Gå til innhold

Bytte Pierre Robert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg en ullstrømpebukse fra Pierre Robert i dag på meny. Når jeg hadde åpnet den innså jeg st jeg hadde kjøpt feil; denne er mer finstrømpebukse med litt ull i en ren ullstrømpis. Jeg har pakket den pent sammen igjen, men regner med at det er umulig å få byttet? :/ der gikk liksom de pengene jeg hadde til å kjøpe meg ullstrømper for vinteren. 

Anonymkode: b8021...e90

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte meg en ullstrømpebukse fra Pierre Robert i dag på meny. Når jeg hadde åpnet den innså jeg st jeg hadde kjøpt feil; denne er mer finstrømpebukse med litt ull i en ren ullstrømpis. Jeg har pakket den pent sammen igjen, men regner med at det er umulig å få byttet? :/ der gikk liksom de pengene jeg hadde til å kjøpe meg ullstrømper for vinteren. 

Det skal da gå greit å få byttet/ få pengene igjen/ tilgodelapp, dersom du tar med kvitteringen

Anonymkode: e19f6...30d

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal da gå greit å få byttet/ få pengene igjen/ tilgodelapp, dersom du tar med kvitteringen

Men den har jo vært åpna, og siden den er kjøpt på matbutikk og ikke på en klesbutikk så aner jeg ikke om de er villige til å bytte ting? 

Skrevet

Hvordan tror du noen her inne skal kunne svare på det. Eneste som kan gi deg et riktig svar på det, er jo den butikken du kjøpte den i. Ta med deg strømpebuksen, kvitteringen og vær ydmyk og hyggelig så kanskje det løser seg. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men den har jo vært åpna, og siden den er kjøpt på matbutikk og ikke på en klesbutikk så aner jeg ikke om de er villige til å bytte ting? 

Bytting av uskadet vare er en ekstra service butikkene gir, det er ikke en rettighet man har etter kjøpsloven. Matbutikk eller klesbutikk spiller ingen rolle med hensyn til om butikken yter bytteservice. Er forpakningen uskadet og varen slik at den kan selges på nytt, samt at du har kvittering så drar du tilbake og spør om å få bytte. 

Men, en strømpebukse i ull fra PR koster ca. Kr. 150 og du hevder du har brukt opp alt av ullstrømpebuksepenger for vinteren i oktober? 

Anonymkode: c1639...3e8

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Du må jo berre prøve, då, men det er vel ikkje usannsynleg at dette går under den derre "vi bytter ikkje undertøy"-klausulen. 

Eg stussa også over at strømpebuksebudsjettet ditt var sprengt allereie no?! Reknar du ikkje med at dei ryk?? 

Skrevet

Om du ikke får bytte: Er ikke den kjøpte strømpebuksen noe som du får bruk for i løpet av resten av året?

Hvis ikke: Kanskje noen vil kjøpe den av deg til redusert pris.

Men hør med butikken først om du får byttet.

• Liker 2
Skrevet

Om du er fast kunde i den butikken der du kjøpte varen, er sjansen større for at du får byttet.

På mine nærbutikker har de flere ganger pr år en handlekurv full av PR-artikler som selges ut til redusert pris (grunnet at disse skal ut av sortimentet), og da er det alltid varer i de kurvene som er åpnet og/ eller uten emballasje.

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du brukt opp hele strømpebudsjettet på en strømpebukse? Høres jo utrolig ut. Hva gjør du hvis den blir ødelagt da?  

Anonymkode: 4192e...5fd

Skrevet
3 timer siden, Veslefrikk skrev:

Hvordan tror du noen her inne skal kunne svare på det. Eneste som kan gi deg et riktig svar på det, er jo den butikken du kjøpte den i. Ta med deg strømpebuksen, kvitteringen og vær ydmyk og hyggelig så kanskje det løser seg. 

Det kunne jo hende at noen som jobber på Meny så tråden og kunne gi et svar... 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke får bytte: Er ikke den kjøpte strømpebuksen noe som du får bruk for i løpet av resten av året?

Hvis ikke: Kanskje noen vil kjøpe den av deg til redusert pris.

Men hør med butikken først om du får byttet.

Takk for tipset om å selge den, det hadde ikke jeg tenkt på engang, snakk om svime!

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du er fast kunde i den butikken der du kjøpte varen, er sjansen større for at du får byttet.

På mine nærbutikker har de flere ganger pr år en handlekurv full av PR-artikler som selges ut til redusert pris (grunnet at disse skal ut av sortimentet), og da er det alltid varer i de kurvene som er åpnet og/ eller uten emballasje.

Takk!

Skrevet

Og til dere andre; hvordan behandler dere strømpebuksene deres? o.O jeg har ullstrømpebukser i 2-3 år minst. Nå gikk den sorte, dette er fjerde høsten jeg bruker den. Jeg har grå, blå og brun ullstrømpebukse og, men 2 av de ble kjøpt i fjor og den siste er to år gammel så de varer fint ut denne vinteren. Men det er den sorte jeg bruker mest og jeg regnet med at den måtte byttes ut i år. Så har laget plass til det i budsjettet; jeg er student og har ikke mye å leve på. Så jeg et veldig forsiktig med klærne mine og får de til å vare lenge. Aldri hatt en strømpebukse som lever kortere enn seks måneder, og de i ull lever mye lenger enn det... 

Skrevet

Heisann! Jeg jobber i Meny og vi får ikke lov av sjefen å bytte PR-produkter selv om kunden har med kvittering. Det har vært noen få unntak som sjefen har godkjent + at det har vært en god kunde. Men fullt mulig at andre Meny butikker kjører en annen policy på det. 

Anonymkode: e595b...fcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...