AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #1 Skrevet 22. oktober 2016 Dette ga meg troen tilbake. Dette er hva vi leter etter. Dette er en ekte mann. Jeg ønsker i hvert fall en alfa som stolt viser at han har integritet og følelser. Og jeg vet de finnes. Fine og gode menn, som ønsker å være en partner . http://www.nationen.no/meninger/det-a-vaere-mann/?share=98KiWSve%2BOiRU%2FPlVzm44%2Fr3qh%2FIO1D7B5nHm4NSl512jxknSSeI08ZtPuk09cqbZjQabGtUia8exETxJiLwfGhkOIQCtn%2BZavYCfYdHIfWKDLHjOI740gYElQWaBEcWA46zSlK84RLLQCtCKrZGr7fAWV5tpavyXnlPcowtZmU%3D Og til dere menn nå som roper ut white knight - jeg tror dere er misunnelige. Anonymkode: 65420...825 3
Lee Jones Skrevet 22. oktober 2016 #2 Skrevet 22. oktober 2016 Han skriver jo bare at han ikke snakker om kriminelle ting med gutta. Han skyr kriminalitet og det gjør de aller flest. Etter KGs definisjon er ikke dette nok til å være en ekte mann. Niceguys finish last. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #3 Skrevet 22. oktober 2016 39 minutter siden, Lee Jones skrev: Han skriver jo bare at han ikke snakker om kriminelle ting med gutta. Han skyr kriminalitet og det gjør de aller flest. Etter KGs definisjon er ikke dette nok til å være en ekte mann. Niceguys finish last. Du må jo lese innlegget. Han sier han tør å vise omsorg. At han faktisk koser seg med barna og han får tilbragt tid med de. Dagens menn får lov å være gode fedre og de får lov å ta del i barnas oppvekst. Det var ikke slik før. Da var mor eneste omsorgsperson for barna. Vi vil jo at menn skal vise omsorg. Vi vil ikke ha menn som mener voldtekt er en fin straff for jenter som sier sin mening. Ser du forskjell på disse to typene? Anonymkode: 65420...825 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #4 Skrevet 22. oktober 2016 Alle menn er ekte menn. Dette er bare tullete. Anonymkode: b4978...24d 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #5 Skrevet 22. oktober 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle menn er ekte menn. Dette er bare tullete. Anonymkode: b4978...24d Fysisk ja. Men feige menn er ikke menn. Samme gjelder for damer også altså. Å bruke andre er ufint uansett kjønn. Å dele og å gi derimot er jævli modig og kult. Anonymkode: 65420...825 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #6 Skrevet 22. oktober 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fysisk ja. Men feige menn er ikke menn. Samme gjelder for damer også altså. Å bruke andre er ufint uansett kjønn. Å dele og å gi derimot er jævli modig og kult. Anonymkode: 65420...825 Ikke bare fysisk. På alle måter er alle menn ekte menn. Det blir så dumt å prøve å si at man ikke er ekte mann om man ikke er ditt og datt. Det blir som å skyve under en stein at menn ikke kan være drittsekker. Noe de så klart kan. Gjelder damer og så klart. Hva er de om de ikke er ekte menn? Vår så snill å ikke si at de er gutter. Gutter, som ofte er greie og snille, skal ikke grupperes sammen med menn som er dritsekker. Anonymkode: b4978...24d 1
I Grosny Skrevet 22. oktober 2016 #7 Skrevet 22. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette ga meg troen tilbake. Dette er hva vi leter etter. Dette er en ekte mann. Jeg ønsker i hvert fall en alfa som stolt viser at han har integritet og følelser. Og jeg vet de finnes. Fine og gode menn, som ønsker å være en partner . http://www.nationen.no/meninger/det-a-vaere-mann/?share=98KiWSve%2BOiRU%2FPlVzm44%2Fr3qh%2FIO1D7B5nHm4NSl512jxknSSeI08ZtPuk09cqbZjQabGtUia8exETxJiLwfGhkOIQCtn%2BZavYCfYdHIfWKDLHjOI740gYElQWaBEcWA46zSlK84RLLQCtCKrZGr7fAWV5tpavyXnlPcowtZmU%3D Og til dere menn nå som roper ut white knight - jeg tror dere er misunnelige. Anonymkode: 65420...825 Å lete etter slike menn er som å lete etter et halmstrå i høystakken. Jeg er ikke psykiater, men setter allikevel diagnosen "helt vanlig " på han. 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #8 Skrevet 22. oktober 2016 3 minutter siden, I Grosny skrev: Å lete etter slike menn er som å lete etter et halmstrå i høystakken. Jeg er ikke psykiater, men setter allikevel diagnosen "helt vanlig " på han. Halm og høy er to helt forskjellige ting, så ja det kan være veldig vanskelig å finne et halmstrå i en høystakk veldig enig der. Jeg tror også dette er en helt vanlig mann slik mange menn ønsker seg sitt liv. Men jeg ser også at veldig mange menn ikke tør innrømme at det er dette de vil, fordi de får mer annerkjennelse av kompisgjengen om de er playere og care ovenfor kvinnfolk. De får rett og slett mest cred om de legger ned så mye damer som mulig uten å lee et øye. Gutta ser opp til de mannfolk som harselerer over damer og viser de har overtaket. Anonymkode: 65420...825 1
I Grosny Skrevet 22. oktober 2016 #9 Skrevet 22. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Halm og høy er to helt forskjellige ting, så ja det kan være veldig vanskelig å finne et halmstrå i en høystakk veldig enig der. Jeg tror også dette er en helt vanlig mann slik mange menn ønsker seg sitt liv. Men jeg ser også at veldig mange menn ikke tør innrømme at det er dette de vil, fordi de får mer annerkjennelse av kompisgjengen om de er playere og care ovenfor kvinnfolk. De får rett og slett mest cred om de legger ned så mye damer som mulig uten å lee et øye. Gutta ser opp til de mannfolk som harselerer over damer og viser de har overtaket. Anonymkode: 65420...825 Skitt, det ordspillet var upresist. Fullt mulig at playere blir sett opp til blant unge gutter som selv ikke har sexsuksess, men jeg kjenner ikke igjen holdningene blant voksne menn jeg kjenner. 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #10 Skrevet 22. oktober 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fysisk ja. Men feige menn er ikke menn. Samme gjelder for damer også altså. Å bruke andre er ufint uansett kjønn. Å dele og å gi derimot er jævli modig og kult. Anonymkode: 65420...825 Da vil det jo si at kvinner som ikke er feminine ikke er ekte kvinner. Altså om vi følger din logikk. Anonymkode: 457be...1d9 1
Sphere Skrevet 22. oktober 2016 #11 Skrevet 22. oktober 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Halm og høy er to helt forskjellige ting, så ja det kan være veldig vanskelig å finne et halmstrå i en høystakk veldig enig der. Jeg tror også dette er en helt vanlig mann slik mange menn ønsker seg sitt liv. Men jeg ser også at veldig mange menn ikke tør innrømme at det er dette de vil, fordi de får mer annerkjennelse av kompisgjengen om de er playere og care ovenfor kvinnfolk. De får rett og slett mest cred om de legger ned så mye damer som mulig uten å lee et øye. Gutta ser opp til de mannfolk som harselerer over damer og viser de har overtaket. Anonymkode: 65420...825 Har aldri opplevd noe press om anerkjennelse i kompisgjengen. Men har lært meg at man bør ha visse kjøreregler om man skal ha sjans hos kvinnene. Ikke alle menn føler de kan være seg selv blant kvinner. Den største trusselen for mange menn er selvtillit. For noen er det blitt en tillært prosess. Usikre menn er turn-off blir vi tutet hodet full med. Så man banker på seg en tøff maske, og spiller et spill. Mange kvinner takler heller ikke følsomme menn. Har hørt om mange som rett og slett har blitt sjokkerte og sett på mannen annerledes om han skulle ha funnet på å ta til tårene. Kommer selvsagt også an på anledning, men dog. Du treffer iallefall når du snakker om at gutta ser opp til de mannfolk som harselerer over damer og viser de har overtaket. Men så vokser de opp og blir til menn. Menn som ser ned på de samme mannfolk som harselerer over damer og viser de har overtaket. Ellers har han noen gode poenger. En mann skal ikke behøve et eget rom for å kunne diskutere egne meninger og holdninger. Spesielt ikke når det gjelder elendige holdninger til kvinner. Har man et slikt behov er det bedre å gjøre en innsats for å vokse opp. 2
draug 75 Skrevet 22. oktober 2016 #12 Skrevet 22. oktober 2016 Det han skriver, er banaliteter. Det er for eksempel slik at det ikke er lov å voldta 13åringer. Dette framgår bl.a. i et lovverk som er skrevet av menn, i og før patriarkatets tidsalder. Altså har det fra tidenes morgen vært i tråd med hva gode menn har ment. Så kommer det altså ei facebookgruppe og skriver dårlige vitser. Ja - noen er faktisk slik at de erkjenner at de kommer til kort i forhold til den posisjonen de føler seg berettiget til, og da går de over i privilegieforsvar. Mannlighet handler om mer enn å være mot voldtekter og å tørre å vise omsorg.
Sykkelkopp Skrevet 22. oktober 2016 #13 Skrevet 22. oktober 2016 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fysisk ja. Men feige menn er ikke menn. Samme gjelder for damer også altså. Å bruke andre er ufint uansett kjønn. Å dele og å gi derimot er jævli modig og kult. Anonymkode: 65420...825 Det som er feigt er å la damers ønsker og holdninger definere hva man ser på som ekte menn eller ikke Og så snakker ham om hans fravær av voldtekt og voldektsprat som grunnen til at han er en ekte mann? -Eller kanskje det er fordi han ikke griseprater? "På samme måte rettferdiggjør mannslingene i «Mannegruppa Ottar» griseprat i Facebook-gruppa si" Ekte menn er menn som passer seg for å ikke si noe de ikke får lov til å si av konen sin? Vedder på at kona hans lukker øynene og tenker på en annen mann når de har sex. Hvis han da får sex i det hele tatt. Det er ikke sikkert han husket å ta ut søpla eller sette tallerkenen sin inn i vaskemaskinen. Men nå, etter den artikkelen her, får han sikkert lov til å være omsorgsperson for barna en stund til - Eller det han tror er hans barn- Endret 22. oktober 2016 av Sykkelkopp
Gjest Minesveiper Skrevet 22. oktober 2016 #14 Skrevet 22. oktober 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Halm og høy er to helt forskjellige ting, så ja det kan være veldig vanskelig å finne et halmstrå i en høystakk veldig enig der. Jeg tror også dette er en helt vanlig mann slik mange menn ønsker seg sitt liv. Men jeg ser også at veldig mange menn ikke tør innrømme at det er dette de vil, fordi de får mer annerkjennelse av kompisgjengen om de er playere og care ovenfor kvinnfolk. De får rett og slett mest cred om de legger ned så mye damer som mulig uten å lee et øye. Gutta ser opp til de mannfolk som harselerer over damer og viser de har overtaket. Anonymkode: 65420...825 Synes dette er typisk for menn med guttementalitet jeg Man kommer på en måte til et punkt der man setter mer pris på gode mennesker enn folk som fremdeles lever med en "vidergående" mentalitet der de skal være kul og whatnot. Kjenner enkelte som holder på slik enda, og det er typisk de som henger på treningssenteret hele uken og drikker i helgene.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #15 Skrevet 22. oktober 2016 4 timer siden, Minesveiper skrev: Synes dette er typisk for menn med guttementalitet jeg Man kommer på en måte til et punkt der man setter mer pris på gode mennesker enn folk som fremdeles lever med en "vidergående" mentalitet der de skal være kul og whatnot. Kjenner enkelte som holder på slik enda, og det er typisk de som henger på treningssenteret hele uken og drikker i helgene. Ja gutter og ikke menn Godt dere så poengene her. Jeg liker menn og er sjeleglad for at dere er som dere er. Så lenge dere behandler meg og mine medsøstre bra. Menn som er ufine mot mine venninner eller meg, havner fort i "søppelbøtta". Alle har gode og dårlige sider, men jeg er hard og tilgir ikke dårlig behandling av andre. Der er min rettferdighetssans for sterk. Men jeg ønsker heller ingen kjønnskamp. Det er faktisk ikke gøy. Og det er ikke gøy med menn som slenger dritt til oss. Anonymkode: 65420...825 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #16 Skrevet 23. oktober 2016 Enig. Ja, takk til slike menn! Anonymkode: f852e...07b
LiseTV Skrevet 23. oktober 2016 #17 Skrevet 23. oktober 2016 Er jeg en ekte mann som liker å bruke kjole?
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #18 Skrevet 23. oktober 2016 3 timer siden, LiseTV skrev: Er jeg en ekte mann som liker å bruke kjole? Hva du ønsker å være er opp til deg. Bare så lenge du har gode verdier og gjør det du kan for ikke å bruke andre mennesker til eget forgodtbefinnende. Anonymkode: 65420...825 1
jabx Skrevet 23. oktober 2016 #19 Skrevet 23. oktober 2016 På 22.10.2016 den 11.47, AnonymBruker skrev: Jeg tror også dette er en helt vanlig mann slik mange menn ønsker seg sitt liv. Men jeg ser også at veldig mange menn ikke tør innrømme at det er dette de vil, fordi de får mer annerkjennelse av kompisgjengen om de er playere og care ovenfor kvinnfolk. De får rett og slett mest cred om de legger ned så mye damer som mulig uten å lee et øye. Kanskje hvis de er 16 år gamle.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #20 Skrevet 24. oktober 2016 Synes det er sjokkerende at folk sitter og tror at vitsene på Mannegruppa på Ottar er gjengs blant menn. Menn er i det store flertallet gode omsorgspersoner og partnere med en bunnløs respekt for kvinner. Og slik har det vært i LANG tid. Jeg har levd et relativt langt liv, og "allerede" i min oppvekst var min far høyst delaktig i mitt liv, både når det kom til omsorg og å bruke tid på oss barna. Riktignok var det fortsatt flest kvinner som var hjemmeværende da, men det betyr jo ikke at min far var verken sjåvinisistik eller nedlatende overfor kvinner? Det var jo slik samfunnet var da, og heldigvis har det på dette punktet blitt endringer. Jeg er så dritt lei denne stigmatiseringen av menn fordi noen idioter på en Facebookgruppe serverer en dårlig vits. Og nei, det er ikke slik at man MÅ ta offentlig avstand fra Donald Trump for unngå å bli stemplet for de samme meningene. Han er en klovn, og hans holdninger forkastelige, noe en hver normal oppegående mann også mener. Anonymkode: 968ee...a9b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå