AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #1 Skrevet 20. oktober 2016 Ola har en kontrakt han må skrive under på, men omstendighetene gjør det slik at han ikke har mulighet til å skrive under selv. Han ber derfor Kari om å skrive under for han, med hans signatur. Dersom det skulle blitt oppdaget og eventuelt gått til politi, forteller Ola sannheten om at han ba Kari signere, og at det ikke er snakk om identitetstyveri. Er det fortsatt like ulovlig? Uansett om Ola har gitt tillatelse eller ikke? Jeg lurer fordi jeg har blitt bedt om å signere på noe (ikke et veldig "farlig" dokument akkurat, men er likevel litt skeptisk) for kjæresten min. Har det skriftlig at han vil at jeg skal signere og alt, men jeg er likevel redd for at dette kan bite meg i ræva. Noen som vet? Og ja, det er noe som haster, hvis ikke hadde jeg aldri vurdert det. Anonymkode: a0f67...21c
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #2 Skrevet 20. oktober 2016 Hvorfor skulle det bli snakk om å undersøke at signaturen hans stemmer? Jeg har signert for samboeren min ørten ganger, det er ikke legalt, men så lenge det er snakk om mindre viktige ting bryr jeg meg ikke. Anonymkode: c0eb0...cf6 2
Angelheart2 Skrevet 21. oktober 2016 #3 Skrevet 21. oktober 2016 Ja, det er ulovlig og dokumentene blir ugyldige. Den lovlige og riktige måten å gjøre dette på er å få en fullmakt til å signere. Da signerer du med ditt eget navn etter fullmakt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå