AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #1 Del Skrevet 21. oktober 2016 Prøver å slanke meg. Hvilke BMI bør jeg har? Jeg trener nesten aldri så har ikke noe særlig muskler. Anonymkode: 84f52...198 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 21. oktober 2016 #2 Del Skrevet 21. oktober 2016 (endret) Hvis du har BMI på 25 som det står i overskriften, trenger du ikke å slanke deg, synes jeg. Det kommer an på alder og figur. Trening er alltid bra, men det betyr ikke at du behøver å betale i dyre dommer på et treningssenter. BMI-Kalkulator - Regn ut din BMI Endret 21. oktober 2016 av Arabella Tastaturet er ikke venn med meg. :( 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-lykke- Skrevet 21. oktober 2016 #3 Del Skrevet 21. oktober 2016 Innenfor normalen er vel en grei pekepinne. Men bmi er ikke beregnet for individuelle mål, om man kan si det sånn. Er for å måle den generelle befolkningen. Muskelmasse, som du nevner har veldig mye å si. Jeg har trent veldig mye styrke de siste årene, og dermed lagt på meg en del muskler. Jeg stilte også i en fitnesskonkurranse, hvor man er "farlig" rippet for fett. Men ifølge bmi så var jeg altså innenfor normalen, selv om jeg i realiteten mistet menstruasjonen, en del hår, og frøs konstant. Nå er jeg vel i øvre del av skalaen for normalen mtp bmi, men er kanskje ikke mange kiloene unna overvektig. Uansett, jeg har så og si sluttet å veie meg. Eller jeg veier meg av og til, men bare av nysgjerrighet. Men målebånd anbefaler jeg, det juger ikke 😊 da ser du i hvert fall framgang. Og speilet og hvordan klærne sitter er et fint utgangspunkt. Bmi kan vel kanskje være lurt å forholde seg tl hvis man blir litt blind på slankingen, slik at man ikke blir for tynn. Evt for å ikke blir overvektig, dersom man vet at man ikke har særlig med muskler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #4 Del Skrevet 21. oktober 2016 En BMI på 25 vil som regel være i grenseland. Som en annen her påpeker er BMI ingen fasit, da det er individuelle forskjeller i muskel- og fettmasse som kan slå ut. Men rent generelt, om du ikke trener mye og har høy muskelmasse vil en BMI på 25 indikere at du er smålubben. Hvorvidt det er viktig for deg å være slank eller ikke avgjør jo om du er fornøyd med det. Selv er jeg p.d.d. overvektig og har en BMI på rundt 27. For meg er BMI en grei indikator på om jeg burde gå ned noen kilo eller ikke. Anonymkode: 60057...780 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #5 Del Skrevet 21. oktober 2016 En BMI må alltid ses i sammenheng med høyde og vekt. Du kan feks. ha en BMI som sier at du er overvektig, men så er du tynn som en strek pga av høyden får du høyere BMI enn "normalt". Anonymkode: 99d41...12b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #6 Del Skrevet 21. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: En BMI må alltid ses i sammenheng med høyde og vekt. Du kan feks. ha en BMI som sier at du er overvektig, men så er du tynn som en strek pga av høyden får du høyere BMI enn "normalt". Anonymkode: 99d41...12b Jeg er bare 147 cm, så jeg er jo ikke akkurat høy. Føler jeg er myye større enn folk med samme BMI som er høyere. Anonymkode: 84f52...198 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #7 Del Skrevet 21. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: En BMI må alltid ses i sammenheng med høyde og vekt. Du kan feks. ha en BMI som sier at du er overvektig, men så er du tynn som en strek pga av høyden får du høyere BMI enn "normalt". Anonymkode: 99d41...12b Det gjør den jo, det er ved hjelp av høyde og vekt man beregner BMI BMI tar ikke hensyn til fett- og muskelsammensetning. Så du kan for eksempel være veldig slank med høy BMI pga at muskler veier mer enn fett. Anonymkode: 91545...685 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #8 Del Skrevet 21. oktober 2016 Tja. Denne er nyttig for å se seg selv, jeg ble kroppsblind da jeg la på meg 10 kilo og klarte ikke å se min egen kropp. Måtte ta bilder av meg selv for å skjønne hvor feit jeg hadde blitt. http://bmijs.is.tuebingen.mpg.de/body_masses/generate_bmi?utf8=✓&locale=en&body_mass[unit_measurment]=M&body_mass[gender]=Female&body_mass[age]=25&body_mass[height]=1%2C47&body_mass[feet]=&body_mass[inches]=&body_mass[weight]=53%2C9&commit=Calculate+BMI Så kanskje du skal fotografere deg selv? Anonymkode: 60057...780 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #9 Del Skrevet 21. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er bare 147 cm, så jeg er jo ikke akkurat høy. Føler jeg er myye større enn folk med samme BMI som er høyere. Anonymkode: 84f52...198 Jeg er 152 og har en bmi på ca. 25.6. Når jeg kommer meg ned på 24.5 vil jeg bli regnet som ganske slank. Det kommer helt an på din kroppsbygning og hvor fettet legger seg Ikke se deg blind på bmi. Jeg vil se ut som et skjelett med bmi på 22 f.eks. Anonymkode: bbded...7e1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #10 Del Skrevet 21. oktober 2016 Jeg er 163, og jeg er for stor med en BMI på 25. Jeg har mer fett enn muskelmasse, og det legger seg dessverre på magen. Jeg er nede på ca 23 i BMI og har fortsatt litt for mye mage, men ikke noe helsefarlig. Anonymkode: 91545...685 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #11 Del Skrevet 21. oktober 2016 Forresten så veier jeg 54 kg. ts Anonymkode: 84f52...198 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #12 Del Skrevet 21. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Forresten så veier jeg 54 kg. ts Anonymkode: 84f52...198 Jeg vet det, jeg la inn tallene dine i linken jeg ga deg i sted. Klikket du ikke på den? http://bmijs.is.tuebingen.mpg.de/body_masses/generate_bmi?utf8=✓&locale=en&body_mass[unit_measurment]=M&body_mass[gender]=Female&body_mass[age]=25&body_mass[height]=1%2C47&body_mass[feet]=&body_mass[inches]=&body_mass[weight]=53%2C9&commit=Calculate+BMI Anonymkode: 60057...780 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #13 Del Skrevet 21. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet det, jeg la inn tallene dine i linken jeg ga deg i sted. Klikket du ikke på den? http://bmijs.is.tuebingen.mpg.de/body_masses/generate_bmi?utf8=✓&locale=en&body_mass[unit_measurment]=M&body_mass[gender]=Female&body_mass[age]=25&body_mass[height]=1%2C47&body_mass[feet]=&body_mass[inches]=&body_mass[weight]=53%2C9&commit=Calculate+BMI Anonymkode: 60057...780 Jo jeg så den. Men personen som skrev innlegg nr 11 visste ikke, så jeg bare skrev det her så ingen blir forvirret. Anonymkode: 84f52...198 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #14 Del Skrevet 21. oktober 2016 Leste nylig at gjennomsnitts BMI i Norge nå er 26-27. Så du er slankere enn gjennomsnittet! Jeg er også lav (154 cm) og veier jeg opp mot 50 kg ser jeg riktig lubben ut. Jeg tror BMI-formelen "favoriserer" oss lave, for jeg er enig at de som er høye ser mye slankere ut med samme bmi. Har funnet mye som støtter dette: http://www.telegraph.co.uk/news/health/news/9815052/Short-people-fatter-than-they-think-under-new-BMI.html Anonymkode: 4222c...fe6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #15 Del Skrevet 21. oktober 2016 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøver å slanke meg. Hvilke BMI bør jeg har? Jeg trener nesten aldri så har ikke noe særlig muskler. Anonymkode: 84f52...198 Tror ikke du trenger slanke deg bevisst, begynn å tren og hold deg til sunn mat en periode. De få kg du trenger ta forsvinner sikkert bare med det Anonymkode: e3ec7...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #16 Del Skrevet 21. oktober 2016 5 timer siden, Arabella skrev: Hvis du har BMI på 25 som det står i overskriften, trenger du ikke å slanke deg, synes jeg. Det kommer an på alder og figur. Trening er alltid bra, men det betyr ikke at du behøver å betale i dyre dommer på et treningssenter. BMI-Kalkulator - Regn ut din BMI Hvis treningssenter gjør at man holder seg i god form så er det absolutt verdt pengene. Det koster ikke altfor mye. Jeg betaler 350 kr i mnd og er student, så det handler absolutt om prioriteringer. Det er godt å være i god fysisk form, og en person uten muskelmasse med så høy BMI for TS er ikke i god form og det er ikke sunt uansett hvordan man vrir og vender på det. Hun bør gå ned litt i vekt og få mer muskler. Til og med jeg som er ganske muskuløs (som betyr at man gjerne veier mer enn andre på samme størrelse som ikke er muskuløse) og har former har en BMI på 21 Anonymkode: 59eec...3bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saraby Skrevet 21. oktober 2016 #17 Del Skrevet 21. oktober 2016 Tråden er ryddet for avsporinger, spekulasjoner og latterliggjøring, samt svar til disse. -Saraby, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #18 Del Skrevet 22. oktober 2016 Det som skjer når du skriver slike tråder, er at du tiltrekker deg all slags kroppsforstyrrede mennesker, slik man ser her. De har en oppfatning av at alle som ikke er undervektige eller "definerte" er feite og usunne. For å svare på spørsmålet ditt: nei, du trenger ikke slanke deg. Om du trenger å begynne å bevege deg mer for å øke kondisjon, muskelstyrke eller føle deg mer vel, er et annet spørsmål som du får vurdere selv. Anonymkode: 97acb...4ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #19 Del Skrevet 22. oktober 2016 BMI på 25 er ikke mye. Dette er egentlig ikke til deg, Ts, men vil gjerne legge til: Skulle ønske folk kunne la være å henge seg så fryktelig opp i vekt og heller flytte fokus over på å ha en sterk og god kropp som fungerer. Tren heller som en investering i egen helse, ikke over å kunne skryte over et tall. Og husk at alle kropper er forskjellige. Noen ser tynne ut med BMI på 22, andre bærer vekten på en annen måte. Det er ikke mer rett eller galt det ene eller andre. Folk må finne selv hva de føler seg vel med, ikke se seg blinde på andre sine meninger. Mange med spisefortyrrelser her på KG og så mye unødig vektfokus. Tenk så mye kroppen kan gjøre, og så henger man seg opp i et tall.. (Ja, jeg er ikke det spor bedre selv, ikke meningen å moralisere. Skal gi meg nå ) Anonymkode: 939ae...b09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #20 Del Skrevet 23. oktober 2016 Enig i at du ikke bør begynne med et slankeopplegg. Det er stort sett ganske mislykket for de fleste og du kan ende opp med å slite med vekt resten av livet som altfor mange andre. Siden du er innenfor normal BMI trenger du ikke gjøre noe med vekta, men trening og sunn mat er bra uansett og vil få deg til å føle deg bedre. Begynn med aktivitet, kutt ned på inntak av usunn mat og øk inntaket av fisk og grønnsaker. Gjør bare litt om gangen og ikke fokuser på vekta. Anonymkode: 18a5c...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå