Gå til innhold

Triksetrening.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke triks lærer du din hund?

Har lært min sitt, ligg, stå på to, gi labb, high five og kontakt (borti hånden med nesen). Bruker både lyd og håndsignaler.

Anonymkode: c3388...30d

Videoannonse
Annonse
Gjest økonomifrue
Skrevet

Vår fuglehund kan følgende "triks" i tillegg til alminnelig dressur/hverdagslydighet. Hunden blir brukt til jakt. 

- apport, men vil ikke kalle det et triks 

- kontakttrening i forskjellige varianter

-snurre

-twist (snurre motsatt vei)

- rygge

- gå sidelengs (kalles side)

- gå sidelengs motsatt vei av ovennevnte (kalles bort)

- berøre tommel (kalles finne tommel)

- berøre håndflaten (kalles hand)

- teppe (dekk på et teppe)

- sitte bamse 

- touch (dekk og legge ene labben på min hånd) 

- 8-tall (gå 8-tall mellom mine bein)

- slalåm mellom mine bein

- mellom (gå mellom mine bein med retningsendring og temposkifte)

Skrevet

Eldstemann kan sitt, dekk, bli, gå fot, utgangsstilling, apport, vinke, high five, gi labb, rygge, gå sidelengs, snurr og twist (snurre rundt begge veier, kan også gjøres i 8-tall), slalåm mellom bena mens jeg går forover og bakover, rygge i sirkel rundt meg, hoppe over ben/arm, gå i sirkel eller langs noe med forben oppå noe, krabbe, rygge opp på noe med bakpart først, rull rundt, spill død, hoppe opp (stå noen sekunder i blant), klem (holde meg rundt livet, evt legge forben over skulderen på en annen hund).. Så mangler det litt på kreativiteten min. 

Lillemor kan sitt, dekk, bli, gå fot, snurre og har begynt på rygging og å lage lyd (hun snakker mye naturlig, så har begynt å fange og belønne det når hun lager en merkelig brummelyd mens hun åpner og nesten lukker munnen, blir litt sånn aawaawawwgrr :laugh: - kommandoen på det er for øvrig "åh så fin jente" med babystemme).

Skrevet

Hunden vår er bare 14 uker så hun kan ikke så mye enda, men fokuserer mest på det vanlige som sitt,dekk og bli. Men hun kan også vink og gi labb :)

Skrevet

Jeg konkurrerer med min i rallylydighet, så der kan han alle momentene/skiltene  i klasse 1, 2 og 3. Han kan også litt lydighetsøvelser, samt kan finne og markere mynt, lær, gummi, plast og te på kommando.

Av typiske triks så kan han slalom mellom beina, high-five, snurre rundt seg selv (begge veier), løpe rundt en gjenstand jeg peker ut og være "lei seg".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...