Gå til innhold

Hvordan få til en lys askebrun farge hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bleket håret mitt for lenge siden til en ganske lys orange-aktig farge, farget over med mørkt, og i går avfarget jeg bort det mørke og deretter over med en blanding av mørkeblond (6) og lysebrun (5) i håp om å få en lysebrun farge. Burde kanskje gått for noe med mer asketoner i ettersom håret mitt er såpass orange, men uansett, håret ble ALTFOR mørkt, det er nå nesten like mørkt som det var før da jeg hadde en utvasket mørkebrun/sortfarge i, mer brunt så klart men fremdeles ekstremt mørkt med tanke på at jeg brukte mørkeblond farge i. Regner med det er fordi håret er såpass slitt etter bleking at det trekker til seg farge ekstremt godt, for røttene mine som ikke har blitt bleket er lysere. Vet også at det nok kommer til å lysne litt i vask men da blir det vel bare enda rødere? :( 

Trenger egentlig ikke askebrun en gang, huden min er såpass varmtonet at den tåler at håret ikke er helt grått liksom, men en nøytral, lys brunfarge (eller mørkeblond) som IKKE skinner lysende rødt i sola.. det hadde vært fint. 

Noen tips til hva jeg kan gjøre nå? 

Og JA, jeg vet, burde gå til frisør, men har ikke råd. 

Anonymkode: 218ff...45c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...