trudb Skrevet 31. januar 2017 #261 Del Skrevet 31. januar 2017 1 minutt siden, Mumsy skrev: Det med stappfull fødeavdeling hadde jeg ikke tenkt på, før nå. Får bare håpe at jeg slipper å føde på gangen Når har dere fått time til OUL? Jeg fikk ikke før jeg er i uke 19. Føles som en evighet til, men tiden går nok fort Dere som ikke har alt fra før: Når starter dere med innkjøpene av utstyr? Føler egentlig for å starte snart, er jo greit å spre det litt utover. Men samtidig føler jeg det er tidlig. Jeg vet jeg skal på OUL om 2 uker da er jeg rundt 18 uker men jeg skal inn på fredag åsså å sniktitte litt😍 Vi har starta å handle inn men jeg har erfart hvordan det er å stå der uten å ha handla noe å plutselig sitter man med en baby i armene. Ene her er prematurfødt. Så her er ny vogn kjøpt ungene har vært på litt små shopping av nøytrale klær og bilstol har vi allerede😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 31. januar 2017 #262 Del Skrevet 31. januar 2017 (endret) Dere som er litt mer erfarne enn meg, ville dere kontaktet lege om bekkenet gjør bare litt vondt? Er det sånn at de kan gjøre noe for å forebygge at det utvikler seg mer, eller er det bare å krysse fingrene? Jeg vil nødig til legen, hvis det uansett ikke er noe å gjøre.... er i uke 16, forresten... Endret 31. januar 2017 av Puny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 31. januar 2017 #263 Del Skrevet 31. januar 2017 Kanskje et fødebrev hadde vært noe, jeg får høre med sykehuset når jeg skal på OUL hvordan tilstander de venter i begynnelsen av august Kjenner jeg får litt noia for dette.. Vi kjøpte ikke noe til jenta vår før etter OUL, det føltes mest rett og trygt for vår del. Vi handlet mesteparten når jeg var ca 28 uker på vei. Det lille vi mangler denne gangen kjøper vi etter OUL nå også. Min erfaring med leger og bekkenløsning er at de ikke kan så mye, men at de kan henvise deg til en fysioterapeut. Vet ikke hvor grensen går for å kontakte lege for dette, sist ventet jeg til det var så ille at jeg ble sykmeldt. Burde sikkert reagert før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trudb Skrevet 31. januar 2017 #264 Del Skrevet 31. januar 2017 Når det kommer til bekken hadde jeg ringt kiropraktor eller lege å fått henvisning så det ikke går så langt att du ikke kan gå til slutt. Jeg bruker bekkenbelte å det er super hjelp. Kiropraktoren jeg gikk til før skaffet meg det. Åsså går jeg mye tur i skogen som er godt å forebyggende😊 men ikke vent for lenge med å ringe. Du skal leve med kroppen din i mange år til😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 31. januar 2017 #265 Del Skrevet 31. januar 2017 Sniker meg inn her jeg, med termin 27. august er jeg kanskje sistemann ut av juli/august-gjengen? Selv om jeg har et barn fra før (jente på 16 mnd) var jeg hele 7 uker på vei før jeg tok en test etter å ha hatt en slags rar omgangssyke i en ukes tid, og vi ble ganske så tatt på senga da testen viste at jeg var gravid. Vi ble ikke så jublende glade sånn med en gang, både fordi det var minst et år før vi hadde planlagt, men mest fordi jeg var så dårlig i første trimester i første svangerskap, og vi visste at vi hadde noen tøffe uker foran oss. Nå er jeg straks 11 uker på vei og ser forhåpentligvis lyset i enden av kvalmetunnelen om ikke så altfor lenge, og vi begynner å venne oss til tanken om at vi blir fire om ikke så altfor lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 1. februar 2017 Forfatter #266 Del Skrevet 1. februar 2017 Tror vi venter med å kjøpe inn det meste til nærmere våren. Hvis jeg ikke blir bitt av nesting-tendenser etter oul i morgen Jeg ville ha oppsøkt lege og fått henvisning til fysioterapeut så fort som mulig. Hos meg tok det ikke lang tid fra jeg kjente det litt til gangvansker. Det som er kjipt er at gravide ikke får gratis fysio lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 1. februar 2017 #267 Del Skrevet 1. februar 2017 Lagde termintråd til oss, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 1. februar 2017 #268 Del Skrevet 1. februar 2017 11 timer siden, trudb skrev: Jeg vet jeg skal på OUL om 2 uker da er jeg rundt 18 uker men jeg skal inn på fredag åsså å sniktitte litt😍 Vi har starta å handle inn men jeg har erfart hvordan det er å stå der uten å ha handla noe å plutselig sitter man med en baby i armene. Ene her er prematurfødt. Så her er ny vogn kjøpt ungene har vært på litt små shopping av nøytrale klær og bilstol har vi allerede😀 Så spennende! Er enda tre uker til det er min tur. Herlig å ta en liten sniktitt også Sikkert lurt å være ut i god tid med handlingen. Kommer nok til å starte for fullt etter OUL. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 1. februar 2017 #269 Del Skrevet 1. februar 2017 50 minutter siden, FruN skrev: Lagde termintråd til oss, jeg Jeg har prøvd, ble det riktig?Ikke så teknisk anlagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 1. februar 2017 #270 Del Skrevet 1. februar 2017 3 minutter siden, Mumsy skrev: Jeg har prøvd, ble det riktig?Ikke så teknisk anlagt Absolutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-T- Skrevet 1. februar 2017 #271 Del Skrevet 1. februar 2017 Æææh, ferietid og fødekaos har jeg ikke tenkt på i heletatt 😮 Var veldig godt fornøyd med sykehuset og personalet sist gang så håper jo på samme opplegg denne gangen også... Fikk ikke time til oul før 6 mars, da er jeg 20 uker så de er ikke så kjappe der i allfall 😤 Prøver å la være å handle noe før etter oul.. Ikke at vi trenger så mye da men litt blir det vell 😁 Gruer meg til å begynne å se over og sortere alt av klær og stæsj.. Det er bare stua inn på boden etterhvert som jenta har vokst ut av ting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trudb Skrevet 1. februar 2017 #272 Del Skrevet 1. februar 2017 6 timer siden, Mumsy skrev: Så spennende! Er enda tre uker til det er min tur. Herlig å ta en liten sniktitt også Sikkert lurt å være ut i god tid med handlingen. Kommer nok til å starte for fullt etter OUL. Ja gleder meg alltid til sniktitt det er så beroligende og se att alt går som det skal😊 med nr 1 fikk jeg ikke være med å handle inn da mannen måtte gjøre det med hjelp fra sin mor det husker jeg som veldig sårt. Med nr to hadde vi jo alt så da ble det bare brukt igjenn men siden dette er siste så har jeg bestemt att jeg skal handle noe😂 å denne gangen skal jeg gjøre det selv å nå har jeg fått den vogna jeg ville ha å ikke en svigermor syns var perfekt😂 bruker nokk alikevell endel omigjenn😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trudb Skrevet 1. februar 2017 #273 Del Skrevet 1. februar 2017 16 timer siden, juliane skrev: Sniker meg inn her jeg, med termin 27. august er jeg kanskje sistemann ut av juli/august-gjengen? Selv om jeg har et barn fra før (jente på 16 mnd) var jeg hele 7 uker på vei før jeg tok en test etter å ha hatt en slags rar omgangssyke i en ukes tid, og vi ble ganske så tatt på senga da testen viste at jeg var gravid. Vi ble ikke så jublende glade sånn med en gang, både fordi det var minst et år før vi hadde planlagt, men mest fordi jeg var så dårlig i første trimester i første svangerskap, og vi visste at vi hadde noen tøffe uker foran oss. Nå er jeg straks 11 uker på vei og ser forhåpentligvis lyset i enden av kvalmetunnelen om ikke så altfor lenge, og vi begynner å venne oss til tanken om at vi blir fire om ikke så altfor lenge. Gratulerer så mye😊håper formen tar seg opp for deg di neste ukene det er slitsomt å gå rundt dårlig til enhver tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matka Skrevet 2. februar 2017 #274 Del Skrevet 2. februar 2017 @Puny Jeg har hatt vondt i bekkenet/ryggen i 3 uker nå, gikk veldig opp og ned de smertene. Av og til var det så ille at jeg ikke kunne gå, stå eller ligge. Visste rett og slett ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Andre dager var det bare mild smerte i korsryggen. Dro til legen i dag, det tror jeg var veldig greit. Fikk henvendelse til fysioterapaut og sykemelding ut uka. Er 17+4 i dag, og det er akkurat ei uke igjen til UL på sykehuset. Vi gleder oss som bare rakkern til det. Har noen begynt å kjenne tydlige tegn til liv ennå (jeg har ikke lest i tråden på en god stund, så kan være det er tatt opp før)? Jeg tror jeg har kjent noe, men er ikke sikker. Ikke lett å vite når man ikke har vært gravid før! Magen vokser som bare rakkern, men vekta øker ikke så mye som jeg trodde (1,5 kg på 5 uker), så noe skjer iallfall! Til tross for at jeg ikke kjenner stort til symptomer og spark, bortsett fra bekkenløsning. Håper det går bra med alle sammen, og velkommen til dere nye i tråden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trudb Skrevet 2. februar 2017 #275 Del Skrevet 2. februar 2017 Kjenner så smått bevegelse hvis jeg blir sittende i ro en stund. Spesielt på kvelden kan jeg kjenne. Har gått opp 8 kg. Skal på ul imorra å gleder meg masse til det det er så magisk å se mirakelet på skjermen å ikke minst forandringen fra gang til gang😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 2. februar 2017 #276 Del Skrevet 2. februar 2017 Jeg lurer også på om noen har kjent liv der inne, vanskelig å vite når man er førstegangs gravid. Jeg har kjent en slags dirring noen ganger, som har vært langt ned, og litt til siden. Det kan jo ha vært helt vanlige magebevegelser, men kan ikke komme på at jeg har kjent noe lignende før. Blir spennende å følge med framover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 2. februar 2017 #277 Del Skrevet 2. februar 2017 27 minutter siden, matka skrev: @Puny Jeg har hatt vondt i bekkenet/ryggen i 3 uker nå, gikk veldig opp og ned de smertene. Av og til var det så ille at jeg ikke kunne gå, stå eller ligge. Visste rett og slett ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Andre dager var det bare mild smerte i korsryggen. Dro til legen i dag, det tror jeg var veldig greit. Fikk henvendelse til fysioterapaut og sykemelding ut uka. Er 17+4 i dag, og det er akkurat ei uke igjen til UL på sykehuset. Vi gleder oss som bare rakkern til det. Har noen begynt å kjenne tydlige tegn til liv ennå (jeg har ikke lest i tråden på en god stund, så kan være det er tatt opp før)? Jeg tror jeg har kjent noe, men er ikke sikker. Ikke lett å vite når man ikke har vært gravid før! Magen vokser som bare rakkern, men vekta øker ikke så mye som jeg trodde (1,5 kg på 5 uker), så noe skjer iallfall! Til tross for at jeg ikke kjenner stort til symptomer og spark, bortsett fra bekkenløsning. Håper det går bra med alle sammen, og velkommen til dere nye i tråden! oj, ja mine bekkenplager er ikke så ille, jeg kan fint gå alle dager, og er så usikker på om dette er noe å "plage" legen med, eller om jeg bare burde se det an. Det er ikke greit å vite som førstegangsgravid Jeg kjenner og kjenner etter for bevegelse jeg også, men tror ikke jeg kjenner noe er en uke bak deg da.... Lykke til på UL, skal dere vite kjønn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-T- Skrevet 2. februar 2017 #278 Del Skrevet 2. februar 2017 Troor jeg har kjent bevegelse ett par ganger, men ikke så lett å vite om det er baby eller luft 😉 Var innom jordmor i dag for blodprøver, fortalte at jeg hadde vært mye syk og hun ville veie meg.. Har gått ned to kg på tre uker 😧 Så nå veier jeg mindre enn før jeg ble gravid, straks 16 uker på vei... Hun ville ikke at jeg skulle begynne på jobb igjen på mandag så da blir det legetime i morgen.. Har jo vært syk og sykemeldt i to uker nå så litt dårlig samvittighet får man jo, men helsa først! Fikk høre hjertelyden da, så det er iallfall liv 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 2. februar 2017 Forfatter #279 Del Skrevet 2. februar 2017 Nå har vi vært på ultralyd og inni magen befinner det seg en frisk liten lillebror💙 ble satt frem nesten en uke, så ny termin er 27. juni. Så jeg hører visst ikke til her lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 2. februar 2017 #280 Del Skrevet 2. februar 2017 1 time siden, Hvitløk skrev: Nå har vi vært på ultralyd og inni magen befinner det seg en frisk liten lillebror💙 ble satt frem nesten en uke, så ny termin er 27. juni. Så jeg hører visst ikke til her lenger. Så herlig, gratulerer så mye Hadde du noen følelse på hvilket kjønn det var på forhånd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå