AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #1 Skrevet 21. oktober 2016 Tenkte på dette. Hva er grunnen til at de fleste i Norge kler seg i enten svart, grått eller beige/kamel, spesielt på høsten og vinteren? I bybildet er det lite variasjon, det er typisk svarte jakker med grå skjerf til, mørke jeans og svarte støvletter. Jeg var innom noen ulike klesbutikker nylig på jakt etter høsttøy, og så en massiv overvekt av klær i ulike grå- eller bruntoner, hvis det var noe annet så var det typisk mørk burgunder eller kremhvit, altså ganske dølle farger. Minner meg om da jeg var i Roma i fjor vinter, der så jeg mye mer farger på klærne, folk gikk faktisk i kåper med klare sterke farger og hadde mønster på klærne. Ble glad av å se så mye variasjon Er det bare jeg som blir skikkelig lei av trauste farger? Gi meg en rød kåpe, et knallgrønt skjerf, en lilla kjole, noe som får humøret mitt opp og gir glød til ansiktet. Men finner lite av det når jeg er på shopping. Hva er grunnen til at svart og grått er så populært her til lands? Anonymkode: a077b...e68 4
Nuttery Skrevet 21. oktober 2016 #2 Skrevet 21. oktober 2016 Syntes det er gørrkjedelige farger i butikkene om dagen. Ikke at jeg ønsker neon-farger, men det er som du sier: alt sentrerer seg rundt duse jord-toner, i bestefall kremhvitt, skittenrosa e.l. 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #3 Skrevet 21. oktober 2016 For min del bruker jeg jordfarger fordi min bleke vinterhud kler det bedre. På sommeren når jeg har fått litt brunfarge kan jeg bruke fargerike klær, selvom jeg trives best i nøytrale farger da Anonymkode: 4ea30...1ab 2
Gjest Frysepinnen Skrevet 21. oktober 2016 #4 Skrevet 21. oktober 2016 En av grunnene er jo at det er slike klær og farger det er mest av i butikkene. Det er ikke lett å finne andre sterke farger. Jeg går gjerne i fargerike kåper, men det er ikke så lett å få tak i.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #5 Skrevet 21. oktober 2016 Jeg går ikke i så mye farger fordi jeg ikke liker å tiltrekke meg oppmerksomhet, hverken god eller dårlig:P Men har blitt tøffere med årene mtp. fargebruk, og jeg har faktisk lyst på en knallrød kåpe, men jeg finner det jo ikke:\ Anonymkode: a396b...49b
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #6 Skrevet 21. oktober 2016 Du skriver jo hvorfor i HI: Det er det det som er i klesbutikkene. Anonymkode: f7a69...a91 2
Deron Skrevet 21. oktober 2016 #7 Skrevet 21. oktober 2016 Kan det være noe med at mange nordmenn ikke kler så sterke farger? 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #8 Skrevet 21. oktober 2016 Takk og pris for det! Anonymkode: f8d9e...f3e 1
Gjest Jessica Skrevet 21. oktober 2016 #9 Skrevet 21. oktober 2016 Kanskje fordi det er rent, klassisk og ser ofte bra ut 😉 Jeg elsker å gå i sånt, men putter inn litt farge og glitter
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #10 Skrevet 21. oktober 2016 Min mor har en rød vinterkåpe, så frisk å fin, og hun er absolutt finest i bybildet med kåpa si Anonymkode: 93433...aaa 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #11 Skrevet 21. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min mor har en rød vinterkåpe, så frisk å fin, og hun er absolutt finest i bybildet med kåpa si Anonymkode: 93433...aaa Hvor er den kjøpt?:) Anonymkode: a396b...49b
Purple Basil Skrevet 22. oktober 2016 #12 Skrevet 22. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor er den kjøpt?:) Anonymkode: a396b...49b Jeg har en rød ullkåpe som jeg kjøpte hos Burberry, og kåper i andre farger også United colors of Benetton her i Oslo har kåper med farger akkurat nå. 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #13 Skrevet 22. oktober 2016 Jeg, derimot, synes ikke svart, grått, camel og marine er trauste, kjedelige farger, men snarere stilig og klassisk. Er veldig opptatt av klær, og synes selv jeg har en fin stil, så bryr meg ikke nevneverdig om andre er "lei av å se det". Er ikke spesielt glad i sterke farger, fordi jeg synes jeg ser ut som en barnehageunge med det på meg Nå er det nok mer nøytrale farger i butikkene, særlig på denne tida av året, så kan nok hende man må lete litt mer for å finne de fargerike plaggene, men jeg er helt sikker på at de er der ute altså. På f.eks. Zalando kan man jo søke klær etter farge, så det kan jo være et tips kanskje. Anonymkode: 9faa6...06d 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #14 Skrevet 22. oktober 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenkte på dette. Hva er grunnen til at de fleste i Norge kler seg i enten svart, grått eller beige/kamel, spesielt på høsten og vinteren? I bybildet er det lite variasjon, det er typisk svarte jakker med grå skjerf til, mørke jeans og svarte støvletter. Jeg var innom noen ulike klesbutikker nylig på jakt etter høsttøy, og så en massiv overvekt av klær i ulike grå- eller bruntoner, hvis det var noe annet så var det typisk mørk burgunder eller kremhvit, altså ganske dølle farger. Minner meg om da jeg var i Roma i fjor vinter, der så jeg mye mer farger på klærne, folk gikk faktisk i kåper med klare sterke farger og hadde mønster på klærne. Ble glad av å se så mye variasjon Er det bare jeg som blir skikkelig lei av trauste farger? Gi meg en rød kåpe, et knallgrønt skjerf, en lilla kjole, noe som får humøret mitt opp og gir glød til ansiktet. Men finner lite av det når jeg er på shopping. Hva er grunnen til at svart og grått er så populært her til lands? Anonymkode: a077b...e68 Jeg kler meg ofte i lilla, turkis og dus blått, mine yndlingsfarger. Anonymkode: 7a152...c9b
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #15 Skrevet 23. oktober 2016 Når det gjelder yttertøy tenker jeg at det er fordi gode vinterjakker er dyre (dårlige vinterjakker er OGSÅ dyre), så da kjøper man gjerne noe som man tror kan være fint i flere år framover. Jeg ser mye kjedeligere ut med yttertøy på enn uten, jeg liker å ha på meg minst en sterk farge, og tror ikke at jeg ser ut som en barnehageunge Jeg synes også at motebildet er ganske kjedelig om dagen. Det er få farger å se på folk, og det er få farger å finne. Anonymkode: 071fa...987 1
Mynona Skrevet 23. oktober 2016 #16 Skrevet 23. oktober 2016 Når jeg er vinterblek (og høstblek) ser det grusomt ut med sterke farger mot ansiktet mitt. Jeg blir enda blekere og ser litt sånn gjennomsiktig blåaktig ut. Jeg har skjerf i dus farge (blå, lilla, aprikos) som jeg bytter på, men en hel kåpe blir et litt for stort plagg mot min hud. Og jeg synes lyse klær hører til den lyse årstiden. Synes ikke hvit bukse passer når mørketiden har kommet. Vet ikke hvorfor, men det blir på en måte som å gå i tynn sommerkjole midtvinters for meg.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #17 Skrevet 23. oktober 2016 Kongeblå kåpe i ren ull, rød kåpe i ull og mohair, beige kåpe i ren ull, gul parka, marineblå dunpara, rød Norrøna jakke, sort ankelsid mohairkåpe. Skjerf holdes mer nøytralt. Hansker matcher skjerfene. Kler fargene jeg bruker. Ønsker meg egentlig en varmgrønn mohairkåpe, men har ikke desperat behov for en. Å finne ytterplagg med farge er ikke enkelt her hjemme, så ønsker man seg det så er det lurt å se litt lenger enn til nærmeste grensepåle Anonymkode: d94a7...ce9
momo Skrevet 23. oktober 2016 #18 Skrevet 23. oktober 2016 Jeg elsker farger, men det er ikke lett å finne. Vurderte en veldig fargerik kåpe i høst, men så har jeg fargerike kjoler og skjerf, og da kan det bli alt for mye. Så da blir det en kjedelig kåpe, som passer til alt. Og nå er det ikke lett, å finne klær med farger.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #19 Skrevet 23. oktober 2016 Ren ull og cashmere Ull, polyamid og cashmere Disse bare som noen små eksempler. Litt kleint utvalg akkurat i dag (helgesalg som har tømt lagrene) Anonymkode: d94a7...ce9 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #20 Skrevet 23. oktober 2016 Har vært grått og trist i femten år nå. Husker da alle gikk i gult, rødt, blått, grønt, lilla, lyseblått etc. Da ble man jo glad i bybildet. Anonymkode: 02247...e42 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå