Gå til innhold

Hvor lenge varer garanti/reklamasjon for bad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte leilighet for en stund siden. Glemte å få med meg dokumentasjon osv etter arbeid som tidligere var utført på badet, men jeg vet at tidligere eier sa hun hadde det. 

Har ikke hatt problemer med badet, men bare lurer på om det er vits å spørre om å få dokumentasjon eller ikke. Plutselig kan det jo skje noe. Badet ble oppusset i 2009. Så garantien er vel gjerne gått ut uansett? 

Anonymkode: 62a33...53b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvem som gjorde arbeidet med badet. Slik jeg har forstått det, er det firmaet selv som setter garantien. På tv for litt siden var det reklame for Bademiljø tror jeg det var, og de reklamerte med at de gir 10 års tetthetsgaranti på badene de lager. Det virker da som dette er noe firmaet selv setter grensen for.

Noe reklamasjonsrett har man nok uansett ifht forbrukerkjøpsloven, men den orker jeg ikke rote gjennom akkurat nå,men anbefaler deg å kikke hos Lovdata.no

Les denne artikkelen også:

http://www.dinside.no/1484/10-aars-garanti-mot-vannskader

Skrevet

5 år. Etter det er du fucked. Har de som har gjort arbeidet slått seg konkurs er du uansett fucked..

Anonymkode: b6f13...681

Skrevet

De fleste rørleggerfirmaene som jeg samarbeider med, gir 10 år tetthet garanti og 5 år på produkter/utstyr. Ellers er de jo behjelpelig utover dette, det spørs hva eventuelle problemer går ut på. 

Ellers gir f.eks INR 15 års garanti på sine produkter og Macro 20 år på sine dusjkabinetter. 

Uansett bør du spørre om dokumentasjonen før det er for sent. Dette bør alle huske når de kjøper leilighet/hus. Er veldig viktig. Kravet om dokumentasjon kom i 2010, så det er ikke sikkert den dokumentasjonen tidligere eier har er tilstrekkelig i forhold til dagens standard. 

Det er uansett greit for deg å ha den, om du skulle selge på et tidspunkt.

Anonymkode: 14b43...3d2

Skrevet

Y7Du retter umidelbart en reklamasjonssak mot selger. Papirer på badet er uten betydning for deg. Trenger du hjelp, oppsøker du advokat. Har du inn oforsikring med rettshjelpsdekning blir heller ikke egenandelen til advokat stor. Er leiligheten kjøpt former enn 5 år siden, så har du ikke noe å hente noe sted og må følgelig ta alle kostnader på deg. 

Anonymkode: 5d70e...485

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Y7Du retter umidelbart en reklamasjonssak mot selger. Papirer på badet er uten betydning for deg. Trenger du hjelp, oppsøker du advokat. Har du inn oforsikring med rettshjelpsdekning blir heller ikke egenandelen til advokat stor. Er leiligheten kjøpt former enn 5 år siden, så har du ikke noe å hente noe sted og må følgelig ta alle kostnader på deg. 

Anonymkode: 5d70e...485

TS skriver at det ikke er noen problemer foreløpig.

Papirer er absolutt av betydning. Sørg for å få papirene.

Anonymkode: 14b43...3d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...