Gå til innhold

Råd angående dating. (Gjerne fra menn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig en evighet siden jeg har vært på KG, men føler meg litt lost nå så tenkte det var greit å få litt innspill av noen andre, syntes det er flaut å spørre venninnene mine om slike råd.

Jeg har snakket med en mann nå i to uker, i hovedsak på meldinger/chat han er veldig bra på alle måter og veldig kjekk, akkurat min type mann. Noe som så klart har gjort at jeg er blitt litt for interessert litt for raskt, og føler jeg legger litt for mye i dette. Har ikke mye erfaring med og kjærester og slikt fra før av, da jeg alltid har vært veldig sjenert, så vet liksom ikke helt hvordan man skal oppføre seg. Etter å ha snakket en uke ba han meg med ut på date, selv om jeg var veldig nervøs syntes jeg det gikk bra, og på slutten av daten da vi egentlig skulle dra ble vi sittende å snakke en time ekstra. I ettertid har vi holdt kontakten på meldinger, snakket hver dag, og han har også hintet til å gjøre ting sammen og slikt, ting vi må prøve og slikt, men ikke spurt meg ut igjen konkret.

På en måte føler jeg han er interessert, fordi han skriver det han gjør, svarer alltid med en gang, tuller og flørter, svarer når det egentlig ikke var noe å svare på osv. Han er generelt ganske opptatt, men jeg blir likevel usikker når han ikke spør om å møtes igjen, føler kanskje jeg bare er morsom å snakke med som tidsfordriv i hverdagen, i går snakket vi litt på morgenen og etter det har jeg ikke hørt noe mer fra han, nå er det jo helg og jeg vet han er ledig, så om han ville møtt meg igjen så hadde jo det vært en fin anledning.

Så derfor lurer jeg på, skal jeg gi opp fyren? Tenker at om han var interessert ville han spurt meg ut og slikt. På en annen side, jeg har som sagt ikke mye erfaringer med menn og slikt, så jeg følte ikke jeg fikk vært helt meg selv på første date, så vil gjerne ha en ny sjanse for å vise meg frem litt bedre. Så vurder å spørre om han har lyst til å finne på noe i kveld, om han sier nei så kan jeg jo legge han fra meg, og om han vil møtes så får jeg en ny sjanse, men igjen, da vil jeg bli litt usikker i forhold til om han er interesser i meg eller ikke hadde noe bedre å gjøre i kveld. :)

Hva tenker dere jeg burde gjøre?

-Veronica🌸

Anonymkode: e992d...eb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du skal spørre han om å finne på noe 😊 hvis han ikke kan i kveld eller denne helgen, så burde han (om han er interessert) komme med forslag om en annen dag som passer.

Lykke til!

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, -lykke- skrev:

Synes du skal spørre han om å finne på noe 😊 hvis han ikke kan i kveld eller denne helgen, så burde han (om han er interessert) komme med forslag om en annen dag som passer.

Lykke til!

Takk for svar. Er bare redd for at det kan virke for desperat. :sjenert: Men jeg tenker at i verste fall så finner jeg ut at han ikke er interessert, så kan jeg gå videre, men jeg er også redd for at jeg skremmer han vekk om han faktisk er interessert.

-Veronica🌸

Skrevet

Jeg er mann. Jeg blir glad om noen viser interesse. Men jeg er litt annerledes. Men bedre å prøve og miste enn å ikke prøve - og miste. 

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Er bare redd for at det kan virke for desperat. :sjenert: Men jeg tenker at i verste fall så finner jeg ut at han ikke er interessert, så kan jeg gå videre, men jeg er også redd for at jeg skremmer han vekk om han faktisk er interessert.

-Veronica🌸

Mener du at han virker desperat om han ber deg ut på date? Nei? Det er det samme andre veien.

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

-Veronica🌸

Det å spørre han om å finne på noe igjen etter en vellykket date, er absolutt ikke desperat. Er jo bare koselig, det 😊 men som sagt mener jeg han burde komme med nytt forslag dersom det ikke passer denne gangen. Hadde han ikke gjort det eller tatt initiativ kort tid etterpå, hadde jeg gått videre. I verste fall (hvis jeg var veeeldig interessert), så kunne jeg spurt enda en gang etter en ukes tid eller noe sånt. Men hadde jeg ikke fått noe positivt svar da, så hadde jeg definitivt lagt ballen død. Da vet man helt sikkert at interessen ikke er gjensidig. 

Men synes det lover godt, jeg da. Dere har jo snakket mye sammen etter første date 😊

Skrevet
19 minutter siden, Andreas8 skrev:

Jeg er mann. Jeg blir glad om noen viser interesse. Men jeg er litt annerledes. Men bedre å prøve og miste enn å ikke prøve - og miste. 

14 minutter siden, LoneWolf skrev:

Mener du at han virker desperat om han ber deg ut på date? Nei? Det er det samme andre veien.

Nei, så klart ikke, men jeg er liksom lært opp til at det er mannen sin oppgave å lede forholdet. Jeg er vokst opp i en familie med veldig kristne verdier, selv om jeg selv ikke er kristen da. Jeg er til og med jomfru, så litt redd for å virke for på slik at han tror jeg er useriøs, eller desperat etter forhold og mann. Han er også en del eldre enn meg.

13 minutter siden, -lykke- skrev:

Det å spørre han om å finne på noe igjen etter en vellykket date, er absolutt ikke desperat. Er jo bare koselig, det 😊 men som sagt mener jeg han burde komme med nytt forslag dersom det ikke passer denne gangen. Hadde han ikke gjort det eller tatt initiativ kort tid etterpå, hadde jeg gått videre. I verste fall (hvis jeg var veeeldig interessert), så kunne jeg spurt enda en gang etter en ukes tid eller noe sånt. Men hadde jeg ikke fått noe positivt svar da, så hadde jeg definitivt lagt ballen død. Da vet man helt sikkert at interessen ikke er gjensidig. 

Men synes det lover godt, jeg da. Dere har jo snakket mye sammen etter første date 😊

Det er sant. Ja, om han ikke kan og heller ikke tar iniativ til noe nytt så tenker jeg at jeg trekker meg tilbake, så får heller han ta iniativ til kontakt igjen om han vil møtes. Ja, skjønner jo ikke hvorfor han skulle ha giddet å snakke med meg hver dag om han ikke var interessert, men likevel.

-Veronica🌸

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, så klart ikke, men jeg er liksom lært opp til at det er mannen sin oppgave å lede forholdet. Jeg er vokst opp i en familie med veldig kristne verdier, selv om jeg selv ikke er kristen da. Jeg er til og med jomfru, så litt redd for å virke for på slik at han tror jeg er useriøs, eller desperat etter forhold og mann. Han er også en del eldre enn meg.

-Veronica🌸

Da må du slutte med det. :P

Ikke en gang noen av de kristne kvinnene jeg kjenner mener noe er "mannens oppgave" og noe er "kvinnens oppgave". De mener derimot at "man er ett", så begge har ansvaret sammen.

Men vet ikke, de jeg kjenner er ikke så gamle kanskje.

Uansett, dette med "mannens oppgave" og "kvinnens oppgave", kommer til å ødelegge for deg selv (og barn, hvis du får noen). Det er ikke bra. Menn og kvinner er likere enn menn er innad som gruppe og kvinner er innad som gruppe.

Det er ingen (god) grunn til at du ikke skulle kunne ta kontakt med han. Har du lyst har du lov. :)

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, Andreas8 skrev:

Da må du slutte med det. :P

Ikke en gang noen av de kristne kvinnene jeg kjenner mener noe er "mannens oppgave" og noe er "kvinnens oppgave". De mener derimot at "man er ett", så begge har ansvaret sammen.

Men vet ikke, de jeg kjenner er ikke så gamle kanskje.

Uansett, dette med "mannens oppgave" og "kvinnens oppgave", kommer til å ødelegge for deg selv (og barn, hvis du får noen). Det er ikke bra. Menn og kvinner er likere enn menn er innad som gruppe og kvinner er innad som gruppe.

Det er ingen (god) grunn til at du ikke skulle kunne ta kontakt med han. Har du lyst har du lov. :)

Jeg er ikke så gammel da. :fnise: Er bare 22.

Ser det ble litt dårlig forklart, mente ikke mannens oppgave på den måten. Men mer at jenta skal være åpen for kontakt, og mannen tar kontakten, man er jo en tosomhet etter hvert, men jeg føler det ikke blir så spennende for mannen om jeg kaster meg etter han. :fnise: Som sagt er jeg helt grønn på dette her, så hører på dere. Har sendt han en melding nå, han er på jobb da, så er ikke alltid han får sett på mobilen, så vi får se. Kryss fingrene for meg da! 

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er han?

Du skriver at han "svarer raskt",  men tar han aktivt kontakt først?

Anonymkode: 2bef3...550

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke så gammel da. :fnise: Er bare 22.

Ser det ble litt dårlig forklart, mente ikke mannens oppgave på den måten. Men mer at jenta skal være åpen for kontakt, og mannen tar kontakten, man er jo en tosomhet etter hvert, men jeg føler det ikke blir så spennende for mannen om jeg kaster meg etter han. :fnise: Som sagt er jeg helt grønn på dette her, så hører på dere. Har sendt han en melding nå, han er på jobb da, så er ikke alltid han får sett på mobilen, så vi får se. Kryss fingrene for meg da! 

Hey, Veronica? (Hvorfor skriver du under hvis du skriver som anonym? :klo: )

Kjempetøft gjort av deg! Jeg vet det er så en skjelver og føler seg usikker. Men nettopp derfor synes jeg det var ekstremt tøft gjort av deg! :tommelsmil:

Krysser fingrene og håper på det beste! Det fortjener du. :)

Anonymkode: 54028...0a2

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er han?

Du skriver at han "svarer raskt",  men tar han aktivt kontakt først?

Anonymkode: 2bef3...550

Han er 31. Tar ofte kontakt først også, tror vi er ganske 50/50 her. Med at han svarer fort mener jeg også i samtalen. Om jeg får en melding som jeg ikke ser før etter to timer, for så å svare så får jeg svar igjen med en gang, da venter ikke han i to timer med å svare liksom, om det gir mening. De to siste dagene har det egentlig vært jeg som har tatt kontakt først da, så det gjør meg ganske usikker. Men i samtalen så forsetter han den når den egentlig er ferdig hvert fall, og svarer mer enn det som trengs.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjempetøft gjort av deg! Jeg vet det er så en skjelver og føler seg usikker. Men nettopp derfor synes jeg det var ekstremt tøft gjort av deg! :tommelsmil:

Anonymkode: 54028...0a2

Skriver under så det blir lettere å se at jeg er TS (glemte det på innlegget du siterte da) :) Brukeren min jeg vil skal være anonym, navnet mitt er ikke så viktig, han henger garantert ikke på kg.

Akkurat nå angrer jeg litt. Uff :fnise: Er redd for at jeg har lagt alt for mye i dette og han bare ser på det som tidsfordriv.

Takk!! Håper på det beste selv!

-Veronica🌸

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmh, sorry, ikke meningen å huke av som anonym.

• Liker 1
Skrevet

Skummelt! Fikk svar nå, han sitter i møte og svarer meg senere. Vet ikke hva det skal bety. 🙈

-Veronica🌸

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skummelt! Fikk svar nå, han sitter i møte og svarer meg senere. Vet ikke hva det skal bety. 🙈

-Veronica🌸

Det betyr at han ikke får svart nå - men han vil ikke du skal tro at han ignorerer deg derfor sendte han en kort melding likevel. Det høres lovende ut. Meget lovende! :hoppendeglad:

• Liker 2
Skrevet

Godt initiativ TS. Bare å invitere han på noe sosialt. Prioriterer han deg fremfor andre aktiviteter, så viser jo det at han er interessert. 

Hadde jeg blitt spurt av ei dame om å finne på noe, så hadde jeg blitt sjarmert selv. Så, kjør på, og lykke til på forhåpentligvis neste date. :)

Gjest canacas
Skrevet
33 minutter siden, Andreas8 skrev:

Det betyr at han ikke får svart nå - men han vil ikke du skal tro at han ignorerer deg derfor sendte han en kort melding likevel. Det høres lovende ut. Meget lovende! :hoppendeglad:

Dette! :)

Skrevet
1 time siden, Andreas8 skrev:

Menn og kvinner er likere enn menn er innad som gruppe og kvinner er innad som gruppe.

Nja. Kvinner og menn er ganske forskjellige. Kvinner liker at menn tar styringen. Da mener jeg naturligvis generelt. Det finnes alltid unntak.

Om det er fordi de er lært opp til det eller av en annen grunn vet jeg ikke, men det er slik det er.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

føler kanskje jeg bare er morsom å snakke med som tidsfordriv i hverdagen

Eh, snakke med som tidsfordriv? Neppe.

Men det kan være at han har flere han holder på med samtidig.

Skrevet
1 time siden, Den mystiske skrev:

Godt initiativ TS. Bare å invitere han på noe sosialt. Prioriterer han deg fremfor andre aktiviteter, så viser jo det at han er interessert. 

Hadde jeg blitt spurt av ei dame om å finne på noe, så hadde jeg blitt sjarmert selv. Så, kjør på, og lykke til på forhåpentligvis neste date. :)

Får håpe det... Bare redd for at om han er usikker på sin interesse så vil det veie negativt. Men vi får se. :)

1 time siden, jabx skrev:

Nja. Kvinner og menn er ganske forskjellige. Kvinner liker at menn tar styringen. Da mener jeg naturligvis generelt. Det finnes alltid unntak.

Om det er fordi de er lært opp til det eller av en annen grunn vet jeg ikke, men det er slik det er.

Nettopp :) Jeg syntes det blir det mest naturlige. 

1 time siden, jabx skrev:

Eh, snakke med som tidsfordriv? Neppe.

Men det kan være at han har flere han holder på med samtidig.

Vet ikke jeg, tenker bare siden vi har snakket så mye, men han ikke tar iniativ til å møtes. Mye mulig han snakker med andre også, men føler egentlig han ikke gjør det. Han er en ganske opptatt mann, mange kvelder har vi jo snakket sammen i flere timer, så ser ikke hvordan han skulle fått tid til å snakke med andre i tillegg. Men kan jo hende han var interessert, men så har interessen dabbet av da. 

-Veronica🌸

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...