Gå til innhold

Vil studere i USA men finner ingen informasjon. Hjelp..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg ønsker som sagt å studere jus i USA til høsten, etter jeg er ferdig med tredjeåret på vgs. Jeg aner ikke hvor jeg ønsker å studere, bare at det ikke skal være i en konservativ stat. 

Føler ikke jeg finner noen informasjon om hvor/hvordan jeg kan søke, samt studentboliger. Trenger sårt hjelp!

Takk for svar :)

Anonymkode: 0b2d4...ae6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at førsteåret av en amerikansk bachelor ikke støttes av Lånekassen! Kun de tre siste...

Sjekk ut ACN :) Da får du tatt førsteåret i Norge, så tar du de tre siste i USA. Så får du støttet alle årene dine.

• Liker 1
Skrevet

Vet du hva du vil studere?
Ta kontakt med universiteter i Norge. Mange av de har utvekslings programmer som du kan melde deg på. Da er mye ordnet for deg. Har ei venninne som studerer et semester i USA nå. Hun måtte en tur til østlandet for å ta en engelsk kvalifiseringsprøve. Det var vist vanlig at skoler der borte krevde at du måtte bestå den testen for å få lov til å søke. 

Skrevet

Sjekk ANSA, dei har oversikt over institusjonar støtta av Lånekassen. 1.året får du ikkje støtte for. Og hugs at jus ikkje er som i Norge, du vil ikkje nødvendigvis kunne praktisere her med ei amerikansk jus grad. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, attegløyma skrev:

Sjekk ANSA, dei har oversikt over institusjonar støtta av Lånekassen. 1.året får du ikkje støtte for. Og hugs at jus ikkje er som i Norge, du vil ikkje nødvendigvis kunne praktisere her med ei amerikansk jus grad. 

Har ikke dette blitt endret nå, slik at man får støtte til det første året? Uansett enig i at ANSA pluss Lånekassens sider er to gode steder å starte. 

Hva tenker du å bruke jussen til? Jeg ville sjekket dette nøye. Hva kan du bruke graden til (tenker du å ta en hel grad i USA?)? Velg også studiested med omhu, spesielt hvis du tenker å jobbe i USA etter studiet. Det har MYE å si hvilket universitet man har gått på - og høyt rangerte læresteder har som regel skyhøye skolepenger...

Anonymkode: 9096a...e4e

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke dette blitt endret nå, slik at man får støtte til det første året? Uansett enig i at ANSA pluss Lånekassens sider er to gode steder å starte. 

Hva tenker du å bruke jussen til? Jeg ville sjekket dette nøye. Hva kan du bruke graden til (tenker du å ta en hel grad i USA?)? Velg også studiested med omhu, spesielt hvis du tenker å jobbe i USA etter studiet. Det har MYE å si hvilket universitet man har gått på - og høyt rangerte læresteder har som regel skyhøye skolepenger...

Anonymkode: 9096a...e4e

Jepp, http://studenttorget.no/index.php?show=3937&artikkelid=14632

Anonymkode: bf116...7c7

Skrevet

Du får ikke jobb i Norge med en amerikansk jussgrad, og du får ikke jobb i USA heller fordi du ikke har arbeidstillatelse (og det mangler ikke jurister, så du kommer ikke til å få det heller). Har du tenkt å jobbe med juss er det bedre å søke seg på et norsk studium, og så ta utveksling på et aktuelt fag til USA. Ellers kan du sjekke ut ANSA for info om utenlandsstudier. Skal du søke på egenhånd går du inn på nettsiden til det enkelte undervisningssted og finner informasjon om søke prosessen der. Bare vært klar over at før du kan søke må du ha bevis på at du kan finansiere studiet du søker på (ca 50 000 dollar pr skoleår++) og har TOEFL test med høy score. For å studere juss i USA må du også bestå LSAT med godt resultat.

Anonymkode: c37d2...868

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...