Gå til innhold

De har bestilt billetter uten jeg visste det og mamma sier jeg må betale pappa 800kr nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har snakket om å reise til USA neste høst. Søsteren til mamma bor der. Jeg har ikke fått noe beskjed om når vi skal bestille og jeg trodde vi skulle gjøre dette sammen? Men neida, nå bestilte de billetter i går plutselig. Mamma ringte og sa at billetter var bestilt og jeg bare javel? De hadde funnet biletter til litt over 8000 og jeg kunne overføre penger til pappas konto i løpet av helgen. 

Beklager, men det har jeg ikke råd til. Men kan overføre 4000. Det er det enesre jeg har fått spart. Da ble mamma sur. Mente på at dette var dårlig planlegging fra min side og jeg burde jo ha 8000 klar. Ja, jeg var klar over vi skulle til USA neste år, men ante jo ikke når vi skulle bestille billetter. Hver gang jeg har spurt, så har jeg ikke fått svar. "Men søsteren din klarte å overføre pengene og da må du å. Når var faktisk pappa så snill å legge ut for deg" Nå tjener søsteren min 13 000 mer enn meg i måneden da og jeg har ikke så god råd.

Jeg er irritert, men får vel låne 4000 av noen da. For pappa vil ha pengene i løpet av helgen :sukk: 

Anonymkode: 38acd...3b4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feil i overskriften. Skulle stå 8000 og ikke 800.

Skrevet

Urimelig av dine foreldre! De kan ikke bare bestille for så å forvente at du skal hoste opp 8000,- på 1-2-3, det får ikke det! Ville tatt en alvorsprat med dem og satt foten ordentlig ned.

Anonymkode: 773f0...b15

• Liker 38
Skrevet

Foreldrene dine virker rimelig selvopptatte. Bare å kreve penger straks, når turen er neste høst? 

Jeg tror jeg hadde sagt at jeg blir hjemme så får de løse problemet med billetten selv.

Anonymkode: 745ae...ede

• Liker 29
Skrevet

Dette var jo bare merkelig TS. Når de bestiller uten å spørre deg først så kan de jo ikke regne med at du har pengene klar i hånden? 

• Liker 9
Skrevet

Er det i det hele tatt lov å bestille noe I noens navn uten samtykke???

Anonymkode: d7ab2...441

• Liker 18
Skrevet

Ja foreldrene dine som er urimelige. Man bestiller ikke før man har snakket med vedkommende man bestiller for. Syns også det blir for tullete at du skal måtte låne penger av noen andre. Jeg hadde satt ned foten og satt hardt mot hardt. Og sagt at jeg ikke har råd og hvis pappa ikke kan legge ut så får de avbestille billetten min. 

Anonymkode: 35822...063

• Liker 17
Skrevet

Det er vel ikke første gangen du blir overkjørt av dine egne foreldre på denne måten, tipper jeg?

Anonymkode: fe777...2f9

• Liker 40
Skrevet

Hadde ikke godtatt pm noen hadde bestilt noe I mitt navn til 8000 kr uten at jeg hadde sagt ja. Hadde bedt de avbestille. 

• Liker 10
Skrevet

8000,- høres temmelig drøyt ut i seg selv, for billetter til USA. Men mulig det er en del innenlandsfly også?

Man tar seg ikke til rette og bestiller noe for 8000,- for andre personer, for så å forvente å få pengene umiddelbart! 
De høres ikke ut til å være i vater for 5 øre, og de har ingen respekt for deg! 

Du må jobbe med å bygge fornuftige grenser mellom deg selv og foreldrene dine! 

Om din far  ble ivrig og bestilte noe spontant uten å diskutere det med de han tok seg friheter på vegne av, så er det hans problem! Og de fleste seriøse flyselskap gir mulighet til å booke eller kansellere om man gjør det i løpet av et døgn. 
Hadde ikke hatt lyst til å reise noe sted med sånne dampveivalser! 

• Liker 14
Skrevet

Enig med @Juniper. Biletter til 8000kr høres mye ut? Norwegian kjørte en kampanje her med billetter til New York for under 2000kr for litt siden. Men det er kanskje en del innenlands også? 

• Liker 6
Gjest StripeyPanda
Skrevet

Hvor gammel er du, TS?

Dette hadde jeg ikke godtatt. Jeg hadde bedt dem avbestille pga. manglende råd, så enkelt er jo det.

Skrevet

Det er noe som ikke stemmer her. Hos de flyselskapene jeg har sett, går det ikke å bestille fly et år frem i tid... 

Anonymkode: a273f...6d3

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe som ikke stemmer her. Hos de flyselskapene jeg har sett, går det ikke å bestille fly et år frem i tid... 

lukter det blomkålfis av denne tråden, tro..

Anonymkode: 1ab6e...fea

• Liker 1
Skrevet

Man bestiller aldri flybilletter til andre med mindre man har 1. Avklart dette med arbeidsgiver. 2. Avklart dette med de det gjelder. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg enig i, stusset litt på det også. 
De fleste europeiske jeg har vært innom "slipper" ikke billettene før ca 9-10 måneder før avreisedatoen, tror jeg.
Mulig han har brukt et gammeldags reisebyrå, som har gitt han "dummey" billetter og som kommer til å bestille de ekte senere?

TS, har du sett billetten? 

Hvilket flyselskap er det? 

• Liker 1
Skrevet

Vi må ha 2 flybytte. Et i Tyskland og Phoenix Foreldrene mine tjener bra og det gjør også min storesøster. Derfor klarer ikke de helt å sette seg inn i andre som tjener mindre. Ja, mamma har en tendens til å ikke tenke og bare dure frem uten stopp. Mens pappa er tøffel. Jeg er 25. De har bestilt tur i slutten av august. 

Ts

Skrevet

Det var dyre billetter, har selv bestilt til Phoenix med kort varsel for litt siden med 2 mellomlandinger, kunne få billetter til rundt 5k da. Flypriser svinger og det finnes formler for når det er gunstigst å bestille i forhold til tid, og så lang tid i forveien er ikke billigst i hvert fall.

Uansett, du sier dine foreldre tjener godt, hvorfor er de da så smålige og trenger pengene tilbakebetalt så fort? Må da kunne legge ut og få tilbake når det passer, spesielt når de har bestilt uten å spørre.

Anonymkode: c1102...7be

• Liker 15
Skrevet
12 minutter siden, Juniper skrev:

Det er jeg enig i, stusset litt på det også. 
De fleste europeiske jeg har vært innom "slipper" ikke billettene før ca 9-10 måneder før avreisedatoen, tror jeg.
Mulig han har brukt et gammeldags reisebyrå, som har gitt han "dummey" billetter og som kommer til å bestille de ekte senere?

TS, har du sett billetten? 

Hvilket flyselskap er det? 

Nei ikke enda. Vet bare de har bestilt i slutten av August. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var dyre billetter, har selv bestilt til Phoenix med kort varsel for litt siden med 2 mellomlandinger, kunne få billetter til rundt 5k da. Flypriser svinger og det finnes formler for når det er gunstigst å bestille i forhold til tid, og så lang tid i forveien er ikke billigst i hvert fall.

Uansett, du sier dine foreldre tjener godt, hvorfor er de da så smålige og trenger pengene tilbakebetalt så fort? Må da kunne legge ut og få tilbake når det passer, spesielt når de har bestilt uten å spørre.

Anonymkode: c1102...7be

Mamma styrer showet. Jeg tror ikke hun tenker på pris i det hele tatt. For de har så grei økonomi. Hun sier det er en prinsippsak. Siden pappa var så snill å legge ut for meg, så må jeg være snill å betale tilbake. 

Tror jeg trekker meg . Jeg er så lei av at mamma overkjøre meg. Bare durer frem.

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...