Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Svigerinnen min har en tenåringsdatter fra er tidligere forhold og hun skal inn til en rutineoperasjon i dag.

Svigerinnnen min har lagt ut bilde på både instagram og Facebook at hun følger henne på sykehuset.

Jeg syntes det ble feil å skrive hilsen på ig/FB, så jeg sendte svigerinnen en hyggelige sms hvor jeg skrev at vi ønsket henne (datteren) masse lykke til og at vi heier på henne.

Fikk svar nå i sted fra svigerinnen min at hun synes det var en "upassende melding å få i en slik stund"😳

Jeg ble plutselig kjemperedd for at noe har gått galt men se hun har svart på kommentarer at alt har gått bra og takker for hilsener...

Så jeg skjønner ikke hva jeg har gjort galt! 

Anonymkode: 286ce...ecf

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1060369-upassende-%C3%A5-%C3%B8nske-lykke-til/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke være at svigerinnen din svarte feil da? At meldingen du fikk skulle til noen andre?
Men det enkleste er i grunnen bare å spørre svigerinnen din om hva du gjorde feil med meldingen du sendte henne. 

Who let the dogs out?

Anonymkode: c8a20...ec9

• Liker 1

Syns ikke det er upassende å ønske lykke til. Jeg vil foreslå at du spøre henne hva som var upassende, og understreker at det virkelig ikke var din intensjon å fornærme noen?

Anonymkode: 9b16d...68a

• Liker 17

Det er jo hyggelig og omtenksom å ønske noen lykke til i et slikt tilfelle. Hva som er upassende med det er meg en gåte, enten har hun sendt til feil person ellers så trenger denne svigerinnen lære seg litt folkeskikk. 

Det som er upassende er måten hun svarte deg på, det hadde vært mye mer riktig å takke for oppmerksomheten og at dere tenkte på henne (datteren deres).

Anonymkode: 3a008...759

• Liker 9

Huff, sendte melding tilbake og skrev at det var overhodet ikke meningen og spurte hva var det som ble feil.

Hun har lest den men ikke svart, 5 timer siden. Hun har svart på kommentarer på Facebook i mellomtiden...

:-/

TS

Gjest Jessica
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, sendte melding tilbake og skrev at det var overhodet ikke meningen og spurte hva var det som ble feil.

Hun har lest den men ikke svart, 5 timer siden. Hun har svart på kommentarer på Facebook i mellomtiden...

TS

Det er ikke deg. Det er henne. La det ligge 

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Oi, er den dama veldig sær ellers og eller? Virker på meg som om hun mangler litt folkeskikk ja...

Anonymkode: 93bbd...c09

• Liker 6
Gjest RaspberryPi

Det er ikke det at jeg synes du gjorde noe galt, jeg skjønner at det var utelukkende godt ment. Det skjønner nok svigerinnen din også. Likevel er det noe som skurrer for meg når jeg hører "Lykke til" før operasjoner. Det er som om ordene bærer lyd av at det kreves lykke, ellers vil det gå galt. Jeg overanalyserer - jeg vet.

Jeg var nettopp i samme situasjon som deg, satt med telefonen i hånda og skreiv "Lykke til i morgen"...så likte jeg ikke hva jeg hadde skrevet.. visket det ut og skreiv "tvi tvi, tenker på deg!" i stedet. 

Men altså, de andre i tråden her har rett. Jeg er bare usikkerheten selv, i egen person.

Endret av RaspberryPi
  • Liker 1

Har folk skrevet noe av det samme i kommentarene da? Hvis de har skrevet det er hun bare skrullete og opptatt av likes på fb. Hadde hvertfall aldri skrevet noe til henne igjen :P 

Anonymkode: 4a727...15a

• Liker 2

Annonse

Dette er et skudd i blinde, men kan svigerinnen være en av dem som ikke vet forskjellen på "lykke til" og "til lykke"? Det kan jo i så fall skape noen "festlige" misforståelser. Det blir liksom like feil med "til lykke med operasjonen" som med "lykke til med ekteskapet". :fnise: 

Anonymkode: c62f9...0e4

• Liker 1
19 timer siden, canacas skrev:

Du skrev det ikke på Facebook. Hun er en kommentar/hilsen i minus der. Eneste jeg kan tenke meg er galt. 

Utrolig som det kan høres ut så kan det ligge noe der. Jeg vet faktisk om ei som fikk gratulasjon med dagen på chatten og svarte "hadde du giddi legge det på veggen min". :laugh::sprettoy:

Ellers får TS prøve svare på FB og skrive noe ala "godt lykkønskningene mine ble hørt og det gikk bra". 

Anonymkode: 6abed...6bd

• Liker 7
Annonse

Herregud, hvem legger ut bilder av at man følger datteren til en opersjon på sykehuset på face og insta? Og i så fall er man jo en attention whore, og burde satt pris på all oppmerksomhet (og alle lykkeønskninger) man får. Hun svigerinnen din høres ut som en spesiell dame, på flere måter. Kan virkelig ikke skjønne hvorfor hun ble sur. Men hun liker tydeligvis litt drama?

• Liker 9
1 time siden, Ferny skrev:

Herregud, hvem legger ut bilder av at man følger datteren til en opersjon på sykehuset på face og insta? Og i så fall er man jo en attention whore, og burde satt pris på all oppmerksomhet (og alle lykkeønskninger) man får. Hun svigerinnen din høres ut som en spesiell dame, på flere måter. Kan virkelig ikke skjønne hvorfor hun ble sur. Men hun liker tydeligvis litt drama?

Flere enn man skulle tro. Ikke sjelden jeg ser folk sjekke inn på Legevakten. 

Anonymkode: 6abed...6bd

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...