AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #1 Skrevet 21. oktober 2016 Hva går dette ut på? Hva koster det? Vi har fått anbefalt å gå rett på inseminering om vi ikke har klart å bli gravide på egenhånd til mars neste år. Vi kan velge å starte før dersom vi ønsker det siden dette er hos en privat klinikk. Jeg tenkte sjekke litt opp i hva det dreier seg om og hva det koster? Er det vanlig å ha inseminering i en normal syklus når min syklus er stabil? Hvor lenge går man eventuelt på medisiner? Anonymkode: d7977...b24
Blomkvist Skrevet 23. oktober 2016 #2 Skrevet 23. oktober 2016 Følger, lurer på det samme da vi fikk tilbud om dette hvis vi ikke ble gravide til jul :-)
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #3 Skrevet 25. oktober 2016 På 23. oktober 2016 den 10.10, Blomkvist skrev: Følger, lurer på det samme da vi fikk tilbud om dette hvis vi ikke ble gravide til jul :-) Jeg fikk snakket med legen i dag. Dersom vi bestemte oss for å prøve inseminering skulle jeg bare sende de mail den dagen jeg fikk mensen, så ble det UL for å sjekke eggposer/slimhinnen. Fikk anbefalt å bruke Femar Anonymkode: d7977...b24
Blomkvist Skrevet 25. oktober 2016 #4 Skrevet 25. oktober 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk snakket med legen i dag. Dersom vi bestemte oss for å prøve inseminering skulle jeg bare sende de mail den dagen jeg fikk mensen, så ble det UL for å sjekke eggposer/slimhinnen. Fikk anbefalt å bruke Femar Anonymkode: d7977...b24 Kjempe :-) tusen takk for info.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #5 Skrevet 25. oktober 2016 1 time siden, Blomkvist skrev: Kjempe :-) tusen takk for info. Bare hyggelig. Foresten sa legen at vi kunne fryse ned sæd også om vi ville det. Jeg har en mann som er mye borte, men tenker at det beste er fersk sæd😜 Kan jeg spørre om hvor lenge dere har prøvd? Vi har ikke bestemt oss for hva vi gjør enda, men regner med at vi gir det et forsøk om vi fortsatt ikke er blitt gravid til jul. Nå får vi kun prøvd denne syklusen før jul da men😐 Anonymkode: d7977...b24
Anglofil Skrevet 27. oktober 2016 #6 Skrevet 27. oktober 2016 (endret) Jeg har hatt inseminering av donorsæd, og da har jeg gjort dette i Danmark. Det går egentlig veldig raskt. Jeg har en stabil og fin syklus, så jeg kjøper flybilletter til den dagen det er beregnet at jeg skal ha eggløsning, reiser dagen jeg har eggløsning, drar inn til klinikken, blir inseminert og dra hjem igjen. Selve inseminasjonen tar bare noen minutter. Til sammen tar det vel kanskje 45 min-1 time siden man ligger gjerne og hviler litt etter inseminasjonen. Jeg har betalt 4900 danske kroner for dette. Trenger egentlig ingen medisiner, men har fått progestron for å øke sjansene. Dette tar jeg etter inseminasjonen og får dette på resept av legen min. Blir man ikke gravid, dvs at forsøket ikke går, slutter man med progestronmedisinene til man eventuelt neste gang skal ha inseminasjon. Forøvrig har jeg gått til en klinikk som spesialiserer seg på donorsæd og inseminasjoner (de driver ikke med IVF og lignende). Mvh Yvonne Endret 27. oktober 2016 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #7 Skrevet 27. oktober 2016 9 minutter siden, Yvonne skrev: Jeg har hatt inseminering av donorsæd, og da har jeg gjort dette i Danmark. Det går egentlig veldig raskt. Jeg har en stabil og fin syklus, så jeg kjøper flybilletter til den dagen det er beregnet at jeg skal ha eggløsning, reiser dagen jeg har eggløsning, drar inn til klinikken, blir inseminert og dra hjem igjen. Selve inseminasjonen tar bare noen minutter. Til sammen tar det vel kanskje 45 min-1 time siden man ligger gjerne og hviler litt etter inseminasjonen. Jeg har betalt 4900 danske kroner for dette. Trenger egentlig ingen medisiner, men har fått progestron for å øke sjansene. Dette tar jeg etter inseminasjonen og får dette på resept av legen min. Blir man ikke gravid, dvs at forsøket ikke går, slutter man med progestronmedisinene til man eventuelt neste gang skal ha inseminasjon. Forøvrig har jeg gått til en klinikk som spesialiserer seg på donorsæd og inseminasjoner (de driver ikke med IVF og lignende). Mvh Yvonne Tusen takk for at du deler din erfaring. Har dere klart å lykkes? Jeg kommer eventuelt til å gjøre det her hjemme. Koster ca 5000 for AIH. Jeg vet ikke om det eventuelt er ekstra kostander for frys/femar. Jeg forstod det sånn at jeg skulle ta kontakt ved første mensdag, så inseminering den dagen EL testen var positiv. De tar nok UL i forkant for å sjekke siden det står det er 2 Ul inkl i prisen. Vi håper på ferskforsøk, men pga turnusen til mannen min vuderer vi frys om tiden drøyer. Anonymkode: d7977...b24
Sulosi Skrevet 27. oktober 2016 #8 Skrevet 27. oktober 2016 Jeg har gjort det samme som Yvonne. Først ett forsøk på riksen men de ville ikke ta hensyn til min syklus (som var på 50 dager og ikke 28) så det gikk ikke. Etterpå var jeg til to forsøk i Danmark. Det første forsøket var uten progesteron men med ul sjekk av egg før jeg dro fra norge. Det andre forsøket var med progesteron og jeg bodde på hotell i 3 døgn og brukte eggløsningstester hver dag. Dag 2 og 3 var testene positive så da fikk jeg injeksjoner og det var vellykket.Har to prinser på 14 år her Ul var inkludert i prisen i DK men jeg måtte selv ordne en norsk gynekolog som kunne ta ul. fant ett par stk som tok inn dersom de kunne får det til den aktuelle dagen. Lykke til
Anglofil Skrevet 27. oktober 2016 #9 Skrevet 27. oktober 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for at du deler din erfaring. Har dere klart å lykkes? Jeg kommer eventuelt til å gjøre det her hjemme. Koster ca 5000 for AIH. Jeg vet ikke om det eventuelt er ekstra kostander for frys/femar. Jeg forstod det sånn at jeg skulle ta kontakt ved første mensdag, så inseminering den dagen EL testen var positiv. De tar nok UL i forkant for å sjekke siden det står det er 2 Ul inkl i prisen. Vi håper på ferskforsøk, men pga turnusen til mannen min vuderer vi frys om tiden drøyer. Anonymkode: d7977...b24 Akkurat hvordan det har gått vil jeg helst ta på pm. Prisen er også inkludert sæd (dette koster gjerne ekstra om man gjør dette i Norge), ultralyd m.m. Ultralyd utføres rett før inseminasjonen. Skal også sies at klinikken er åpen hver dag, så jeg sier bare i fra samme dag eller dagen etter eggløsning. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #10 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg ble gravid på 2. AIH på Riksen Inseminasjon uten stimulering har ikke spesielt større sjanse for graviditet enn vanlig samleie, så ved AIH vil jeg absolutt anbefale å ta alle medisiner du får tilbud om. Jeg tok Pergotime og Menopur. Hos oss var det ingenting som var direkte galt sånn fysisk med noen av oss. Lykke til! Anonymkode: 47cd7...44b
Blomkvist Skrevet 5. november 2016 #11 Skrevet 5. november 2016 På 25.10.2016 den 19.34, AnonymBruker skrev: Bare hyggelig. Foresten sa legen at vi kunne fryse ned sæd også om vi ville det. Jeg har en mann som er mye borte, men tenker at det beste er fersk sæd😜 Kan jeg spørre om hvor lenge dere har prøvd? Vi har ikke bestemt oss for hva vi gjør enda, men regner med at vi gir det et forsøk om vi fortsatt ikke er blitt gravid til jul. Nå får vi kun prøvd denne syklusen før jul da men😐 Anonymkode: d7977...b24 Vi har prøvd i 1,5 år og mistet 2 ganger... Skikkelig kjipt.. Jeg skal ha eggløsning i morgen, krysser alt jeg eier. Om jeg ikke er gravid til jul skulle vi jo ta inseminering på nyåret. Kan bli spennende dette :-) Lykke til videre <3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #12 Skrevet 5. november 2016 2 minutter siden, Blomkvist skrev: Vi har prøvd i 1,5 år og mistet 2 ganger... Skikkelig kjipt.. Jeg skal ha eggløsning i morgen, krysser alt jeg eier. Om jeg ikke er gravid til jul skulle vi jo ta inseminering på nyåret. Kan bli spennende dette :-) Lykke til videre <3 Huff så trist at du har mistet 2 ganger, men da vet du iallefall at du kan bli gravid💕 Blir ekstra spennende for dere denne gangen også da. Mannen har satt seg på bakbeina med tanke på inseminering, så vi venter å ser hva som skjer. Han har tydeligvis ikke like "hastverk" som meg😐 krysser fingrene for oss begge☺️ Anonymkode: d7977...b24
Blomkvist Skrevet 5. november 2016 #13 Skrevet 5. november 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff så trist at du har mistet 2 ganger, men da vet du iallefall at du kan bli gravid💕 Blir ekstra spennende for dere denne gangen også da. Mannen har satt seg på bakbeina med tanke på inseminering, så vi venter å ser hva som skjer. Han har tydeligvis ikke like "hastverk" som meg😐 krysser fingrene for oss begge☺️ Anonymkode: d7977...b24 Kjenner meg godt igjen i det du skriver.. VI har også hatt diskusjoner om dette. Jeg er nok mye mer klar enn han er. Vi er jo like gamle, så kan jo ha noe med saken å gjøre. Damer modnes nok raskere som kjent, hehehe Men vi har blitt enige etter at jeg har mistet 2 ganger nå at det ikke er vits i å starte på noe prevensjon. Det går nok bra for oss begge til slutt skal du se <3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #14 Skrevet 5. november 2016 23 minutter siden, Blomkvist skrev: Kjenner meg godt igjen i det du skriver.. VI har også hatt diskusjoner om dette. Jeg er nok mye mer klar enn han er. Vi er jo like gamle, så kan jo ha noe med saken å gjøre. Damer modnes nok raskere som kjent, hehehe Men vi har blitt enige etter at jeg har mistet 2 ganger nå at det ikke er vits i å starte på noe prevensjon. Det går nok bra for oss begge til slutt skal du se <3 Hos oss er mannen mer enn klar, men han føler det som et stort nederlag å måtte ha hjelp for å gjøre meg gravid. Han har ikke satt seg skikkelig inn i det og jeg har prøvd å forklare han forskjellene på dette og prøverør. Nå er jeg 36 år og kjenner tiden renner fra meg. Håper det snart klaffer for både oss og dere med eller uten hjelp😘 Anonymkode: d7977...b24
Blomkvist Skrevet 5. november 2016 #15 Skrevet 5. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hos oss er mannen mer enn klar, men han føler det som et stort nederlag å måtte ha hjelp for å gjøre meg gravid. Han har ikke satt seg skikkelig inn i det og jeg har prøvd å forklare han forskjellene på dette og prøverør. Nå er jeg 36 år og kjenner tiden renner fra meg. Håper det snart klaffer for både oss og dere med eller uten hjelp😘 Anonymkode: d7977...b24 Sånn å forstå ja Er jo litt forståelig også, menn er jo ikke så veldig informerte på dette området.. De har som regel bedre tid. Vi er begge 24 år. Klart det gjør det, jeg har troa. Ha en fin helg
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #16 Skrevet 5. november 2016 9 minutter siden, Blomkvist skrev: Sånn å forstå ja Er jo litt forståelig også, menn er jo ikke så veldig informerte på dette området.. De har som regel bedre tid. Vi er begge 24 år. Klart det gjør det, jeg har troa. Ha en fin helg Nei og for menn er det nok viktig å føle at han funker når det kommer til en av det viktigste tingene i livet☺️ Dere er heldigvis unge, så dette går bra. Mannen min er en god del yngre enn meg, men det hjelper ikke på klokken som tikker hos meg😜☺️❤️ Anonymkode: d7977...b24
Blomkvist Skrevet 5. november 2016 #17 Skrevet 5. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei og for menn er det nok viktig å føle at han funker når det kommer til en av det viktigste tingene i livet☺️ Dere er heldigvis unge, så dette går bra. Mannen min er en god del yngre enn meg, men det hjelper ikke på klokken som tikker hos meg😜☺️❤️ Anonymkode: d7977...b24 Haha stemmer det, kjenner meg godt igjen i mannen min der.. Veldig forståelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå