AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #1 Skrevet 20. oktober 2016 Vi bor i et ganske lite sameie (4 leiligheter). Vi har felles uteplass, men alle har egen inngang. I en av leilighetene bor det en ganske gutt i midten(?) av 20 årene. Han bor hos en slektning (ikke foreldre). Han er skremmende og helt gal. Akkurat i dette sekund står han ute på fellesplassen og hugger ned ett tre. Dette har han gjort før også midt på natten. Jeg mistenker at han er ruset. En annen gang la strødde han masse kvister og potteplanter på inngangspartiet vårt midt på natten. Vi vet det var han fordi naboen ringte oss og sa det så vi gikk til vinduet og så at han gjorde det. Vi bestemte oss for å ikke si noe der og da men heller ta det opp dagen etter, da vi var redd for at han var ruset og kunne være farlig. Han spiller også TV spill hvor han sitter og brøler så høyt at jeg våkner. Da roper han kjempe høyt at noen skal dø eller bare "æææææ". Spillet har også full guffe, så jeg har flere ganger trodd det har vært skytedrama rett utenfor. Han har brukt strips på foten til katten med en lapp hvor det står "jeg er en snill gutt, en snill gutt". Det er kjempe ekkelt. Han har også pisket på vinduet vårt med en rake for å "sjekke om vi var våkne". Og han har kjørt bilen sin i sirkler på plassen i 3 timer i strekk og ødelagt hele gresset. Noen ganger når jeg møter på han så kommer han og hilser, og da virker han helt normal og oppegående. Vi har tatt det opp med slektningen men hun virker litt ... godtroende? Og nekter og tro på hva vi sier, eller sier at han bare er snill og ikke mener noe med det. En gang fikk vi en unnskyldningsmail fordi vi sendte en lang klage og sa at neste gang ringer vi politiet. Men det var pån igjen bare noen dager senere. Vi har ringt politiet flere ganger, og et par ganger har de kommet og snakket med han. Vet ikke om det er gjort noe videre i saken, for det har vi ikke innsyn i. Vi har jo heller ikke klare bevis om vi møter opp og sier at han stripset katten vår, så det blir fort ord mot ord. Har anmeld for det jeg har filmet, men saken blir henlagt. Jeg blir ikke akkurat mindre redd av at han vet at vi har anmeldt han. Vi eier, slektningen eier, men han bor der gratis (om det har noe å si). Kan vi få gjort noe? Vi har ikke bodd her ett år en gang, så det blir vanskelig å bare flytte når vi eier leiligheten. Anonymkode: b4bdc...ca4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #2 Skrevet 20. oktober 2016 Bekymringsmelding til helsevesenet kunne vært lurt Anonymkode: 98dae...73b 9
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #3 Skrevet 20. oktober 2016 Ps Jeg ville nok flyttet Anonymkode: 98dae...73b
Gjest made4u Skrevet 20. oktober 2016 #4 Skrevet 20. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi bor i et ganske lite sameie (4 leiligheter). Vi har felles uteplass, men alle har egen inngang. I en av leilighetene bor det en ganske gutt i midten(?) av 20 årene. Han bor hos en slektning (ikke foreldre). Han er skremmende og helt gal. Akkurat i dette sekund står han ute på fellesplassen og hugger ned ett tre. Dette har han gjort før også midt på natten. Jeg mistenker at han er ruset. En annen gang la strødde han masse kvister og potteplanter på inngangspartiet vårt midt på natten. Vi vet det var han fordi naboen ringte oss og sa det så vi gikk til vinduet og så at han gjorde det. Vi bestemte oss for å ikke si noe der og da men heller ta det opp dagen etter, da vi var redd for at han var ruset og kunne være farlig. Han spiller også TV spill hvor han sitter og brøler så høyt at jeg våkner. Da roper han kjempe høyt at noen skal dø eller bare "æææææ". Spillet har også full guffe, så jeg har flere ganger trodd det har vært skytedrama rett utenfor. Han har brukt strips på foten til katten med en lapp hvor det står "jeg er en snill gutt, en snill gutt". Det er kjempe ekkelt. Han har også pisket på vinduet vårt med en rake for å "sjekke om vi var våkne". Og han har kjørt bilen sin i sirkler på plassen i 3 timer i strekk og ødelagt hele gresset. Noen ganger når jeg møter på han så kommer han og hilser, og da virker han helt normal og oppegående. Vi har tatt det opp med slektningen men hun virker litt ... godtroende? Og nekter og tro på hva vi sier, eller sier at han bare er snill og ikke mener noe med det. En gang fikk vi en unnskyldningsmail fordi vi sendte en lang klage og sa at neste gang ringer vi politiet. Men det var pån igjen bare noen dager senere. Vi har ringt politiet flere ganger, og et par ganger har de kommet og snakket med han. Vet ikke om det er gjort noe videre i saken, for det har vi ikke innsyn i. Vi har jo heller ikke klare bevis om vi møter opp og sier at han stripset katten vår, så det blir fort ord mot ord. Har anmeld for det jeg har filmet, men saken blir henlagt. Jeg blir ikke akkurat mindre redd av at han vet at vi har anmeldt han. Vi eier, slektningen eier, men han bor der gratis (om det har noe å si). Kan vi få gjort noe? Vi har ikke bodd her ett år en gang, så det blir vanskelig å bare flytte når vi eier leiligheten. Anonymkode: b4bdc...ca4 Skaff deg psykolog!!
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #5 Skrevet 20. oktober 2016 3 minutter siden, made4u skrev: Skaff deg psykolog!! Hæ? Anonymkode: c458e...2bc 8
Gjest made4u Skrevet 20. oktober 2016 #6 Skrevet 20. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hæ? Anonymkode: c458e...2bc Skaff deg psykolog, ikke normalt å være så nabobeskuende som deg.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 20. oktober 2016 #7 Skrevet 20. oktober 2016 (endret) made4u skrev (På 21.10.2016 den 0.39): Skaff deg psykolog!! Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Fjaselina Skrevet 20. oktober 2016 #8 Skrevet 20. oktober 2016 1 minutt siden, made4u skrev: Skaff deg psykolog, ikke normalt å være så nabobeskuende som deg. For du syns at dette er heilt normal nabo-oppførsel?? 10
Testosteron Skrevet 20. oktober 2016 #9 Skrevet 20. oktober 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og han har kjørt bilen sin i sirkler på plassen i 3 timer i strekk og ødelagt hele gresset. Anonymkode: b4bdc...ca4 Det skulle jeg gjerne ha sett
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #10 Skrevet 20. oktober 2016 Den nabomannen burde ikke hatt førerkort.... Bekymringsmelding til lege, helsevesen, kommunen/ andre er på sin plass. Anonymkode: 98dae...73b 9
Fru Uperfekt Skrevet 20. oktober 2016 #11 Skrevet 20. oktober 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi bor i et ganske lite sameie (4 leiligheter). Vi har felles uteplass, men alle har egen inngang. I en av leilighetene bor det en ganske gutt i midten(?) av 20 årene. Han bor hos en slektning (ikke foreldre). Han er skremmende og helt gal. Akkurat i dette sekund står han ute på fellesplassen og hugger ned ett tre. Dette har han gjort før også midt på natten. Jeg mistenker at han er ruset. En annen gang la strødde han masse kvister og potteplanter på inngangspartiet vårt midt på natten. Vi vet det var han fordi naboen ringte oss og sa det så vi gikk til vinduet og så at han gjorde det. Vi bestemte oss for å ikke si noe der og da men heller ta det opp dagen etter, da vi var redd for at han var ruset og kunne være farlig. Han spiller også TV spill hvor han sitter og brøler så høyt at jeg våkner. Da roper han kjempe høyt at noen skal dø eller bare "æææææ". Spillet har også full guffe, så jeg har flere ganger trodd det har vært skytedrama rett utenfor. Han har brukt strips på foten til katten med en lapp hvor det står "jeg er en snill gutt, en snill gutt". Det er kjempe ekkelt. Han har også pisket på vinduet vårt med en rake for å "sjekke om vi var våkne". Og han har kjørt bilen sin i sirkler på plassen i 3 timer i strekk og ødelagt hele gresset. Noen ganger når jeg møter på han så kommer han og hilser, og da virker han helt normal og oppegående. Vi har tatt det opp med slektningen men hun virker litt ... godtroende? Og nekter og tro på hva vi sier, eller sier at han bare er snill og ikke mener noe med det. En gang fikk vi en unnskyldningsmail fordi vi sendte en lang klage og sa at neste gang ringer vi politiet. Men det var pån igjen bare noen dager senere. Vi har ringt politiet flere ganger, og et par ganger har de kommet og snakket med han. Vet ikke om det er gjort noe videre i saken, for det har vi ikke innsyn i. Vi har jo heller ikke klare bevis om vi møter opp og sier at han stripset katten vår, så det blir fort ord mot ord. Har anmeld for det jeg har filmet, men saken blir henlagt. Jeg blir ikke akkurat mindre redd av at han vet at vi har anmeldt han. Vi eier, slektningen eier, men han bor der gratis (om det har noe å si). Kan vi få gjort noe? Vi har ikke bodd her ett år en gang, så det blir vanskelig å bare flytte når vi eier leiligheten. Anonymkode: b4bdc...ca4 Enten er du ett troll eller så vil jeg anbefale deg å filme disse opptrinnene og så kontakte helsevesenet. 2
Gjest made4u Skrevet 20. oktober 2016 #12 Skrevet 20. oktober 2016 Ikke nødvendigvis slik nei... Vet om to damer som begge er sprø naboer som har kontaktet politi ved flere anledninger, tipp hvem naboene synes er sprøyte gal, er ikke dem de to kontakter politiet om for å si det slik. Hun ene av dem herjet vi som kjente til henne med bare for å ha noe å le av, hadde hun hatt en katt så kunne vi også ledd oss skakk om vi festet en lapp med ett budskap i kattens halskjede - nå hadde ikke hun katt men hver gang vi var ute på fest så fant vi på noe hos henne (som å bytte plass på redskaper etc.) og vi lo oss skakk av påfunnene... Alle synes vi hun var ekkel, selv nå mer enn 20 år etterpå når vi alle er blitt voksne, snakker vi om henne som fulgte med og skulle ha meninger om absolutt alt. TS burde legge naboen fra seg.... Psykolog kan hjelpe der!!
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #13 Skrevet 20. oktober 2016 10 minutter siden, made4u skrev: Skaff deg psykolog, ikke normalt å være så nabobeskuende som deg. Jeg er ikke ts. Om dette er reelt så har hun meget god grunn til å være både bekymret og redd. Anonymkode: c458e...2bc 6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #14 Skrevet 20. oktober 2016 2 minutter siden, made4u skrev: Ikke nødvendigvis slik nei... Vet om to damer som begge er sprø naboer som har kontaktet politi ved flere anledninger, tipp hvem naboene synes er sprøyte gal, er ikke dem de to kontakter politiet om for å si det slik. Hun ene av dem herjet vi som kjente til henne med bare for å ha noe å le av, hadde hun hatt en katt så kunne vi også ledd oss skakk om vi festet en lapp med ett budskap i kattens halskjede - nå hadde ikke hun katt men hver gang vi var ute på fest så fant vi på noe hos henne (som å bytte plass på redskaper etc.) og vi lo oss skakk av påfunnene... Alle synes vi hun var ekkel, selv nå mer enn 20 år etterpå når vi alle er blitt voksne, snakker vi om henne som fulgte med og skulle ha meninger om absolutt alt. TS burde legge naboen fra seg.... Psykolog kan hjelpe der!! Hva er det med deg? Har lest en del du har skrevet i kveld. Er du full eller høy på noe? Anonymkode: c458e...2bc 17
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #15 Skrevet 20. oktober 2016 2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Enten er du ett troll eller så vil jeg anbefale deg å filme disse opptrinnene og så kontakte helsevesenet. Takk for svar alle! Nei, jeg er ikke et troll, dessverre. Kunne gjerne ønske det da, så jeg slapp dette. Dessuten har vi en liten baby her så jeg tror det gjør meg ekstra nervøs for om han plutselig finner på å stå i oppgangen. Har levert et par av filmene til politiet i forbindelse med anmeldelse. Kan se om jeg finner dem igjen (slettet alt på mobilen, fordi den var full, men kanskje de ligger iCloud). Hvordan leverer jeg noe til helsevesnet om han? Hva trenger jeg av informasjon? Jeg har kun fornavnet (om ikke han har samme som slektningen) og adressen. Holder det? Får han vite at det er jeg som har sendt det? 2 minutter siden, made4u skrev: Ikke nødvendigvis slik nei... Vet om to damer som begge er sprø naboer som har kontaktet politi ved flere anledninger, tipp hvem naboene synes er sprøyte gal, er ikke dem de to kontakter politiet om for å si det slik. Hun ene av dem herjet vi som kjente til henne med bare for å ha noe å le av, hadde hun hatt en katt så kunne vi også ledd oss skakk om vi festet en lapp med ett budskap i kattens halskjede - nå hadde ikke hun katt men hver gang vi var ute på fest så fant vi på noe hos henne (som å bytte plass på redskaper etc.) og vi lo oss skakk av påfunnene... Alle synes vi hun var ekkel, selv nå mer enn 20 år etterpå når vi alle er blitt voksne, snakker vi om henne som fulgte med og skulle ha meninger om absolutt alt. TS burde legge naboen fra seg.... Psykolog kan hjelpe der!! Nei ærlig talt. Det er ikke jeg som trenger psykolog fordi en galning hogger ned trær midt på natten i hagen vår! Dette er ikke morsomme tullestreker som er gjort for å tulle med meg, han driver på sånn mot de andre også (har fått flere fellesmails). Anonymkode: b4bdc...ca4 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #16 Skrevet 20. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle! Nei, jeg er ikke et troll, dessverre. Kunne gjerne ønske det da, så jeg slapp dette. Dessuten har vi en liten baby her så jeg tror det gjør meg ekstra nervøs for om han plutselig finner på å stå i inngangen Har levert et par av filmene til politiet i forbindelse med anmeldelse. Kan se om jeg finner dem igjen (slettet alt på mobilen, fordi den var full, men kanskje de ligger iCloud). Hvordan leverer jeg noe til helsevesnet om han? Hva trenger jeg av informasjon? Jeg har kun fornavnet (om ikke han har samme som slektningen) og adressen. Holder det? Får han vite at det er jeg som har sendt det? Nei ærlig talt. Det er ikke jeg som trenger psykolog fordi en galning hogger ned trær midt på natten i hagen vår! Dette er ikke morsomme tullestreker som er gjort for å tulle med meg, han driver på sånn mot de andre også (har fått flere fellesmails). Anonymkode: b4bdc...ca4 Mente selvfølgelig inngangen, ikke oppgangen. Litt sent for meg her nå. Anonymkode: b4bdc...ca4
Gjest made4u Skrevet 20. oktober 2016 #17 Skrevet 20. oktober 2016 Jeg tror ts er litt forstyrret her, nabogutten er jeg mer tilbøyelig for å tro at er oppegående. Dessuten er det jo ikke slik at en persons fremstilling og tolkning er riktig, her er to sider av en sak. Og ts sitt innlegg virker som galskap i seg selv sett fra min side, tror ts trenger å snakke med fagperson her altså og få rydde opp i eget hode.
Fru Uperfekt Skrevet 20. oktober 2016 #18 Skrevet 20. oktober 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle! Nei, jeg er ikke et troll, dessverre. Kunne gjerne ønske det da, så jeg slapp dette. Dessuten har vi en liten baby her så jeg tror det gjør meg ekstra nervøs for om han plutselig finner på å stå i oppgangen. Har levert et par av filmene til politiet i forbindelse med anmeldelse. Kan se om jeg finner dem igjen (slettet alt på mobilen, fordi den var full, men kanskje de ligger iCloud). Hvordan leverer jeg noe til helsevesnet om han? Hva trenger jeg av informasjon? Jeg har kun fornavnet (om ikke han har samme som slektningen) og adressen. Holder det? Får han vite at det er jeg som har sendt det? Nei ærlig talt. Det er ikke jeg som trenger psykolog fordi en galning hogger ned trær midt på natten i hagen vår! Dette er ikke morsomme tullestreker som er gjort for å tulle med meg, han driver på sånn mot de andre også (har fått flere fellesmails). Anonymkode: b4bdc...ca4 De gangene jeg har gjort det har det vært i forbindelse med en tideligere jobb og da bare ringte jeg de og ba de ta en tur innom den og den adressen så gjorde de det iløpet av 24t, hvordan det er når en sivil ringer inn er jeg mer usikker på
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #19 Skrevet 20. oktober 2016 3 minutter siden, made4u skrev: Jeg tror ts er litt forstyrret her, nabogutten er jeg mer tilbøyelig for å tro at er oppegående. Dessuten er det jo ikke slik at en persons fremstilling og tolkning er riktig, her er to sider av en sak. Og ts sitt innlegg virker som galskap i seg selv sett fra min side, tror ts trenger å snakke med fagperson her altså og få rydde opp i eget hode. TS Jeg velger å tro at du troller. Du kan ikke mene at en person som observerer en annen person gjøre helt rare og på grensen til psykotiske ting skal oppsøke en fagperson? Hvis du ser en uteligger så betyr det at du skal skaffe deg jobb? Jeg forstår ikke tankegangen din. Dette er ingen nabokrangel. Vi har ingen uvennskap, heller en god tone når vi møter på hverandre og det er ikke kun meg dette går utover. Han går ikke bevisst etter meg, men nå er det jeg som skriver her så da blir det fra mitt synspunkt. Hvor mange sider er det av at en person kjører rundt på plenen i ring i 3 timer? Eller stripser lapper på katten? Eller dynker inngangspartiet vårt i kvister og potteplanter? Vi har ingen uvennskap og heller ikke noe spesiell kontakt. Det er ingen logisk grunn for at han føler et behov for dette. Og nei, det er ikke skøyerstreker. Det er langt forbi det. Anonymkode: b4bdc...ca4 11
Gjest made4u Skrevet 20. oktober 2016 #20 Skrevet 20. oktober 2016 Hvis han virkelig gjør det som er beskrevet, jeg har dog vanskelig for å forestille meg dette da det virker for surrealistisk, ja da er naboen din det man på godt norsk kan betegne som gal... I så fall er ikke det noe galt med deg slik jeg trodde det kanskje kunne være, jeg så for meg at dette var guttestreker (og dem forekommer og jeg har selv vært en del av dette) som jeg mistenkte du reagerte for hardt på - dog finner man ikke på slik alene men det er alltid sammen med andre... Jeg har vanskelig å se for meg dette her, derfor jeg mistenkte deg TS, er jo ikke noe normalt i flere av sakene du beskriver - om han virkelig var alene om dette (noe som er vanskelig å fatte også) så er han virkelig et tilfelle for psykriatrien. Dessuten trodde jeg det hele var trolling, altså et useriøst innlegg bare for å sjekke reaksjonen - derfor svarte jeg som jeg gjorde...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå