Cr@sh Skrevet 22. november 2004 #1 Del Skrevet 22. november 2004 Hvis man setter inn 15 000,- på sin BSU-konto i januar og "knærter" kontoen i la oss si august fordi man skal kjøpe hus... - vil man da få skattefradrag det året? Eller må det stå der HELE året for at man skal få fradrag. Man har jo tross alt spart dem til bolig - og da får man jo først anledning til å "knærte" konto ved bruk til nettopp bolig... Mest sannsynelig er det ikke sånn... men jeg *håper* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. november 2004 #2 Del Skrevet 22. november 2004 Hvis jeg ikke tar helt feil så må nok pengene stå der på slutten av året. De trenger ikke å stå der ett helt år (jeg pleier alltid å sette inn penger like før nyttår) så lenge de står der ved nyttår. Så du får nok ikke fordelen med skattefradrag hvis du knærter kontoen nå - men du får jo fordelen med bedre lånevilkår. (noe som egentlig ikke er det helt store synes nå jeg, jeg fikk bedre vilkår på annet vis) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 22. november 2004 #3 Del Skrevet 22. november 2004 Med mindre kontoen er "full" bør du fortsette å spare selv om du kjøper hus. Vi fikk råd om det i banken, og har begge beholdt våre bsu-kontoer selv om vi har kjøpt hus. Når mannen sin konto er full bruker vi alt til å betale ned på boliglånet, og når min er full en stund etter gjør vi det samme. Dermed får vi utnyttet bsu-fordelene maksimalt, og det tjener vi masse på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 22. november 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 22. november 2004 Har vurdert d samme vi også - men om vi ikke bruker kontoene vil vi få 10 % av lånet til høyeste rente og da lønner d seg faktisk ikke å sitte m to kontoer som er nesten fulle. Det eneste vi går glipp av er 2 x 3000,- i rentefradrag + renter på BSU-kontoene. Skal uansett få hjelp i banken til å regne skikkelig på hvilken av de to alternativene som lønner seg for oss. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 22. november 2004 #5 Del Skrevet 22. november 2004 Har vurdert d samme vi også - men om vi ikke bruker kontoene vil vi få 10 % av lånet til høyeste rente og da lønner d seg faktisk ikke å sitte m to kontoer som er nesten fulle. Det eneste vi går glipp av er 2 x 3000,- i rentefradrag + renter på BSU-kontoene. Skal uansett få hjelp i banken til å regne skikkelig på hvilken av de to alternativene som lønner seg for oss. Takk for svar Skjønner! Ville bare nevne det, siden jeg vet at mange ikke tenker på at de kan fortsette å spare selv om de kjøper hus. Lykke til med kjøp forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå