Gå til innhold

Utfylling av meldekort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal fylle ut meldekort idag, jeg har vært sykmeldt fra tiltaket mitt og går på aap, kan noen hjelpe meg? Blir så forvirret av dette. 

Anonymkode: af741...cb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du levert sykemelding til NAV? Da fyller du bare ut at du var syk de dagene du var borte. Merk deg at sykepenger fra NAV kommer i en annen utbetaling enn AAP.

Anonymkode: 1e330...ff6

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du levert sykemelding til NAV? Da fyller du bare ut at du var syk de dagene du var borte. Merk deg at sykepenger fra NAV kommer i en annen utbetaling enn AAP.

Den er sendt ja. Får ikke sykepenger på aap. Tror ikke man skal skrive at man er syk for da får man ikke utbetaling. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er sendt ja. Får ikke sykepenger på aap. Tror ikke man skal skrive at man er syk for da får man ikke utbetaling. 

Nei, men da gjør du ikke det. Jeg har kun vært sykmeldt på dagoenger og antok det var samme rutinen på AAP.

Det virker jo som om du vet hvordan du fyller ut meldekortet, hvorfor spør du da?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du skal jo ikke lyve heller, med mindre du har fått beskjed om det av NAV.

Anonymkode: 7685a...ce9

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men da gjør du ikke det. Jeg har kun vært sykmeldt på dagoenger og antok det var samme rutinen på AAP.

Det virker jo som om du vet hvordan du fyller ut meldekortet, hvorfor spør du da?

Hadde ikke spurt om jeg var sikker 🙄 Noen andre som vet? 

Skrevet
14 minutter siden, LedigNavn skrev:

Du skal oppgi de dagene du har vært syk.  Du får utbetalt AAP likevel, men NAV skal vite om at du var for syk til å delta på tiltaket.  Alt står forklart her:

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Dagpenger+ved+arbeidsloshet+og+permittering/Meldekort+hvordan+gjør+du+det/Slik+fyller+du+ut+meldekortet+arbeidsavklaringspenger

Så jeg skal si nei på spm 2 ? 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg skal si nei på spm 2 ? 

Du skal svare ærlig. Krysse av for syk de dagene du har vært syk. 

Fra siden du ble linket:

Det du fyller ut på spørsmålet om sykdom påvirker ikke utbetalingen din, men hensikten er å finne ut om du har behov for endringer i aktivitetsplanen din fordi du har blitt syk eller sykdommen din har forverret seg.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skal svare ærlig. Krysse av for syk de dagene du har vært syk. 

Fra siden du ble linket:

Det du fyller ut på spørsmålet om sykdom påvirker ikke utbetalingen din, men hensikten er å finne ut om du har behov for endringer i aktivitetsplanen din fordi du har blitt syk eller sykdommen din har forverret seg.

Så da er det nei jeg skal svare her tydeligvis 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da er det nei jeg skal svare her tydeligvis 

Skrive nei på at du har vært syk? 

Skrevet

Jeg har gått på AAP noen år. Ble operert for en tid tilbake og fikk ikke sykemelding. Kirurgen sa det ikke var nødvendig pga stønaden jeg mottar.  Dette pga at operasjonen min ikke hemmet min aktivitetsplan så jeg skulle krysse av på nei på kortet. 

Anonymkode: a029a...72c

Skrevet

Du har vært sykemeldt og derfor ikke deltatt på tiltaket ditt, ikke sant? Du har sendt inn sykemelding til NAV så de vet at du har vært syk? Hvis du da svarer nei på om du har vært syk så lyver du. Siden du har sendt inn sykemelding vil NAV se at du har løyet ganske fort. Hva tror du NAV synes om folk som lyver på meldekortet? 

Om du har vært syk, og derfor krysser av på at du har vært syk, så vil ikke dette påvirke utbetalingen din ifølge siden du ble linket til.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har vært sykemeldt og derfor ikke deltatt på tiltaket ditt, ikke sant? Du har sendt inn sykemelding til NAV så de vet at du har vært syk? Hvis du da svarer nei på om du har vært syk så lyver du. Siden du har sendt inn sykemelding vil NAV se at du har løyet ganske fort. Hva tror du NAV synes om folk som lyver på meldekortet? 

Om du har vært syk, og derfor krysser av på at du har vært syk, så vil ikke dette påvirke utbetalingen din ifølge siden du ble linket til.

Jøss, Slapp nå av! Hvem har sagt at jeg skal lyve om noe? Folk er altfor raske med å dømme her. Hjelpes, går ikke ann å spørre om hjelp uten at folk begynner å mistenke ting.  Du kan heller la vær å svare.   

Takk til dere andre som har svart på spm mitt. 

Skrevet
3 timer siden, LedigNavn skrev:

Du skal oppgi de dagene du har vært syk.  Du får utbetalt AAP likevel, men NAV skal vite om at du var for syk til å delta på tiltaket.  Alt står forklart her:

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Dagpenger+ved+arbeidsloshet+og+permittering/Meldekort+hvordan+gjør+du+det/Slik+fyller+du+ut+meldekortet+arbeidsavklaringspenger

Den er god 😊 Ha en fin helg 😊 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, Slapp nå av! Hvem har sagt at jeg skal lyve om noe? Folk er altfor raske med å dømme her. Hjelpes, går ikke ann å spørre om hjelp uten at folk begynner å mistenke ting.  Du kan heller la vær å svare.   

Takk til dere andre som har svart på spm mitt. 

Du spør om du skal svare nei på om du har vært syk. Du fortsetter å spørre om det etter at du har fått svar om at du ikke skal gjøre det. Jeg har ikke dømt deg på noen måte. Jeg har forklart deg hva du skal gjøre, og at du fortsatt vil få penger selv om du krysser av at du er har vært syk. Jeg har ikke mistenkt noe, men når du spør om du skal krysse av nei, er det da ikke naturlig å svare at du ikke skal gjøre det?

Du hopper veldig til konklusjoner om dømming og mistanker her. Ingen grunn til å ta alt i verste mening.

• Liker 1
Skrevet

Har du vært syk, skal du selvsagt svare ja. Har du ikke vært syk, svarer du nei. Enklere blir det ikke.

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du spør om du skal svare nei på om du har vært syk. Du fortsetter å spørre om det etter at du har fått svar om at du ikke skal gjøre det. Jeg har ikke dømt deg på noen måte. Jeg har forklart deg hva du skal gjøre, og at du fortsatt vil få penger selv om du krysser av at du er har vært syk. Jeg har ikke mistenkt noe, men når du spør om du skal krysse av nei, er det da ikke naturlig å svare at du ikke skal gjøre det?

Du hopper veldig til konklusjoner om dømming og mistanker her. Ingen grunn til å ta alt i verste mening.

Er flere enn deg her inne som gjør det. Nå er jeg ferdig med dette. 

Skrevet

Jeg tror bare ikke meldekort er helt utformet for aap. F.eks fikk jeg beskjed om at jeg ikke skulle krysse av for ferie, selv om jeg hadde fått innvilget utenlandsopphold for ferie. 

Anonymkode: e6251...7f7

Skrevet

Hmmm nå ble jeg usikker igjen, prøvde å fylle ut, men jeg må visstnok velge om jeg har vært syk i 2 ukers perioden eller vært i tiltak. Jeg har vært sykmeldt bare den ene uken. Blir jo feil å skrive syk for begge ukene når det er 1 uke bare, men det ser ikke ut som det går ann å velge dette 🤔😩

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...