AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #1 Skrevet 20. oktober 2016 Jeg har en venn fra Syria som er her på utveksling gjennom et program som heter SAIH. Visumet hans går ut iløpet av sommeren, så denne julen vil jeg gi ham noe som kan være et positivt minne om Norge. Noen forslag til hva jeg kan gi? Anonymkode: 875a3...b96
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #2 Skrevet 20. oktober 2016 Prisklasse?:) Frister å si lusekofte eller noe i den duren, men det er kanskje ikke noe han får bruk for senere. Hva med et bilde av dere to sammen? For sent å gjøre det nå; men jeg gav bort en tørket og presset hvitveis og laminerte til noen som var her på besøk utenlands fra:) Et lite stykke Norge liksom. Men kan jo gjøre det med et fint høst-løv også kanskje? Anonymkode: 551a0...d56 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #3 Skrevet 20. oktober 2016 Selbuvotter eller lue (i ull) om han tåler ull Anonymkode: 0e30e...1f0
Gjest Catalina Culès Skrevet 21. oktober 2016 #4 Skrevet 21. oktober 2016 (endret) Et troll eller en elg Endret 21. oktober 2016 av Catalina Culès
vafle Skrevet 21. oktober 2016 #5 Skrevet 21. oktober 2016 Litt på sielinja her altså, men feirer syrere jul?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #6 Skrevet 21. oktober 2016 2 minutter siden, vafle skrev: Litt på sielinja her altså, men feirer syrere jul? Det kommer an på hvilken religion de har, men syrere som jeg har vært i kontakt med har uansett vært relativt sekulært orienterte, så de hadde nok ikke blitt støtt av en julegave, selv om de ikke feirer jul (muslimer). Jeg underviser en klasse med mange muslimer og en del kristne (norskopplæring), og alle var positivt innstilte da jeg tidligere spurte om de ønsket å ha en hyggelig julemarkering med pepperkaker og lignende før jul. Mitt inntrykk er altså at man uansett religion kan synes at julefeiring er hyggelig. Anonymkode: 92cd5...e29 1
Lykkehjerte Skrevet 22. oktober 2016 #7 Skrevet 22. oktober 2016 På 21.10.2016 den 1.28, AnonymBruker skrev: Prisklasse?:) Frister å si lusekofte eller noe i den duren, men det er kanskje ikke noe han får bruk for senere. Hva med et bilde av dere to sammen? For sent å gjøre det nå; men jeg gav bort en tørket og presset hvitveis og laminerte til noen som var her på besøk utenlands fra:) Et lite stykke Norge liksom. Men kan jo gjøre det med et fint høst-løv også kanskje? Anonymkode: 551a0...d56 Det var en svært hyggelig måte å gi et minne fra vårt land, rett og slett et lite stykke Norge! 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #8 Skrevet 22. oktober 2016 Du kan gi han en f.eks en kul shorts og t-skjorte, for utenlandske er dette veldig norsk, og noe av det første de legger merke til,er klærne på menneskene når de kommer hit. Det er jo helt annerledes i de landene i klesveien. Ellers så kan du kjøpe litt turting? Sekk, grillpinne, sitteunderlag osv. Anonymkode: 45b91...4fa
EvaLena Skrevet 22. oktober 2016 #9 Skrevet 22. oktober 2016 Jeg ville kjøpt ett troll, det er veldig populært for utlendinger. Har selv jobbet i butikk som solgte blant annet troll og de gikk unna.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 #10 Skrevet 22. oktober 2016 Tusen takk for tips. Til dere som lurte, han er muslim, men ikke så veldig religiøs av seg. Han har forklart meg at troen er viktig for ham, men han ser på det som noe personlig mellom ham og Gud, ikke noe alle andre egentlg har så mye med, men hvis noen spør så svarer han ærlig på det. Jeg er sikker på at han ville satt pris på en julegave og at han ikke ville bli støtt. Anonymkode: 875a3...b96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå