Gå til innhold

Venner som ikke holder avtaler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler hoveddelen av vennene mine ikke holder avtaler. Konsekvensen av dette blir at jeg ofte blir sittende alene eller må dra steder alene, noe som ikke alltid er like gøy.

Dette er ikke typisk for en vennegjeng, da det er venner jeg har fra forskjellige tidspunkt i livet og forskjellige steder.

Jeg har uttrykt at jeg ikke syntes det er OK, men føler ikke det går hjem. Dette skjer med meg flere ganger i uken, slik at jeg ofte har en fullpakket timeplan, men når jeg ser tilbake på uken har jeg sittet alene de fleste kvelder likevel.

Hvordan skal jeg ta opp dette på en ordentlig måte? Har forsøkt med noen av dem, men jeg føler ikke det "går inn".

Anonymkode: a2cbe...562

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neste gang de spør om å finne på noe så sier du nei med den begrunnelsen at de sikkert kommer til å avlyse likevel. Så kan de tygge litt på den.

Anonymkode: c9151...57e

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Neste gang de spør om å finne på noe så sier du nei med den begrunnelsen at de sikkert kommer til å avlyse likevel. Så kan de tygge litt på den.

Jeg har vurdert dette. Min tanke med dette er at jeg antageligvis kommer til å sitte igjen alene, ettersom jeg ikke har en stor krets med venner å velge fra. Ofte er det ofte også jeg som inviterer, de som takker ja for deretter å avlyse rett før avtalen.

Anonymkode: a2cbe...562

Skrevet

Huff, kanskje det er slik at de ikke liker deg? De sier ja når avtaler inngås for å slippe å finne på noe, men avlyser rett før.

Anonymkode: 65ba7...efe

• Liker 1
Skrevet

Ta det som et hint til at de ikke er interessert i å holde kontakten slik du vil.

Anonymkode: 3c465...2b8

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Genialt.

Skrevet

Dersom noen ikke gidder å holde avtaler, så er de kanskje ikke særlig gode venner av deg uansett?

Dermed er de kanskje ikke noe særlig å samle på, i det heile tatt?

Anonymkode: 924d7...85c

• Liker 1
Skrevet

Hva med å kutte de helt ut, prøvd å være lykkelig alene? Kjøp deg en hund, å dyrk forholdet til familien din. Prøv å få deg en kjæreste så har du ikke behov for venner lengre. Om du jobber, eller går skole. Prøv å vær mest sosial der, så slipper du å trenge venner på fritiden. Venner er oppskrytt. 

Anonymkode: f9df5...fb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...