Gå til innhold

Dere med dine, mine, våre barn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer dere som familie når bonusbarna er hos den andre forelder. Vi er familie bare når de er hos oss ( annenhver uke). Uken når vi er alene så jobber samboer lengre dager og vi får det ikke til.  Jeg venter ikke med middagen pga ungene og meg ønsker å spise sånn som vanlig i 4 tiden. Han kjører og henter barna sine på treninger, tar en del jobbtelefoner. I helgene er enten fotballkamper eller så får han treffe og ta barna på kino osv. Jeg får bare beskjed hva som skjer et par timer før og da må jeg finne på noe med mitt og vårt felles barn.

Han er veldig flink far og er veldig tilstede når det gjelder barna. Tingene er at jeg føler at vi ikke klarer å skape en familie der alle trives. Han er veldig ambisiøs, liker å tjene penger og lever for det, mens jeg er på en helt annen skala. Han sier at han er familiemenneske, men jeg opplever ikke dette som vi her som en familie.

Hvordan dere har det ?

Anonymkode: 7e8a6...5ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg oppfatter deg riktig, så er mannen din tilstedeværende den uken de eldste barna hans er hos dere, men ikke så mye når det er bare minste barnet og du som er hjemme.  Da prioriterer han jobb, og bruker fritiden på fotballkamper og/eller han henter de eldste barna for å gjøre noe sammen med dem.  

Kanskje er det slik at han synes de eldste barnas interesser passer ham bedre?  At hans yngste barn ikke trenger ham like mye, siden du er der?  Du bør fortelle ham at dette ikke er greit, at også dere to er familie. 

Skrevet

Jeg har en fra før, han har to fra før og vi har et sammen. Barna bor 50/50. De ukene alle er her er de ukene vi gjør mest som en familie, men det har aldri vært sånn at vi har vært med hvert vårt barn. Vi finner på ting med alle sammen. Dersom far er bortreist finner jeg på noe med alle barna og dersom jeg er bortreist finner far på noe med alle barna. Far jobber en del når de andre barna er borte og det er for det meste mini og jeg som tilbringer dagene våre sammen da. 

Anonymkode: e3493...fc9

Skrevet

Ja.... ikke for å såre, men å blande 4 unger sammen-. Tenkte du at det kom til å bli lett og "One big happy Family"...?

Anonymkode: 24f16...09c

• Liker 4
Skrevet

Det er jo naturlig at han jobber mye den uken dere bare har ett barn.

Tror vel prioriteringen hans er fin, men at du er ensom? Kjeder deg?

Eller trodde du at du fikk "det spesielle barnet"som ville øke kjærligheten til hjemmetilværelsen for far e.l?

Jeg skjønner ikke hvorfor dere fikk et barn til her? Tre var vel nok. Han hadde to og du hadde ett.....Hmm La meg gjette hvem som ville ha barn..

Du får være fornøyd som det er og heller leve ditt eget liv i større grad.

Den dagen jeg sitter hjemme og venter på at en mann skal komme hjem og underholde meg er den dagen jeg ikke orker å se meg i speilet lenger.

Anonymkode: 45148...8fb

• Liker 5
Skrevet

Ganske frekke svar her.. det jeg opplever som det største problemet er at når alle barna er der gjør han helt ting kun med sine to. Det synes jeg er feil.

Anonymkode: e3493...fc9

• Liker 3
Skrevet

Er nok lett for å bli sånn når man får barn med både den ene og den andre.

Anonymkode: 4c199...4df

• Liker 2
Skrevet

Ærlig talt! Hvem er dere til å sitte bak en skjerm og rakke ned på TS? Nå har det seg sånn at fellesbarnet er til stede her i verden! Da er det urimelig av dere å si at de har nok med tre barn. Ingen andre enn TS og mannen har noe med hvor mange barn de har og eventuelt ønsker seg. Beklager, jeg har ikke svar på problemstillingen din, men jeg er så lei av at det rakkes ned på andre mennesker over en lav sko her inne. At det aldri skal gå an å svare på en ordentlig og saklig måte!

Anonymkode: 93441...07a

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt! Hvem er dere til å sitte bak en skjerm og rakke ned på TS? Nå har det seg sånn at fellesbarnet er til stede her i verden! Da er det urimelig av dere å si at de har nok med tre barn. Ingen andre enn TS og mannen har noe med hvor mange barn de har og eventuelt ønsker seg. Beklager, jeg har ikke svar på problemstillingen din, men jeg er så lei av at det rakkes ned på andre mennesker over en lav sko her inne. At det aldri skal gå an å svare på en ordentlig og saklig måte!

Anonymkode: 93441...07a

Jeg synes ikke det er noe likere å kalle minsten for fellesungen.... 

Skrevet
58 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg synes ikke det er noe likere å kalle minsten for fellesungen.... 

I alle dager?? Han er da fellesbarnet! De andre er jo ikke fellesbarn! Hva er så galt med der? Skal vi begynne å kalle esler for hester nå da?!

Anonymkode: bc00c...18d

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I alle dager?? Han er da fellesbarnet! De andre er jo ikke fellesbarn! Hva er så galt med der? Skal vi begynne å kalle esler for hester nå da?!

Anonymkode: bc00c...18d

Fordi snuppelupp ble minisert.

Skrevet

Det er nesten ikke til å tro hva folk lirer av seg her inne. Nesten i hver bidige tråd hakkes det på Ts, noen ganger på ganske ondskapsfulle måter. Finnes det virkelig så mange kjipe mennesker med behov for å tråkke på andre?

Ts, jeg føler med deg, og forstår godt hvordan du føler det. Skal jeg være ærlig tror jeg solskinnshistoriene med dine, mine og våre barn er det langt i mellom. Nå bor dere jo sammen og må få det til å fungere, men jeg hadde aldri valgt en slik løsning for mine barn i dag. Jeg tror at man har større sjanse for å lykkes om man velger særbo til barna er voksne og ute av redet. De jeg kjenner som har valgt denne løsningen har gjerne ikke felles barn, da er det jo straks vanskeligere.  Tøft å ha barn og få barn med en mann med to barn fra før, du må jo nesten bare snakke med ham og få ham til å forstå alvoret i hvordan du føler det.

Anonymkode: 8378b...f3e

• Liker 5
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo naturlig at han jobber mye den uken dere bare har ett barn.

Tror vel prioriteringen hans er fin, men at du er ensom? Kjeder deg?

Eller trodde du at du fikk "det spesielle barnet"som ville øke kjærligheten til hjemmetilværelsen for far e.l?

Jeg skjønner ikke hvorfor dere fikk et barn til her? Tre var vel nok. Han hadde to og du hadde ett.....Hmm La meg gjette hvem som ville ha barn..

Du får være fornøyd som det er og heller leve ditt eget liv i større grad.

Den dagen jeg sitter hjemme og venter på at en mann skal komme hjem og underholde meg er den dagen jeg ikke orker å se meg i speilet lenger.

*Sett inn ukvemsord her*

Hvorfor er det greit at denne mannen svikter sin partner, sitt stebarn og sitt yngste biologiske barn mener du? Fordi det rettferdiggjør å hetse en bruker som er stemor?

Her er det et særkullsbarn (hans) og en felles under 1 år. Han jobber noen ganger lengre dag når stebarnet ikke er her, men kommer oftest hjem i normal tid uansett uke. Han er ikke sjåfør for eldste når eldste er hos moren. Det tar mor seg av. Han kjørte imidlertid til fritidsaktivitet for noen år siden, da var moren alene med et yngre barn i tillegg. Han er oppmerksom på både meg og fellesbarnet i sine barneuker. Når vi bare har babyen blir det litt flere kjærestemiddager, mens han ser en del film alene med eldste når h*n er her.

Jeg føler ikke at jeg og fellesbarnet nedprioriteres. Mannen din trenger en oppvekker, ts.

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Biloba skrev:

*Sett inn ukvemsord her*

Hvorfor er det greit at denne mannen svikter sin partner, sitt stebarn og sitt yngste biologiske barn mener du? Fordi det rettferdiggjør å hetse en bruker som er stemor?

Her er det et særkullsbarn (hans) og en felles under 1 år. Han jobber noen ganger lengre dag når stebarnet ikke er her, men kommer oftest hjem i normal tid uansett uke. Han er ikke sjåfør for eldste når eldste er hos moren. Det tar mor seg av. Han kjørte imidlertid til fritidsaktivitet for noen år siden, da var moren alene med et yngre barn i tillegg. Han er oppmerksom på både meg og fellesbarnet i sine barneuker. Når vi bare har babyen blir det litt flere kjærestemiddager, mens han ser en del film alene med eldste når h*n er her.

Jeg føler ikke at jeg og fellesbarnet nedprioriteres. Mannen din trenger en oppvekker, ts.

Svikter? Hetse stemor?

Skjønner ikke hvor du tar det fra....

Denne mannen svikter da ingen. Han prioriterer i større grad familie en uke og i større grad jobb den andre. Ellers er han veldig tilstedeværende for barna sine...

At TS er stemor har ingen relevans for meg....Den uke hun har stebarn er jo mannen veldig tilstede! Ser ikke hvem han svikter her, eller hvilken feil han gjør

• Liker 2
Skrevet

Å få mine, dine og våre er en risk og ta. Synes man ikke kan forvente at det løser seg 100%, for meg er det i så fall flaks. Nettopp derfor har jeg og samboer bare mine og dine.. Man kan ikke rekke alle steder og man fortjener også å være seg selv. Det er jo kjempe bra at han bruker tid når dere alle er i hus. Jeg vokste opp med en far som jobbet mye, men har ikke tatt skade av det. Viktigste var den tiden vi var sammen med han og han stilte alltid opp da vi drev med håndball og fotball. Mamma tok seg av resten, i tillegg var hun hjemmeværende. Min far jobbet alltid 6-7 dagers uke i 15 år.

Anonymkode: 98b94...1d6

• Liker 1
Skrevet

Slik er det hos også.. Han er veldig tilstede når de to største er hos oss, mens når de er hos mor så er han enten på jobb, eller på fotballkamper og lignende for å treffe de største barna. Så fellesbarn, ja! fellesbarn. Ser knapt pappan sin. Jeg syns ikke dette er greit. Derfor "tvinger" jeg han til å ta med fellesbarn på kino annenhver søndag, og nå når hun har blitt så stor så må han ta henne med på fotballkamper og sånt også.. Det blir enklere når barnet blir større og kan bli med på mer, er det eneste jeg kan si. Selv om det IKKE er greit!

Til dere negative drittslengere.. SPAR OSS!

Anonymkode: cd013...aeb

• Liker 1
Skrevet
På Sunday, October 23, 2016 den 1.35, AnonymBruker skrev:
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svikter? Hetse stemor?

Skjønner ikke hvor du tar det fra....

Denne mannen svikter da ingen. Han prioriterer i større grad familie en uke og i større grad jobb den andre. Ellers er han veldig tilstedeværende for barna sine...

At TS er stemor har ingen relevans for meg....Den uke hun har stebarn er jo mannen veldig tilstede! Ser ikke hvem han svikter her, eller hvilken feil han gjør

Å, kanskje jeg gikk glipp av noe i trådstarters innlegg. Hvor står det at de har avtalt det ikke er forpliktende å skaffe seg flere barn, og at det er valgfritt å stille opp for barnet sitt annenhver uke? Barnet skal de skru av og legge i en skuff så lenge, kanskje? Og kjæresten også? Og gjelder de samme rettighetene for ts, om hun vil prioritere noe annet annenhver uke?

Skrevet
På 23. oktober 2016 den 5.57, AnonymBruker skrev:

Ja.... ikke for å såre, men å blande 4 unger sammen-. Tenkte du at det kom til å bli lett og "One big happy Family"...?

Anonymkode: 24f16...09c

Men de er jo one big happy family når alle 4 ungene er tilstede. Her følger du ikke helt med. Problemet er når ungene er borte og det bare er fellesbarnet som er der alene uten søskene.

Anonymkode: 5f49b...25f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...