Morea Skrevet 22. november 2004 #1 Del Skrevet 22. november 2004 Tips til dere med barn eller barnslig partner. Vet ikke hvor vanlig dette er, men det er i alle fall gøy. Jeg er redd jeg hadde kommet til å synes det nå også i midten av tyveåra.. Jeg og min bror hadde en sånn stor,fin hjemmesydd kalender med godterier i. Moro nok det. Det eneste er at mine foreldre syntes de fikk det mer og mer travelt, mens jeg og lillebror ble mer og mer krevende og julerusa desto nærmere dagen vi kom. Min kjære far tok dermed ut det siste av energi på lille julaften, og skrev alt fra 15 til 30 gåter på rim, med masse sånne ord som vi synes er morsomme når vi er små. Det beste var at han klarte å tilpasse det til hvor gamle vi var, sånn at det ble akkurat passe vanskelig (noen ganger nesten umulig) å finne neste gåte. Dermed holdt vi på sånn halve dagen (regel 1 var nemlig at vi ikke under noen omstendighet fikk spørre om hjelp) og til slutt fant vi da to av julegavene våre. Typisk en bok eller et puslespill slik at vi kunne være opptatt med vårt til mamma og pappa kunne få julemiddagen på bordet. Et av mine kjæreste barndomsminner, helt klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå