AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #1 Skrevet 21. oktober 2016 Har akkurat startet i ny jobb. Hyggelige folk og bra miljø og sånt. Men herregud for noen kjedelige arbeidsoppgaver. 1/3 av jobben består av å observere barn på skoler. Det er så ekstremt kjedelig! Føler at hjernen min råtner bort. Har bare lyst til å søke meg bort til en annen jobb. Men jeg får betalt en utdanning på denne jobben. Så hvis jeg blir der i to år så har jeg en veldig bra videreutdanning. Så dillemaet er: Kjede seg, og hode ut pga utdanningen eller bytte jobb. Hva hadde du gjort? Anonymkode: 0cf68...0d8
Gjest made4u Skrevet 22. oktober 2016 #2 Skrevet 22. oktober 2016 Aner ikke, men noen perioder i livet må de fleste ofre noe for å oppnå noe annet. Hva som er verdt det og ikke for deg må du jo ta en runde med deg selv på, tittel og lønn er dog ikke det viktigste her i livet og personlig finner jeg trivsel viktigere enn status. Selv har jeg noen roller jeg kler godt trivselsmessig, dog er ikke dem nødvendigvis de best betalte, men tar heller en jobb jeg trives med heller enn å velge høyere lønn og ikke den samme trivselen.
Gjest skjære Skrevet 22. oktober 2016 #3 Skrevet 22. oktober 2016 3. finne en måte å gjøre jobben spennende på. Jeg har jobbet i industri med veldig mekaniske enkle oppgaver som ikke krever særlig mental kapasitet. Men jeg fant måter å underholde meg selv på. For eks å finne ut hvilken metode som var mest effektiv, eller hvor mange oppgaver jeg kunne multitaske på en gang. Eller observere kollegene og se hvilke vaner de hadde, hvilken oppførsel de viste mot ulike kolleger (prøvde å se om jeg kunne finne ut hvem som likte hvem). For meg gikk arbeidsdagene veldig raskt, selv når jeg jobbet overtid. Observere barn burde kunne være ganske spennende, da man kan fundere hvordan voksen adferd relateres til adferd som barn. Hvordan familie og hverdag preger barnet. Hvilke tankemønstre de har som de lett tar med seg inn i voksen alder. Hvilken type barn lar andre bestemme over seg og hvorfor. Osv. Er litt trøtt så nå blir det litt rotet skrevet Selv om det er kjedelig, dersom jobbene etterpå er spennende så er 2 år ingenting
Gjest Spiderman Skrevet 22. oktober 2016 #4 Skrevet 22. oktober 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har akkurat startet i ny jobb. Hyggelige folk og bra miljø og sånt. Men herregud for noen kjedelige arbeidsoppgaver. 1/3 av jobben består av å observere barn på skoler. Det er så ekstremt kjedelig! Føler at hjernen min råtner bort. Har bare lyst til å søke meg bort til en annen jobb. Men jeg får betalt en utdanning på denne jobben. Så hvis jeg blir der i to år så har jeg en veldig bra videreutdanning. Så dillemaet er: Kjede seg, og hode ut pga utdanningen eller bytte jobb. Hva hadde du gjort? Anonymkode: 0cf68...0d8 Det går seg til etterhvert Stol på meg.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #5 Skrevet 22. oktober 2016 Jeg har verdens kjedeligste jobb og jobber 100%. Kunne ikke for alt i verden byttet jobb, da jeg kan gjøre hva jeg vil av fritidssysler. Jeg leser bøker, surfer på nettet, spiller kort, løser kryssord og mange andre ting. Hold ut i 2 år og få den utdannelsen du, så kan du søke på noe annet etter det. Anonymkode: 674c3...3fd 1
Eneri Skrevet 23. oktober 2016 #6 Skrevet 23. oktober 2016 Først ; veldig få jobber innebærer 100% superinteressante arbeidsoppgaver. Det vil alltid være noen gørre rutineoppgaver innimellom. Så; har du til full skjønt betydning/ innhold i delen av jobben du nå opplever som kjedelig? Kanskje er det noen dimensjoner der som faller på plass med litt eefaring og som gjør oppgaven mer interessant? Det er bare to år og ikke alt oppleves som kjedelig, motiver deg selv med å tenke på det som en investering i framtiden. Spør evt kolleger 'hva finner du mest intr ved å observere barn slik vi gjør nå?' 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #7 Skrevet 24. oktober 2016 To år er ingenting. De fleste av oss må gjennom noe enten i utdannings- eller karrieresammenheng som er gørr for å komme dit vi ønsker. Jeg ville absolutt ha konsentrert meg om langsiktige mål fremfor kortsiktige. Du får heller utfordre deg selv på andre måter i mellomtiden. Anonymkode: dba10...07e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå