opp for seg selv. Ts

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dere alene når personen oppfører seg slik mot deg? Hvis det er konkrete ting personen gjør, har du noe å vise til. Hvis det er på jobb dette foregår, har dere kanskje medarbeidersamtaler o.l., eller et verneombud du kan be om å få snakke med.

Ja, vi er alene. Mye psykisk terror og kjeftet meg huden full ene gangen etter den andre. Ts

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi er alene. Mye psykisk terror og kjeftet meg huden full ene gangen etter den andre. Ts

Hva om du tar opp samtalene? Da har du noe å vise ledelsen, og/eller andre kolleger.

En bekjent av meg tok opp noen telefonsamtaler med en som var helt umulig å samarbeide med, slik at han hadde noe å vise til på møtet de skulle ha om saken. Der er vanskelig å nekte for at man har sagt noe når det finnes opptak.

Gjest Timaras
Skrevet
På 22.10.2016 den 17.07, AnonymBruker skrev:

Har selv opplevd slik oppførsel. Og gikk helt tom for energi.

Frem til jeg fant ut at. IKKE F , om vedkommende skal få vinne over meg, så jeg spilte et spill mot vedkommende, Var like blid hele tiden mot vedkommende. Lot som ingenting.

Det er kjedelig. Jeg vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...