AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #1 Skrevet 21. oktober 2016 Hvem er de Mensa-menneskene? Og er de egentlig så innmari smarte? De har jo vært i media. Hva vil det si å være Mensa-medlem? Har det så mye å si, eller hva er greia? Det virker som det er så innmari status for noen da? Hvorfor det da. Er jo sånn at andre også er smarte men hvorfor roper dem så høyt da? Anonymkode: 06061...75e
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #2 Skrevet 21. oktober 2016 Jeg er mensamedlem, og det handler om intelligens og ikke hvor smart man er. Det finnes en forening for alt. Asberger, diabetes, intelligens, hundeoppdrett, frimureri osv. Bare finn den som passer deg best! Anonymkode: bc84e...b7c 7
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #3 Skrevet 21. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er mensamedlem, og det handler om intelligens og ikke hvor smart man er. Det finnes en forening for alt. Asberger, diabetes, intelligens, hundeoppdrett, frimureri osv. Bare finn den som passer deg best! Anonymkode: bc84e...b7c Kult. Flere Mensa-medlemmer på KG! 👍🏻 Anonymkode: a5b73...406 1
Gjest made4u Skrevet 22. oktober 2016 #4 Skrevet 22. oktober 2016 Noen steder er mensa-medlemmer mer aktiv enn andre steder, møtes normalt bare for å spille eller snakke sammen etc., altså sosialt samvær. For alle er det slik at man i større eller mindre grad har noe igjen for den kommunikasjon man har med andre, ikke alle er like givende å omgås og tidvis blir det intelligensmessige spriket så stort at det blir lite givende for begge parter, slik oppleves det dog ikke for mensamedlemmer som møtes.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #5 Skrevet 22. oktober 2016 5 minutter siden, made4u skrev: Noen steder er mensa-medlemmer mer aktiv enn andre steder, møtes normalt bare for å spille eller snakke sammen etc., altså sosialt samvær. For alle er det slik at man i større eller mindre grad har noe igjen for den kommunikasjon man har med andre, ikke alle er like givende å omgås og tidvis blir det intelligensmessige spriket så stort at det blir lite givende for begge parter, slik oppleves det dog ikke for mensamedlemmer som møtes. Du også med i Mensa? Hilsen den anonyme rett over deg! 😊 Anonymkode: a5b73...406
Gjest made4u Skrevet 22. oktober 2016 #6 Skrevet 22. oktober 2016 Virker kanskje dummere enn jeg er ut fra mine innlegg, se meg i så fall som en overraskelse. Men jeg er oppegående altså, to kontrollerte tester bekrefter det, WAIS og Mensa. Og det er nok flere her, tror at i diskusjonsforum på nettet så utgjør folk som scorer på mensa-nivå mer enn de to prosentene de utgjør i samfunnet forøvrig, er jo gjerne en viss type mennesker som tiltrekkes diskusjonsforum. Muligens andre forum enn kvinneguiden dog, her inne er det jo litt ymse.
Gjest skjære Skrevet 22. oktober 2016 #7 Skrevet 22. oktober 2016 Jeg har så høy IQ at jeg har to medlemskap i mensa
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #8 Skrevet 22. oktober 2016 10 timer siden, made4u skrev: Virker kanskje dummere enn jeg er ut fra mine innlegg, se meg i så fall som en overraskelse. Men jeg er oppegående altså, to kontrollerte tester bekrefter det, WAIS og Mensa. Og det er nok flere her, tror at i diskusjonsforum på nettet så utgjør folk som scorer på mensa-nivå mer enn de to prosentene de utgjør i samfunnet forøvrig, er jo gjerne en viss type mennesker som tiltrekkes diskusjonsforum. Muligens andre forum enn kvinneguiden dog, her inne er det jo litt ymse. Er du skriv på FB siden vår? Skal du på landstreffet? Hilsen anonym som siterte deg over her. 😊 Anonymkode: 9488c...c6a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #9 Skrevet 22. oktober 2016 Organisasjoner som MENSA er vel først og fremst ikke for folk som er veldig smarte. MENSA er en organisasjon for folk som liker å skryte av hvor smarte de mener at de selv er, og kanskje henge opp diplom eller lignende fra MENSA slik at alle og enhver kan se at man er MENSA-medlem. I tillegg kan de slå seg på brystet, og si "se, så fryktelig smart jeg er! For jeg er medlem av MENSA!" Anonymkode: 0b784...ff1 3
Hoppetaujenta Skrevet 22. oktober 2016 #10 Skrevet 22. oktober 2016 MENSA er vel stedet for folk som gir seg i kast med mange pusle-fundere-oppgaver...og som får dem til. 2
Gjest made4u Skrevet 22. oktober 2016 #11 Skrevet 22. oktober 2016 4 timer siden, Hoppetaujenta skrev: MENSA er vel stedet for folk som gir seg i kast med mange pusle-fundere-oppgaver...og som får dem til. Vi kommer til verden forskjellige, noen blir høye mens andre er lave etc. At Therese Johaug ble langrennsløper og ikke styrkeløfter er ikke tilfeldig og skyldes at hun opplevde mestring i utholdenhetsidretter, Jon Rønningen ville eksempelvis aldri opplevd mestring i høydehopping og derfor var det heller ikke hans OL-gren. Mestring er nok hva som styrte Hamsun mot å bli forfatter, han hadde talent for å skrive og da blir det naturlig å drive med. Alle styres vi mot det vi er god på, motivasjonen faller raskt om man ikke opplever mestring. Noen fordrar ikke matte, andre blir matematiker, sistnevnte opplevde gjerne mestring i faget. Således tør jeg påstå at våre talenter i stor grad påvirker våre valg, at smarte mennesker liker å utfordre seg selv med oppgaver andre ikke klarer å løse burde således ikke overaske noen da det er deres talent og det er verken mer eller mindre meningsfullt enn å drive med curling for dem som driver med det.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #12 Skrevet 22. oktober 2016 Åååååå! Jeg blir så nysgjerrig på hvem på KG somer medlemmer Er det lov å lage en gjettetråd? regnes det som negativ persondebatt Anonymkode: ae087...efc
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #13 Skrevet 23. oktober 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Organisasjoner som MENSA er vel først og fremst ikke for folk som er veldig smarte. MENSA er en organisasjon for folk som liker å skryte av hvor smarte de mener at de selv er, og kanskje henge opp diplom eller lignende fra MENSA slik at alle og enhver kan se at man er MENSA-medlem. I tillegg kan de slå seg på brystet, og si "se, så fryktelig smart jeg er! For jeg er medlem av MENSA!" Anonymkode: 0b784...ff1 Ut fra det jeg har sett av diskusjoner i Mensas Facebook-grupper er det de færreste som har fortalt om medlemskapet sitt til andre enn noen ytterst få, og mange har ikke fortalt det til noen i det hele tatt. I tillegg er jo slik at "hvor smart man mener at man selv er" ikke er grunnlag for medlemskap, de som er medemmer har jo tatt en helt nøytral test. Hvor smart du "mener at du er" danner like lite grunnlag for Mensa-medlemskap som det å "føle at man er fire meter høy" gjør at man oppfyller kriterene for å bli med i en forening for høye mennesker. Jeg har heller aldri hørt om noen som har hengt opp et diplom fra Mensa, i den grad det finnes i det hele tatt. Man er da ikke helt fullstendig sosialt handikappet. De anklagene du kommer med her der er det første mange griper til, og tilhørende oppbrukt, for det er jo ingen verdens ting som underbygger disse teoriene dine. Mensa har tusenvis av medlemmer, og hadde de fleste proklamert sitt medlemskap støtt og stadig hadde du garantert hørt slikt langt oftere enn du eventuelt gjør i dag. Det er ikke sånn at man møtes for å sitte og runke hverandres ego og snakke dritt om resten av befolkningen. De fleste er med fordi det kan være et hyggelig sosialt nettverk der man møter folk man har en del til felles med, omtrent som med alle andre foreninger her i verden. I tillegg er gjøres det en del arbeid for såkalte evnerike barn og deres rett til tilpasset opplæring i skolen, og det er naturlig nok en god del i Mensa som ikke har de beste erfaringene fra skolen. Jeg tror likevel det er det sosiale som er det viktigste for brorparten av medlemsmassen. Anonymkode: 97946...cc1 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #14 Skrevet 23. oktober 2016 Jeg har vel IQ til å være medlem i Mensa, men har ikke behov for det. Virker som om at en del av medlemmene tror de er bedre enn andre. Anonymkode: 40bec...5a3 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #15 Skrevet 23. oktober 2016 Når mensa begynner å jobbe med å løse noen verdensproblemer, så skal jeg vurdere å gidde å ta testen. 'People who boast about their I.Q. are losers.' - Stephen Hawking Anonymkode: 5018c...356
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #16 Skrevet 23. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når mensa begynner å jobbe med å løse noen verdensproblemer, så skal jeg vurdere å gidde å ta testen. 'People who boast about their I.Q. are losers.' - Stephen Hawking Anonymkode: 5018c...356 Hilsen anonym bruker som ikke er smart nok til å være medlem i Mensa Anonymkode: 9622c...6db
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #17 Skrevet 23. oktober 2016 Jeg har IQ til å være i Mensa, men kunne aldri tenkt meg å være med. Er alt for mye individualist til det. Anonymkode: c0727...9e1 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #18 Skrevet 23. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hilsen anonym bruker som ikke er smart nok til å være medlem i Mensa Anonymkode: 9622c...6db Tviler på du heller ikke er medlem i mensa siden du ikke forstod logikken. Hilsen en annen AB Anonymkode: f1051...716
Gjest made4u Skrevet 24. oktober 2016 #19 Skrevet 24. oktober 2016 På 23.10.2016 den 11.49, AnonymBruker skrev: Jeg har IQ til å være i Mensa, men kunne aldri tenkt meg å være med. Er alt for mye individualist til det. Så sant vedkommende ikke er introvert så er Mensa attraktivt for individualister. På 23.10.2016 den 11.44, AnonymBruker skrev: Når mensa begynner å jobbe med å løse noen verdensproblemer, så skal jeg vurdere å gidde å ta testen Den dagen alt mennesker foretar seg går ut på å løse verdensproblemer tror jeg det er for sent å løse disse, så selvdestruktive er vi egosentriske mennesker. Se på miljøproblematikken for eksempel, enn så lenge er de fleste av tiltakene vi foretar oss mer av symbolsk verdi heller enn av praktisk betydning. Dog er det uansett ikke Mensa som skal og kan løse dette, ei heller tror jeg det kan bli opp til enkeltmennesket, ergo må det nødvendigvis være med drastiske politiske vedtak. Først må vi dog komme dit at vi tar dette på alvor, vi er dessverre et godt stykke fra å gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå