Gå til innhold

Utstrålende smerter fra nakken til albuen? HJELP!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har en jobb, der jeg står en god del i kasse ved siden av å henge opp varer mm. Har vært under 6 mnd. i jobben, og nå kjenner jeg konstante smerter i øvre delen av nakken, ved skulderbladene og at det stråler fra disse partiene ut i albuen min.

Utrolig vondt å ha en så konstant smerte der hele tiden. Har alldri hatt rygg/nakke problemer før, men nå kjenner jeg det hele tiden. Hva burde jeg gjøre med dette? Kjenner at det blir mer og mer vondt for hver dag jeg er på jobben.

Burde jeg få fastlegen min til å skrive ut en rekvisisjon til fysioterapeut eller kiropraktor? Siden jeg får dette av jobben, er det mulig å få en sykmelding der det står at jeg kan gjøre alt annet enn å stå i kassen? Det er nemlig det statiske ensidige belastningen , som er årsaken til vondtet.

Er det noen som kan gi meg noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du tar kontakt med fastlegen din kan han som du sier skrive ut rekvisisjon til fysioterapi hvis han mener du har behov for det. Det er også mulig å få sykemelding som fritar deg fra en viss type aktivitet.

Men det er viktig med egeninnsats og trening på egen hånd også. Etter du har vært til fysioterapeut kan du sikkert få noen øvelser som du kan gjøre hjemme i tillegg. Det er ekstra viktig å ta kontakt med legen hvis du kjenner at du får nedsatt følelse i armen, eller hvis du merker at du mister kraft i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en typisk senebetennelse, og da trenger armen ro en uke eller to, altså en sykemelding på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...